• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De detail experience kit

Zuyd

Detailing addict
14 jun 2017
40
63
27
Zeist
Hallo allemaal,

Sinds kort uiteraard aan de verslaving toegegeven en langzaam maar zeker een collectie aan het vormen om de auto's eens flink te verwennen.
Nu vroeg ik mij af of jullie voor mij nog tips hebben naast de dingen die ik op detail summer day ga aanschaffen en nu al in bezit heb. Hieronder heb ik een lijst gemaakt wat er allemaal wordt aangeschaft en gekocht, inmiddels staan de volgende auto's te wachten op een detail: Volvo XC70 ( donker metaillic blauw) Golf GT sport ( zwart metallic ) Seat Ibiza ( uni wit ) Peugeot 307CC ( zwart metallic ) Fiat 500 ( uni rood en wit).

de verzameling:

Doeken/washmitts:
Washmitt monello
Monello Sponge
Senza Aqua en Senza Aqua piazza
6x Monello peluche biance
Monello Senza Bordi
10x peluche verde

Shampoo:
Born to be mild 500ml

Klei:
Dolce Verde klei 250

Polijst pasta’s:
Monello finale 250ml
Monello mezzo 250ml
Monello veloce 250ml

Toebehoren/machines:
DAP900
Monello pad rood
2x Monello pad zwart
2x monello pad wit
2x monello orange
Monello yellow pad
Monello orange hand pad
Monello black hand pad
Monello easy detailing duo hand pad
Colad maskeer tape 19-25-38 mm
Tornado pad cleaner 473ml
4 Monello disc applictor
2 foam grip applicator

Vloeistoffen/concentraten:
QPrep 500ml
Typhoon microfiber cleaner 946ml
Clay Lube 500ml
Super decreaser meguiars 500ml
Teer verwijderaar 500ml
APC meguiars 500ml
Bug squash 500ml
alu bright velgen reiniger 500ml
meguiars glass cleaner 500ml
non ferro 500ml
Autoglym car glass polish 325ml

Interieur:
Natural look 473ml
Autoglym Car interior shampoo 500ml

Wheeldressing:
Bold N bright 473ml
2 foam tyre dressing applicator

Waxen/detailers/sealants/glazes:
Black hole 500ml
Perfetto Spray 500ml
EXP 500ml
Spray and Swipe 473ml
QD van waxaddict 500ml
Poorboys Wheel sealant 235 ml
Poorboys world natty’s paste wax black 235ml
DDJ 30ml panelspots light fantastic, banana amour, hard candy, rain forest rub, blue velvet

Overige:
Veel oude MF doeken
Kwasten voor interieur en velgen


Voor de lichte kleuren ga ik vermoedelijk white diamond aanschaffen en de natty's wax voor lichte kleuren.
Ik zoek nog iets waarmee ik de stootlijsten,ongespoten bumpers weer mooi kan maken, en iets voor het interieur waarmee ik vlekken uit het interieur kan halen. Verder aanvullingen zijn heel erg welkom!

PS: Emmers heb ik zat staan, grit guard staat ook nog op de verlanglijst zelfde als een foam lans + shampoo voor mijn HD. Ik zal binnenkort ook mijn stappenplan bekend maken, om te kijken of er nog aanvullingen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het lijstje ziet er momenteel toch prima uit? :D

Velgenborstel? (EZ Detail GO voor het velgbed, bijvoorbeeld)

Scholl polijstmiddelen + Spiderpads? (Gezien de hardere lakken die op de planning staan en je van Monello maar 250ml elk hebt; (Spiderpad + S20 in een set is even duur als 1 losse pad)

Extra polijstpads? (Meerdere van elk is toch wel ERG fijn)

Sterke prewash? (De TFR van AutoGlym schijnt bij velen erg goed te bevallen. Een goede prewash scheelt werk in de vervolgstappen. CC heeft deze niet, dus misschien kan iemand dan een alternatief voorschotelen. Ik dacht Valet Pro - SnowFoamCombo of iets)

Voor de lichte kleuren ga ik vermoedelijk white diamond aanschaffen en de natty's wax voor lichte kleuren.
Glazes vind ik persoonlijk overbodig bij goed polijstwerk. Met name als je al waxen hebt die oliën bevatten, zoals de vele DDJ. Op lichte kleuren doet een wax met oliën ogenschijnlijk al niet veel en onder een sealant wil je sowieso geen glaze.

Ik zoek nog iets waarmee ik de stootlijsten,ongespoten bumpers weer mooi kan maken
Je hebt al APC, dat kan j prima gebruiken. Ikzelf gebruik de APC+D voor veel dingen omdat deze ook ontvet. Dit i.c.m. melaminespons en/of paardenhaardborstel.

iets voor het interieur waarmee ik vlekken uit het interieur kan halen.
Ook hier kan een APC zijn ding doen. Dit gaat ook op voor bekleding (leer/stof) , ongelakt kunststof en rubbers.
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Voor het interieur (tapijt en stoelen/bank met stoffen bekleding):
Car_Interior_Shampoo_500ml_100124.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Blijf het apart vinden om te zijn dat mensen eerder een polijst machine kopen dan een paar knappe grit guards.

En een foam gun zal ook een mooie aanvulling zijn.

Ik zou tenminste meer investeren in de stap van swirl vrij/beperkend wassen.

In de zin van voorkomen is beter dan genezen ;)
 
Laatst bewerkt:
@Zluytr je hebt gelijk dat genezen beter is om te voorkomen. Helaas komen bijna alle auto's die je tegen komt met een mooi swirls pakket rondom, dus vandaar wou ik investeren in de kit voor de full detail. Mijn eigen auto was ik eigenlijk elke week wel met 2/3 emmers 1 voor het sop en de andere voor 't vuil. Zelf maakte ik met me hand altijd de washmitt schoon in de vuil emmer vandaar dat ik dit minder nodig vond.

Foam Gunn staat voor me verjaardag op de lijst ( ben in september jarig) en dan zal Ik ook een sterke pre wash aanschaffen.

Omdat het detail summer day en bijna is en je de kortingen hebt toch maar besloten om 2 grid guards op de lijst erbij te zetten. Is de opstaande optie die je op de gridguard kan zetten nog een slimme keuze en Ik neem aan dat alleen in de vuilwater emmers een gridguard moet dus dat 2 zullen voldoen.

@Quantoxx en @Cordoba voor 't interieur heb ik de autoglym interieur reiniger op de lijst staan. Ik weet alleen nog niet wat ik moet gebruiken om te borstelen/wrijven. Ik begreep van reviews dat de borstel van CC met paarden haar heel veel haar loslaat en je dan weer alle Haren moet gaan opzuigen, of is dit met een manier te voorkomen?

De white diamond laat ik bij nader inzien lekker voor wat het is, na advies van Quantoxx. De scholl met spiderpad komt erbij. Nog meer pads komen later, van de meeste heb ik er nu 2. Voor de velgen heb ik zelf een paar kwasten, en een spons en zal ik in de toekomst nog wat erbij nemen.

Bumper en stootlijsten ga ik met de APC doen, is daar verder nog iets voor wat ervoor zorgt dat het een mooie lange donker uiterlijk behoud? Zoiets als natural look alleen dan voor op bumpers. ( ik begreep dat natural look water niet heel fijn vind dus op de bumpers gebruiken is niet echt slim.)

En uiteraard iedereen bedankt voor 't meedenken en advies! Een beginnend Detailer heeft hier heel erg veel aan.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Zuyd Ik heb het destijds met redelijke (maar goedkope) microvezeldoeken van de Action ingewreven, en daarna met vergelijkbare andere doeken uitgewreven, en dan zie je dat er veel vuil mee komt. Een andere optie is om met een waterstofzuiger in elk geval het vuile vocht er uit te zuigen, of zowel het insprayen als het vuil er uit zuigen met een extractor. Een extractor kun je ook huren, maar dan meestal onder de titel 'tapijtreiniger', voor zo'n 25 euro kun je bij bedrijven als bijv. Boels, Bo-rent en DHZ-bedrijven vaak zo'n apparaat huren. Toevallig dat ik hier op het dorp voor pakweg de helft zo'n apparaat kan huren, maar dat is echt een uitzondering.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Bumper en stootlijsten ga ik met de APC doen, is daar verder nog iets voor wat ervoor zorgt dat het een mooie lange donker uiterlijk behoud? Zoiets als natural look alleen dan voor op bumpers. ( ik begreep dat natural look water niet heel fijn vind dus op de bumpers gebruiken is niet echt slim.)

+1 voor @RG.
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Auto finesse revive it is! Mijn verlanglijst weer geüpdatet QD+ eraf gehaald deze wordt vervangen door de quick Detailer van waxaddict die ik heb overgenomen van forumlid voor zacht prijsje.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Is de opstaande optie die je op de gridguard kan zetten nog een slimme keuze
De Washboard? Ik heb hem ook op mijn Grit Guard zitten, maar ik gebruik hem helemaal niet, haha! :p Ik maak de handschoen schoon met mijn vingers, dus ja...

voor 't interieur heb ik de autoglym interieur reiniger op de lijst staan. Ik weet alleen nog niet wat ik moet gebruiken om te borstelen/wrijven. Ik begreep van reviews dat de borstel van CC met paarden haar heel veel haar loslaat en je dan weer alle Haren moet gaan opzuigen, of is dit met een manier te voorkomen?
Je kan het ook gewoon met een doek doen, maar de borstel vind ik wel fijn omdat deze wat lekkerder ''schrobt'' en de haren meer in de porien lijken te komen. (Kort door de bocht) Er zijn inderdaad meerdere ''klachten'' over de loslatende haren, maar ik heb er weinig last van. :D Een manier om dit te voorkomen in om de borstel over een stukkie schuurpapier te halen en/of gewoon met je vingers effe raggen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Ik ben wel een groot fan van de washboard! Maakte ook altijd de mitt schoon met mn handen.. Maar haalde de mitt ook altijd over de grittguard heen.

Sinds de washboard op de markt is, heb ik geen natte mouwen meer :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Damn you autocorrect!!!! :(:(:(:(

De Washboard staat toch op je Grit Guard? Als ik de emmers gewoon vul en dan de Mitt erlangs wil wrijven, moet ik alsnog een eind de emmer in.

Heb jij ze anders gemaakt ofso? :)

Ja dus sinds ik de washboard heb hoef dat dus niet meer. Dat zeg ik toch wijsneus?!?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Zuyd
Thnx allemaal voor de tips en het advies ;) inmiddels is de lijst weer groter geworden met ook de foamer erbij. Nu hopen dat ik me handjes thuis kan houden dat het lijstje niet nog groter wordt...