• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

D/A detailen. Hoe moeilijk bereikbare plekken polijsten?

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Hallo,

ik werk sinds kort met een AEG EXE 460 D/A icm. 5.5" pads.
Lukt grotendeels heel aardig. :party
Nou vraag ik mij af hoe ik de moeilijk bereikbare delen zoals stijlen, bovenzijde v/d bumper etc. het beste onder handen kan nemen. Deels lukt dit door de machine iets schuin te houden maarja ook dat is beperkt.
Welke mogelijkheden heb ik???:s
meuh

Ik zou zeggen;

Handpad aanschaffen en het handmatig doen of;
DAPje aanschaffen en 4'' spotpads gebruiken

Er is een kleine plate voor D/A's maar gezien de grootte van de AEG vraag ik het me af of het wel nut heeft anders zit je pad niet in de weg maar de machine.

Dibbuz zei:
Er is een kleine plate voor D/A's maar gezien de grootte van de AEG vraag ik het me af of het wel nut heeft anders zit je pad niet in de weg maar de machine.

Daar zit wat in.}:)w

Dan zal het toch deels met de hand of UNI-BALL moeten gebeuren vwb. de moeilijk plekjes.

Ik heb ooit een houdertje gezien waar je bijvoorbeeld ronde 3 " en 4" machinepads aan kunt hechten. Je kunt de pad dan makkelijke vasthouden. Ik weet echter niet meer waar je het kunt krijgen.
meuh

Tim zei:
Of Uni-Balls aanschaffen, soms ontkom je er niet aan!

Heb je daar soms wat meer info over? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als DAF-44, maar ik heb geen idee wat ik me bij die uni-balls moet voorstellen. Dat het polijstballen zijn dat weet ik, maar kan je ze gewoon gebruiken op bijvoorbeeld de deurstijlen?

Yes! Het is in principe gewoon een ronde bal die bestaat uit stukje foam. Dus ook verschillend in hardheid. Finishing, polishing, cutting etc. Deze zet je op het boormachine en gaan met die banaan! :-p

Beelden zeggen natuu8rlijk veel meer!

https://www.Carclean.com/PopYouTubeMovie?id=GIV68Ch2jqw

Interessant... Past het op eendert welke boormachine?
Heb je er al mee gewerkt? Of iemand anders die er nog wat over kan vertellen?

Er zit gewoon een ijzeren piemeltje aan die je in elke boormachine kunt stoppen. Ik heb hem tot nu toe uitsluitend gebruikt voor het polijsten van velgen, die moeilijke plekken doe ik zelf met een kleine pad i.c.m. de D/A.

Wel, ik ga de gok wagen! Ik ging normaal vandaag een bestelling plaatsen, ik ga er dan maar een uni-ball bijnemen.

Ik denk dat ik dan voor het polijsten een blauwe moet nemen (klik).

Nu nog even nadenken of ik die van 7.5cm neem of die van 10cm

Neem voor lak altijd een zwarte finishing bal. Zwaardere balls alleen voor metaal. Geloof me, het kan rap gaan met een ball dus voorzichtigheid is echt geboden!

Ah zo, goed om weten! Ik ga het sowieso eerst uitproberen op een oude motorkap maar dan verander ik mijn bestelling en neem de zwarte.

DAF-44 zei:
Ik heb ooit een houdertje gezien waar je bijvoorbeeld ronde 3 " en 4" machinepads aan kunt hechten.

Polishing Pal van Pinnacle of Wolfgang..Is niet precies hetzelfde maar mss wat voor je?

B.K. zei:
Polishing Pal van Pinnacle of Wolfgang..Is niet precies hetzelfde maar mss wat voor je?

Het was eigenlijk meer een dingetje van een paar euro waar je dus machine pads van 4" kon zetten.

Deze: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/3,5_inch_Dual_Action_Flexible_Backing_Plate_LC-43-085DA_100986

:-"

woytek zei:
Deze: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/3,5_inch_Dual_Action_Flexible_Backing_Plate_LC-43-085DA_100986

:-"

Dat is voor "machinaal" we hadden het over een adapter of iets dergelijks voor "handmatig".
meuh