• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 vraagje

Henkwillem

Detailing rookie
8 jun 2010
9
0
Hallo, net voorgesteld en meteen een vraag.

Ik heb hier het handmatige 5-stappenplan van Mequiars. Nu wil ik een DAP500 aanschaffen maar kan ik mijn huidige producten gebruiken met een DAP500?

Ik heb het dan dus over de DC stap 1 2 en 3

Ik hoor het graag.

Ik zou adviseren om over te stappen naar Monello. Aangezien je een VAG auto hebt. Monello werkt zeer goed, al dan niet het best op harde lakken van onder andere VAG.

Welkom!!

Kan i.p. wel natuurlijk, maar bedenk wel dat je met de step 1 slechts beperkt resultaat zult behalen, ook i.c.m. met een DAP. Step 1 is een chemische cleaner, en bevat dus geen slijpkorrel. Hierdoor is het corrigerend vermogen zoals gezegd beperkt.

De step 2 polish kun je wel prima met de DAP aanbrengen, gebruik daarvoor een pad zonder cutting factor.

De step 3 wax kun je m.i. het beste gewoon met de hand aanbrengen. De DAP brengt hier naar mijn (uiteraard altijd bescheiden) mening weinig voordeel.

Als je DAP nog moet aanschaffen, kijk dan meteen ff naar de starterskits, en afhankelijk van de hardheid van je lak kun je dan kiezen voor de kit met de Monello Raffini-set (erg geschikt voor harde lak zoals VAG, BMW) of de kit met de Poorboys SSR serie (voor normale of zachtere lak).

Succes!!
Kootje

meuh

Dank, ik zat ook al te kijken naar de DAP500 starterspakket waar de monello bij inzit, als ik dan deze producten gebruik in plaats van stap 1 en 2 van Mequiars, kan ik dan uit de voeten? Dus de wax van Mequiars blijven gebruiken?

Of klopt er dan iets niet in de volgorde?

Hallo Kootje,

ik was het berichtje aan het type, terwijl jij je reactie plaatste, dat was dus eigenlijk meteen het antwoord.

dank

Na polijsten moet je zeker een wax aanbrengen (een glaze voor de wax is het beste). De Mequiar's is daar geschikt voor. Maar voor dat je gaat polijsten is het zeer raadzaam om de lak grondig te reinigen d.m.v. kleien.

Waarom niet meteen voor een DAP900 gaan als je er toch nog 1 moet aanschaffen, dit heb ik ook gedaan. Zit je meteen goed zonder later spijt te hebben dat je liever die 900 met meer vermogen wou bij nader inzien...

Henkwillem zei:
Hallo, net voorgesteld en meteen een vraag.

Ik heb hier het handmatige 5-stappenplan van Mequiars. Nu wil ik een DAP500 aanschaffen maar kan ik mijn huidige producten gebruiken met een DAP500?

Ik heb het dan dus over de DC stap 1 2 en 3

Ik hoor het graag.
Zijn zeker te gebruiken.
Je kan de Monello producten gebruiken om te polijsten. Dus om swirls en krasjes te verwijderen en/of te verminderen.
De step 2 kan je gebruiken om de lak te voeden na het polijsten (met de zwarte pad), de Step 3 kan je met de gouden pad aanbrengen.

Mocht de Step 2 en 3 op zijn dan raad ik je wel aan om naar andere producten te kijken.
Bijvoorbeeld Poorboy's Black Hole of White Diamond en een andere wax.
De Deep Crystal wax is niet echt een knaller op het gebied van duurzaamheid.

Ik dacht aan een starterspakket en die heb je niet met een 900. Ook denk ik dat de 500 voldoende vermogen heeft voor mijn auto, ik heb geen erge beschadigingen in de lak.

Maar om het even samen te vatten,

ik kan dus uit de voeten met wat ik heb;

-Meguiars shampoo & klei-systeem
-Monello Raffini Mezzo
-Monello Raffini Finale
-Mequiars DC Step 3 wax

Of mis ik dan nog essientiele onderdelen?

Jammer trouwens dat het starterspakket niet leverbaar is vanaf de website....

Mensen wat zijn jullie snel!!! haha, weer een reactie tijdens het typen vanaf mijn kant.

Het begint me nu wel duidelijk te worden in ieder geval! Alvast bedankt daarvoor

Ik heb nog een vraagje,

Hoe zit het nou precies met de lakdikte? In hoeverre haal je een laagje van de lak eraf met een DAP500 en Monello raffini pakketje?

Is 4 keer per jaar normaal?

Hoewel je met een DAP niet ontzettend veel weghaalt, is vier keer wel heel erg veel.
Je haalt natuurlijk telkens wel wat weg. Een, misschien twee keer per jaar is genoeg.

Henkwillem zei:
Ik dacht aan een starterspakket en die heb je niet met een 900. Ook denk ik dat de 500 voldoende vermogen heeft voor mijn auto, ik heb geen erge beschadigingen in de lak.

Jammer trouwens dat het starterspakket niet leverbaar is vanaf de website....

Ik vermoed dat je nog heel even geduld moet hebben. Ik ken de actuele voorraad niet bij Carclean, maar mogelijk is de DAP500 niet meer op voorraad en moet evt het starterspakket met de DAP900 nog samengesteld worden, danwel op de webiste vermeld. Het pakket zelf is altijd gewoon via de website leverbaar geweest. Neem anders even direct contact op met Carclean, dan weet je gelijk hoe het zit.;)

Verder helemaal eens met Joost: 4x per jaar polijsten is wel heel erg veel

Ik heb het even nagekeken en het blijkt dat onderstaand product niet meer voorradig is uit het starterspakket, mogelijk zal het pakket wel weer te bestellen zijn zodra dit product weer voorradig is, maar daar kan ik niet over oordelen,

ik hoop van wel want ben zelf ook aan het wachten om het pakket te bestellen.

Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner