• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De eerste keer met de dap

corvette

Detailing rookie
22 apr 2011
20
0
Vorige week mijn dap 900 + beginnersetje binnen gekregen.:jippie
Vandaag ben ik dat apparaat maar eens gaan uitproberen op mijn oude benz.
Hij zat onder het stuifmeel en zand.
benzdetail003.webp

Dus eerst heb ik hem goed afgespoeld en daarna met mothers carwash en de meg. washmit + 2 emmers goed gewassen
benzdetail004.webp

De lak na het wassen.
benzdetail008.webp

Ben daarna gaan kleien met mothers clay.
Kwam nog behoorlijk veel vuil vanaf, vooral het dak was vies.
benzdetail009.webp

Lak na het kleien.
benzdetail006.webp

Was al aardig opgeknapt maar ik zag toch hier en daar was krassen en op mijn deur zelfs een doffe plek, waarschijnlijk ooit eens (slecht) bijgespoten.

Toen de dap gepakt met een oranje pad met monello mezzo.
Wat een lekker apparaat is dat zeg.

Hier de doffe plek.
benzdetail014.webp

Hier dezelfde plek na 2x dappen.
benzdetail015.webp

Het begon al aardig op te knappen.
benzdetail017.webp

Daarna ben ik gaan waxen met meg. gold glass wax.
Ben bij elkaar een uurtje of 6 bezig geweest maar best tevreden met het resultaat.:cool

benzdetail024.webp

benzdetail019.webp

benzdetail018.webp

benzdetail026.webp

Mooi resultaat, die Dap moet er nu toch snel komen bij mij als ik dit allemaal zie.
Ik hoop ook dat de fiets op zijn steun staat :roll

:-)^

en mooie wagen !

Wat is jouw ervaring met de lak? Ikzelf heb ook een Mercedes (W203) en dacht eerst dat het een harde lak was. Maar kwam
al snel tot de conclusie dat het compleet het tegenovergestelde is.

Een zandkorrel in een microfiber doek en ik kan alweer een polijstmiddel bovenhalen :|

doe zo verder in ieder geval!

Hoi Lode, ik heb niet echt ervaring met harde of zachte lak maar voor mijn gevoel was het vrij hard.
Ik moest er een paar keer overheen voor een beetje resultaat.:ja

al een hele verbetering, leuke collectie ook trouwens ;)

Volgende keer mss velgjes meepakken (eerst doen !) en een extra rondje Finale & black hole ?

Maar zeer goed op weg :)

Velgen had ik echt geen tijd meer voor en dat blackhole heb ik nu ook al wat over gelezen en dat lijkt mij ook wel wat.:cool

is idd ook wat, wel lang genoeg uitpoetsen (die Black Hole) om een zeer mooie glans te verkrijgen :)

Je geraakt er wel, alvast een veelbelovende start !

Mooi resultaat en zo te zien goed gewerkt.

Wat zul je een tijd kwijt zijn straks aan die velgen... Maar zal bijdragen aan het mooie totaalbeeld van die mooie MB.

M.b.t. die fiets. Daar zou ik een andere plek voor zoeken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en dan is de schade en frustratie al snel vrij groot.

corvette zei:
Ja fietsje staat op de standaard hoor.:lol

Leek erop of die tegen de corvette stond, vandaar;) Alsnog staat die wel risicovol daar, als je hem omstoot kan je lelijke schades krijgen...

Maar goed de MB ziet er weer mooi uit en daar ging het om:cool