• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De eerste keer auto wassen/detailen, nog enkele vragen

Daywalk3r

Detailing trainee
6 mrt 2011
19
47
Deze vraag staat ook nog in het stappenplantopic waar ik vragen had of ik compleet had maar hij komt hier denk ik beter tot zijn recht.

Ik heb nu mijn 2 bestellingen thuis staan en wil mijn zondag eens goed gebruiken om mijn bella te verwennen.

Nu heb ik een plan van aanpak gemaakt maar heb nog wat vragen.

Eerst mijn plan van aanpak en onderaan de vragen.

Plan van aanpak auto wassen:

Auto schoonspuiten (hogedruk?)
Auto wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem) en afdrogen met Delirium orange towel
Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 30cm)
Auto polishen met scratch X 2.0 en (Monello white foam hand applicator?) en afnemen met de blauwe Cobra Miracle towel
Auto waxen met Gold Class wax en de applicator en afnemen met de groene Poorboys World mega plush

Over:

Rain-X
Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser
Lake Country - Badstof Applicator Rond - 100 % katoen - 10cm

Vragen:

Als ik geen hogedruk kan regelen kan ik dan met een tuinslang de auto ook schoon krijgen of is hogedruk echt een must?
Dan kan ik naar de wasbox om 'm daar met hogedruk schoon te spuiten maar is hij dan niet weer een beetje vies als ik terug kom, zodat ik 'm weer eerst afspoelen moet?
Je hebt van die gritt guards maar als ik gewoon 2 emmers gebruik en de spons niet op de vloer van de emmer druk krijg ik die zooi toch ook niet op mijn spons?

En wanneer moet ik de ramen doen?
Kan ik die Glass scrub met die badstof applicator aanbrengen? Beide gekregen van Carclean.com
Bij de reacties van de Glass scrub las ik dat het wel iets vettig is en voor Rain X moet je ontvette ramen hebben dus kan ik die na het wassen ontvetten met 96% alcohol?

Ik heb ook een grote can APC. Waar kan ik dat voor gebruiken aan de buitenkant? Ik lees dat veel mensen dat tussen moeilijk plekken doen? En hoe doe ik dat zonder dat te krassen?

Bedankt voor jullie antwoorden

Als ik geen hogedruk kan regelen kan ik dan met een tuinslang de auto ook schoon krijgen of is hogedruk echt een must?

Absoluut geen must :no Tuinslang is voldoende.

Dan kan ik naar de wasbox om 'm daar met hogedruk schoon te spuiten maar is hij dan niet weer een beetje vies als ik terug kom, zodat ik 'm weer eerst afspoelen moet?

Ja, in principe wel, er waait tijdens je terugrit weer van alles op je auto, maar je spuit 'm alleen schoon en wast 'm daar niet?

Je hebt van die gritt guards maar als ik gewoon 2 emmers gebruik en de spons niet op de vloer van de emmer druk krijg ik die zooi toch ook niet op mijn spons?

Ja en nee, een guards zorgen er voor dat het grove vuil door het rooster zakt en zorgen er ook voor dat het niet weer omhoog komt door de werveling in het water. Zonder guards komt het grove vuil ook onderin terecht, maar kan het weer naar boven komen door de werfvelingen die ontstaan als je weer sop pakt.

En wanneer moet ik de ramen doen?

Als je de lak gedaan hebt, als een van de laatst dingen dus.

Kan ik die Glass scrub met die badstof applicator aanbrengen? Beide gekregen van Carclean.com

Yep, daarna wel goed uitwassen. Ik gebruik de scrub met een foam applicator

Bij de reacties van de Glass scrub las ik dat het wel iets vettig is en voor Rain X moet je ontvette ramen hebben dus kan ik die na het wassen ontvetten met 96% alcohol?

Scrub vettig? Nee dat heb ik nog niet gemerkt, daarna ontvetten is geen probleem.

Ik heb ook een grote can APC. Waar kan ik dat voor gebruiken aan de buitenkant? Ik lees dat veel mensen dat tussen moeilijk plekken doen? En hoe doe ik dat zonder dat te krassen?

De naam zegt het al: All Purpose Cleaner, een alles reiniger ;) Je kunt het overal voor gebruiken: wielkasten, rubbers, interieur etc etc etc. Je moet het als shampoo gebruiken, daar is het niet voor bedoeld tenzij je je wax laag wilt strippen. ;)

stimpy68 zei:
Absoluut geen must :no Tuinslang is voldoende.

Ja, in principe wel, er waait tijdens je terugrit weer van alles op je auto, maar je spuit 'm alleen schoon en wast 'm daar niet?
Is het beter dan 'm dan daar ook te wassen? En moet ik 'm dan thuis nog een keer afspoelen alvorens ik kan gaan kleien?

Ja en nee, een guards zorgen er voor dat het grove vuil door het rooster zakt en zorgen er ook voor dat het niet weer omhoog komt door de werveling in het water. Zonder guards komt het grove vuil ook onderin terecht, maar kan het weer naar boven komen door de werfvelingen die ontstaan als je weer sop pakt.

Als je de lak gedaan hebt, als een van de laatst dingen dus.
Maar dan komt die zooi van de ramen toch weer op de lak?

Yep, daarna wel goed uitwassen. Ik gebruik de scrub met een foam applicator

Scrub vettig? Nee dat heb ik nog niet gemerkt, daarna ontvetten is geen probleem.
Met 96% alcohol kan dus geen kwaad?

De naam zegt het al: All Purpose Cleaner, een alles reiniger ;) Je kunt het overal voor gebruiken: wielkasten, rubbers, interieur etc etc etc. Je moet het als shampoo gebruiken, daar is het niet voor bedoeld tenzij je je wax laag wilt strippen. ;)
Je moet het als shampoo gebruiken. Waar is het niet voor bedoeld dan? Ik heb zo'n spuitbus met zo'n foamschuim geval, dat kan ik dan toch een beetje tusssen de lastig bereikbare plekken spuiten en schoonmaken? En moet je dat ook waxen?

Is het beter dan 'm dan daar ook te wassen? En moet ik 'm dan thuis nog een keer afspoelen alvorens ik kan gaan kleien?

Is wel het beste, 1 zandkorrel op je lak en je bent niet blij...

Maar dan komt die zooi van de ramen toch weer op de lak?

Met het autowassen neem ik altijd de ramen mee, scrubben doe ik als eerste. Het gewoon reinigen van de ramen met een glasscleaner doe ik als allerlaatste

Met 96% alcohol kan dus geen kwaad?

Nope!

Je moet het als shampoo gebruiken. Waar is het niet voor bedoeld dan? Ik heb zo'n spuitbus met zo'n foamschuim geval, dat kan ik dan toch een beetje tusssen de lastig bereikbare plekken spuiten en schoonmaken? En moet je dat ook waxen?

Sorry typo... moet zijn: Je moet het niet als shampoo gebruiken.

Danku Danku voor de antwoorden.

Dit is nu mijn PVA

Plan van aanpak auto wassen.

Auto schoonspuiten in de wasbox.

Naar huis

Ramen scrubben met de Pro vision scrub cream en de lake country badstof applicator
Auto en ramen schoonspuiten met de tuinslang en dan wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem) en afdrogen met Delerium orange towel
Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 50cm)
Krasjes polishen met scratch X 2.0 en (Monello white foam hand applicator?) en afnemen met de blauwe Cobra Miracle towel
Auto waxen met Gold Class wax en de applicator en afnemen met de groene Poorboys World mega plush
Ramen ontvetten met 96% alcohol en dan RainX erop.

De velgen spuit ik schoon in de wasbox en spoel ik thuis nog eens af en zet ik dan in de wax ook. Zijn net een kleine week oud dus die hebben dan toch niet veel onderhoud nodig?

Foolproof?

Ziet er aardig netjes uit.

Maar mischien niet verstandiger om eerst de wagen volledig te wassen en dan pas je ramen te doen????Danw eet je zeker dat die schoon is.Want als je van de wasbox naar huis rijdt komt er altijd wel weer wat vuil op de wagen en dus ook op je ruiten;)

Het is gelukt.
4 uurtjes werk. En een superlamme pols.
Foto's plaats ik in het fototopic.

Bedankt voor jullie antwoorden:-)^