• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz, wat zijn de juiste stappen voor dit product?

Je kunt de C.Quartz laag gewoon behandelen met een Quick Detailer, Een spray wax of een pure wax. Allen is dus geen probleem.

IPA is officieel gewoon een alcohol en alcohol ontvet weliswaar, maar de toevoeging met ontvetter wordt aangeraden door CarPro zelf.

Bij mij in de buurt is er geen IPA te verkrijgen, wel zuivere alcohol met 96 promille maar dat is niet vergelijkend toch?
Is met Spruzzo afnemen eventueel een vervanging voor deze stap? Daar de auto dit weekend al behandeld moet worden!

Heb hier wel wat IPA staan ( puur ).

Als je geem meoite hebt om ff naar Bodegraven te rijden kan je best wel wat overnemen;)

Ben dus al bij meerdere apotheken en drogisterijen geweest.
Hmm ja het ding is dus alleen dat ik zondag de auto ga doen en ik morgen gewoon weer bij volvo aan de slag moet haha!

Begrijp ik nu in de userguide van hierboven dat je MF hard word door kristallen en dat je deze dus niet weer kunt gebruiken ?

En wat voor suede doek kun je voor het afnemen gebruiken dan ?

Edit: 30 ml is voldoende voor een Passat Variant ?

Ja doeken worden hard, je kunt ze direct wassen en dan zijn ze redelijk herbruikbaar.

Je kunt de Dodo microsuedes gebruiken.

30ml is zat voor een Passat Variant.

@Tim: even een vraagje m.b.t. het wassen van de doeken etc:
Na gebruik kan je ze dus het beste in de 'Cobra-Micro Restore Concentrate' zetten/wassen, en is het dan veilig om de doeken nog een keer te gebruiken?
Normaliter geloof ik het allemaal wel, maar gezien dit goed net even wat anders is toch maar zekerheidshalve de vraag ( gezien dat je er zelf bij zette "redelijk herbruikbaar" ).
Beetje lullig als de doek de volgende keer ellende achter gaat laten. Ik doel dan in dit geval op de dodo suede doeken.

Op welke nummer kan je je glaze aanbrengen. Ik heb de Megiuars #7 nog staan en ik zou die er ook willen opdoen.

Met wat breng je de C.Quarts aan op je lak, mijn gedacht ik dat een geel padje teveel van het goedje zou opnemen. Ik kan nergers terugvinden op je een speciaal padje nodig hebt.

Groeten

Geen glaze gebruiken! Dan kan de C-Quartz niet aan je lak hechten, Tim zegt het al:

Belangrijk is dat je stap 5 (ontvetten dus) goed uitvoert, het liefst eerst met 90% IPA en 10% ontvetter en daarna met 50% IPA 50% water.

Je lak moet ontvet zijn.

@mk-us We zijn nog een veilige methode aan het bedenken. Maar ik kan met voorstellen dat je een warme bak met Microrestorer klaar kunt zetten en na gebruik de zoeken al met de hand voorwast / voorschrobt / voorspoelt om het risico te verkleinen.

Wij hebben nu als test de doeken direct in de wasmachine gedaan en daarna op onze testpanelen getest en geen gekke dingen kunnen vinden. Ook hiervoor dus: testspot.

@Zorro Je bent niet serieus, toch?

@Stimpy68 : Bedankt voor je antwoordt. Wel spijtig daar ik dacht dat deze stap een belangrijke stap is voor de glans van je lak.

Kan mij nog iemand helpen of je een gewoon geel padje kan gebruiken om de C.Quarts aan te brengen of een speciaal doekje?

Dus stimpy,als ik het goed begrijp doe je in je hoeveelheid aan te maken IPA eerst de 10%sd(bv)en dan het geheel mengen:cool

Zorro zei:
Wel spijtig daar ik dacht dat deze stap een belangrijke stap is voor de glans van je lak.

Helaas verkeerd gedacht, de glans van je lak komt voor door het polijsten, een glaze kan extra diepte geven.

@ Zorro, als je gewoon goed leest kom je een heel eind, dan zie en lees je dus ook dat er geen polish word aangebracht, lees het topic van Golf "R" en de witte Opel "Insignia" er nog maar eens op na...

Onwetendheid is niet erg, maar je kunt er zelf een hoop aandoen.

Quincy zei:
@ Zorro, als je gewoon goed leest kom je een heel eind, dan zie en lees je dus ook dat er geen polish word aangebracht, lees het topic van Golf "R" en de witte Opel "Insignia" er nog maar eens op na...

Onwetendheid is niet erg, maar je kunt er zelf een hoop aandoen.

@ Quincy, daar geef ik je gelijk in.
Ik heb de review doornomen en telkens zie ik dat het wordt aangebracht met een blauw rechthoekig sponsje met een doekje ervover (zo ziet het eruit) maar ik kan niet uitvissen als ik zo ééntje kan bestellen bij CC of dat het erbij wordt gegeven bij de aankoop van het flesje.

iemand die daar een antwoordt op weet...

Groeten