• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 V3 powerpack

Subaru1981

Detailing rookie
30 jul 2014
3
0
Ik ben nieuw met polijstmachines. het powerpack met de DAP500 lijkte me een aardige instapper.
Ik las over harde en zachte lak. Is deze machine dan voldoende voor een Subaru Impreza? Er zitten vooral waskrasjes op de lak en kleine krasjes rondom het sleutelgat en andere lichte gebruikerssporen in de vorm van lichte veegjes.

Als ik dit pakket zou kiezen, waarmee kan ik het dan makkelijk (ben beginner) afwerken. met een glaze of wax? er zit namelijk een Monello 5.5" Black Finessing Pad bij, maar er zit bij dit pakket volgens mij geen middel wat ik hiermee kan gebruiken, of...? Ik kom er niet helemaal achter welke pad en/of middel nu waar voor is.

En hoe vaak mag je een polijst/cuttingpad gebruiken? of na 1x weggooien?

alle tips zijn welkom :)
 
Subaru1981,
Kijk eens naar:
https://www.Carclean.com/product/Polis...Edition_102776
Ik zou voor de dap900 gaan als ik jou was, probeer je in te lezen betreffende het polijsten van de lak. Kijk qua techniek ook eens op youtube.
Naar wat ik lees hebben Subaru's geen al te harde lak maar dat zal een testspot uit moeten wijzen vandaar dat ik ook naar deze set verwijs.
De pads zijn meermalen te gebruiken, wel moet je de pads tijdens zo'n dag tussendoor schoonmaken.
Polijsten=90% van het eindresultaat wax is slechts om de lak te beschermen. Inversteer in het begin dan ook voornamelijk in polijstspullen ipv dat je een duur potje wax koopt als je aan een budget vastzit.
Voordat je gaat polijsten zul je de auto moeten:
-ijzerverwijderaar opspuiten (niet verplicht maar wel aan te bevelen).Bv Gyeon Iron.
-wassen met 2 emmers (spoel en shampoo emmer)
-kleien=verplicht bv Mothers kleiset.
-polijsten testspot maken
-Monello Mezzo zit in de set en is een middelgrof middel wat fijn verwerkt.(kom je waarschijnlijk bij uit).Op groen of evt oranje pad.
-Monello finale zit in de set en is om de lak na Mezzo te finishen op bv een witte evt zwarte pad.
-Gyeon Prep zou ik gebruiken om de polijstresten te verwijderen/lak te ontvetten.
​-Glaze is optioneel en zou ik voor nu lekker weglaten.
-Wax zou ik Collinite 845 voor nemen evt ook machinaal aan te brengen met een Rode pad.
Dit zou ongeveer een stappenplan kunnen zijn ...
Zorg als je gaat polijsten voor genoeg doeken.
Lees je goed in betreffende bv polijsten/stappenplan/testspot maken .
mvg
Ric
 
Hallo Ric,

bedankt voor je reactie. Ik heb het e.e.a. wat je schreef bekeken en ik zal zoiezo voordat ik begin filmpjes kijken en goed inlezen.

De stap met Monello Raffini Veloce en de gele pad zou dus waarschijnlijk overbodig zijn? en wat is het verschil tussen een zwarte en rode pad?
De rode is volgens mij zachter, werkt dat fijner, of een mooier resultaat ofzo?

die Collinite 845 is iedereen wel positief over, dat lijkt me dus een goede keus.

Alleen zit ik nog wel met de keus 500/900, zijn die 40E extra het echt waard?

gr, Maurice
 
Maurice,
Kijk ikzelf zou altijd voor een Dap900 gaan.
Of de stap naar veloce/gele pad overbodig is weet je alleen na het maken van een testspot. Ik ben zelf niet zo dol op Veloce en heb ter vervanging Scholl s3 ook de gele monello pad is niet mijn ding. Mocht je niet alles eruit krijgen met mezzo bv zou ik uitwijken naar Microfiber pads van Buff and Shine icm Scholl S3. Het verschil tussen een zwarte en rode pad is de kleur en op de rode pad zie je beter hoeveel product je aanbrengt/er nog op zit. Collinite 845 is lekker makkelijk verwerkbaar. 915 is ook mooi maar een vaste wax en iets lastiger te verwerken.
 
Subaru1981;n417105 zei:


Sowieso wordt vaak verkeerd gespeld, maar dit is echt een nieuwe :-D

Ik zou trouwens ipv gyeon iron, monello non-ferro pakken, die is goedkoper.
 
Hier nog iemand die van mening is dat je Veloce maar zelden echt nodig hebt en dat het (zeker voor een beginner) beter is om die te laten staan. Wat betreft de 500/900, elektrisch vermogen is in mijn ogen maar een fractie van het geheel en in principe is een 500 goed zat. Voordeel van de laatste generatie is de betere geometrie voor de 900, dus heb je die 40 euro te besteden, dan krijg je daar zeker geen spijt van. Anders even de te koop afdeling hier in de gaten houden, er staat er nu een te koop bijvoorbeeld.

Veel plezier en succes!