Heey fanaten,
Om meteen maar te vermelden tips trucs en commentaar altijd gewenst...
na men eerste relatief grote project begonnen.
Mijn schoonvader heeft een halfjaar geleden een andere auto gekocht en deze is na een half jaar zo'n beetje ( laktechnische ) uit elkaar gevallen.
En ik met men grote mond.... Jahoor daar wil ik me wel eens op uitleven . Ojee wat heb ik gezegd.
Om te beginnen het 1 en ander aangeschaft om het überhaupt te kunnen gaan doen..
Na hier en daar wat informatie opgezocht te hebben, ben ik uitgekomen op o.a. :
- DAP900v2
- monello polish rafini mezzo
- monello polish rafini finale
- hoop pads , oranje wit zwart rood 4 en 5,5 inch
- chemical guys - glossworkz glaze
- chemical guys - butter wet wax
- chemical guys - wheel and trim cleaner
- chemical guys - clayblock luber
- smartwax clay
- chemical guys- shampoo gallon mr. Pink
Diverse middelen zijn al aanwezig...
Stap 1
Maar begonnen met het schoonmaken van de auto.
Gezien de tijd dat ik er mee bezig kan gaan, besloten om deel voor deel te gaan behandelen..
Dit mede omdat ik het nog niet binnen kan doen want de garage moet eerst leeg.
Zodoende begonnen met de delen die het slechtst eraan toe zijn, Motorkap en dak .
Deze goed afgespoten met HD reiniger en de foamlance gevuld en het sop ff lekker zijn werk laten doen...
Na dat de oppervlakkige vuil weg was, begonnen met de motorkap te kleien.
Dit was voor het eerst voor mij. Zodoende voorzichtig te werk gegaan en een hoop info opgedaan van te voren.
Maar het resultaat loonde al snel !! Een hoop vervuiling werd netjes opgenomen. Enkel was het lastig bepalen hoeveel luber erbij moest ivm de wrijving. Maar aldoende Leert men...
Na het kleien het betreffende deel nogmaals schoongemaakt en de dap900 uit zijn verpakking gehaald ..
Waar zijn we aan begonnen ...
Netjes zoals overal verteld werd een testspot gemaakt om te kijken wat er nodig was om het gewenste resultaat te bereiken.
Hierna aan de slag gegaan en de motorkap stuk voor stuk gepolijst met de raffini mezzo.
De waas netjes weggepoetst en wouw meteen al resultaat.
Hierop nogmaals het traject afgelopen met de raffini finale en daarna de glaze handmatig ingepoetst..
( ja had nog niet genoeg pads voor op de dap )
Deze laag afgewerkt met de butter wet wax.
Op deze wijze diverse delen al behandeld.. Vervolg komt maar schoonvader had de auto weer nodig. Zucht...
Hierbij even wat foto's :
before :
after :
Om meteen maar te vermelden tips trucs en commentaar altijd gewenst...
na men eerste relatief grote project begonnen.
Mijn schoonvader heeft een halfjaar geleden een andere auto gekocht en deze is na een half jaar zo'n beetje ( laktechnische ) uit elkaar gevallen.
En ik met men grote mond.... Jahoor daar wil ik me wel eens op uitleven . Ojee wat heb ik gezegd.
Om te beginnen het 1 en ander aangeschaft om het überhaupt te kunnen gaan doen..
Na hier en daar wat informatie opgezocht te hebben, ben ik uitgekomen op o.a. :
- DAP900v2
- monello polish rafini mezzo
- monello polish rafini finale
- hoop pads , oranje wit zwart rood 4 en 5,5 inch
- chemical guys - glossworkz glaze
- chemical guys - butter wet wax
- chemical guys - wheel and trim cleaner
- chemical guys - clayblock luber
- smartwax clay
- chemical guys- shampoo gallon mr. Pink
Diverse middelen zijn al aanwezig...
Stap 1
Maar begonnen met het schoonmaken van de auto.
Gezien de tijd dat ik er mee bezig kan gaan, besloten om deel voor deel te gaan behandelen..
Dit mede omdat ik het nog niet binnen kan doen want de garage moet eerst leeg.
Zodoende begonnen met de delen die het slechtst eraan toe zijn, Motorkap en dak .
Deze goed afgespoten met HD reiniger en de foamlance gevuld en het sop ff lekker zijn werk laten doen...
Na dat de oppervlakkige vuil weg was, begonnen met de motorkap te kleien.
Dit was voor het eerst voor mij. Zodoende voorzichtig te werk gegaan en een hoop info opgedaan van te voren.
Maar het resultaat loonde al snel !! Een hoop vervuiling werd netjes opgenomen. Enkel was het lastig bepalen hoeveel luber erbij moest ivm de wrijving. Maar aldoende Leert men...
Na het kleien het betreffende deel nogmaals schoongemaakt en de dap900 uit zijn verpakking gehaald ..
Waar zijn we aan begonnen ...
Netjes zoals overal verteld werd een testspot gemaakt om te kijken wat er nodig was om het gewenste resultaat te bereiken.
Hierna aan de slag gegaan en de motorkap stuk voor stuk gepolijst met de raffini mezzo.
De waas netjes weggepoetst en wouw meteen al resultaat.
Hierop nogmaals het traject afgelopen met de raffini finale en daarna de glaze handmatig ingepoetst..
( ja had nog niet genoeg pads voor op de dap )
Deze laag afgewerkt met de butter wet wax.
Op deze wijze diverse delen al behandeld.. Vervolg komt maar schoonvader had de auto weer nodig. Zucht...
Hierbij even wat foto's :
before :
after :