• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Dual Action Polijstmachine - 220 volt nu op voorraad en te bestellen!

Het is een alles in 1 produkt, dus cleaner polish en wax in 1. Een cleanerwax.
 
Aha, een cleanerwax, net als die in de kleiset van Meg's. Dus als je je wagen één keer helemaal hebt gedaan volgens stappen plan e.d. Dan zou je tussen door na het wassen de carnauba polish ook kunnen gebruiken?
Is deze aan te brengen met de machine? En zo ja, welke pad? de witte?
 
Ik twijfel nu of er een polish in zit eigenlijk misschien kan Tim daar uitsluitsel over geven?
Heb je geen swirls te verwijderen gebruik een zwarte pad. Heb je wel swirls of krasjes dan een witte en/of oranje pakken.
 
Volgens de shop-site zit er geen schuurmiddel in.....

Dit is een niet-schurende polish met 100% carnauba wax. Het reinigt en sealt een laklaag in een keer. Dit is een uitstekend 1-staps product voor lakken die in goede conditie zijn. Het werkt erg goed met (excentrische) poetsmachines.

• Gemakkelijk aan te brengen/ gemakkelijk te verwijderen
• Niet-schurend
• 100% Carnauba
• UV bescherming
• Werkt op alle laklagen
• Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
• Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
• Te gebruiken op: chroom, plastic en hard rubber
• Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
• Maakt zo goed als een einde aan waterkringen


Mooi dat je dit ook met die witte kunt verwijderen, die zit namelijk in het zelfde pakket...en om de rest compleet te maken bestel ik dit er ook nog eens bij:

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed € 3,99 € 3,99
101129 DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 134,99 € 134,99
100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98 Voor de stap 2 Glaze die ik al heb.
100739 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 8,98 Voor de SSR2.5
100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 17,96 Voor de SSR1 en de Stap 1 paint cleaner
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99 € 15,99 Na behandelen van de SSR2.5
100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml € 15,99 € 15,99 Voor het verwijderen van Swirls

7 producten Totaalbedrag: € 206,88
 
De PAD bepaalt de schuurfactor. Met een zwarte pad heeft ie geen schuurfactor. Met een witte pad een milde en met een oranje een grovere. Zelfde als de prof. polish en de chem guys rocket polish en So1o cream.
 
Dibbuz zei:
De PAD bepaalt de schuurfactor. Met een zwarte pad heeft ie geen schuurfactor. Met een witte pad een milde en met een oranje een grovere. Zelfde als de prof. polish en de chem guys rocket polish en So1o cream.

Enigzins offtopic, maar ik heb de Lake Country White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator en gebruik die voor Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml, dat is toch correct? Zie trouwend nu dat ik de pad verkeerd om gebruik hehehehe!
 
Als je hiervoor een andere glaze gebruikt heb denk ik dat je die er dan weer gedeeltelijk afgehaald hebt. Het is in ieder geval niet nodig. Wel weer bij step 1.
 
Dibbuz zei:
Als je hiervoor een andere glaze gebruikt heb denk ik dat je die er dan weer gedeeltelijk afgehaald hebt. Het is in ieder geval niet nodig. Wel weer bij step 1.

Ik heb laatst, wassen, klei, paint cleaner (app. pad), sealant & glaze (witte handpad), en NXT 2.0 gebruikt. Ik zal binnenkort is een opic openen met alle producten die ik heb, en dan eens vragen wat de beste combi's zijn, ook als je geen compleet stappen plan wilt doen bijv.
 
Hoeveel Dap 500ers krijg je binnen Tim
heb geen zin meer om de 2 auto`s nog met de hand te poetsen
weet je al wanneer ze binnen komen
 
Nou spoor ik waarschijnlijk niet helemaal maaruhhhhh

Ik lees in de omschrijving van de polish "Te gebruiken op: chroom, plastic en hard rubber"
Is deze dan niet te gebruiken op gespoten carosserie delen ??