• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de kleine washmitt test

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
vandaag een kleine washmitt test gedaan
het gaat tussen de poorboys washmitt die ik had binnen gekregen
en de meguiars washmitt

de poorboys washmitt 9.95euro :
als eerste beschikt de PB mitt een duim,altijd handig bij de spiegels bijvoorbeeld
wat me wel opvalt is dat de PB mitt duidelijk dunner is.

een emmertje vol met water en nxt shampoo en testen op een VW polo
valt me op dat de microfiber plat word als je aan het wrijven bent en dat het best stroef gaat allemaal.

de meguiars washmitt 18.95 euro:

deze washmitt heeft geen duim en vind ik persoonlijk een nadeeltje.
de mitt is wel veel dikker gaat gaat veel soepeler over de lak, ook de microfibers gaan terug in orginele stand.

uiteindelijke stand:
de meguiars handschoen blijft voor mij de beste !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf ben ik onwijs gecharmeerd van de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt.

Neemt veel water op, sluit vuiligheid hoog op in de wollen structuur.

Enig minpuntje is de giga lange droogtijd. Eer deze droog is, ben je een week verder.

Patrick
 
nicknameless zei:
Zelf ben ik onwijs gecharmeerd van de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt.

Neemt veel water op, sluit vuiligheid hoog op in de wollen structuur.

Enig minpuntje is de giga lange droogtijd. Eer deze droog is, ben je een week verder.

Patrick

Ben het volledig met je eens!
Droogtijd is inderdaad een nadeel, heb nu een droogrekje aan de radiator in men kamer gehangen en daar mag die een weekje op liggen.
Niet dat de radiator met deze temperaturen op staat, maar het is een propere oplossing en ligt voor niemand in de weg.
(de heerlijke geur van NXT hangt dan ook bijna altijd in men kamer ;) )
 
Ik gebruik altijd twee kanten van de Mitt (ik draai 'em na een paar halen om, zodat ik weer schoon oppervlak heb), dan vind ik de afwezigheid van een duim (zoals bij Meguiars) juist erg handig.

De Mitt van Mothers is op zich erg goed, maar mijn vrouw heeft 'em samen met de Meguiar's Ultimate Washmitt (die daar wel prima tegen kan) een aantal keer in de wasmachine gekieperd. Geen goed idee.
 
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat die mitt van Poorboy's voornamelijk bedoeld is als afstoffer. Dus om je dashboard ofzo van stof te ontdoen, of om er na het aanbrengen van dressings de zaak even na te boenen.
 
Met andere woorden (nav van bovenstaande): de stand onder de 3 genoemde merken is
1) Mothers
2) Meguair's
3) Poorboys

Of heeft iemand andere gedachten.
Het lijkt me overigens sterk dat de PB is bedoeld als afstoffer. Daarvoor is hij veel te dik
 
ik heb een tijd terug ook die van mothers aangeschaft bij Tim.

Hij wast inderdaad heerlijk. Veel water e.d.

Maar,... Hoe krijg je hem weer schoon? Hij pluist als de nete,... dus in de wachmachine is het een No-Go.

Vandaar dat ik hem weer even links heb laten liggen en die van meg. weer gebruik.

Tips iemand?:confused:
 
Pluizen doet die van mij helemaal niet. Na gebruik spoel ik die uit onder de kraan, knijp (ik wring niet!) zoveel mogelijk water eruit en leg het op een droogrekje te drogen. Ik denk dat de mijne nu een half jaar in gebruik is, wordt bijna wekelijks gebruikt en die kan nog wel een tijdje mee.
Uiteraard is er wel iets van slijtage, maar die is toch wel minimaal en beïnvloedt de werking helemaal niet.
 
Het verschilt per schaap, de ene pluist meer dan de andere, even laten weken in een sopje + goed uitspoelen is vaak al voldoende.

En anders binnenstebuiten in de wasmachine op 30 graden zonder centrifuge!
 
Da's precies hoe mijn vrouw de Mitt wast (30 graden, binnenstebuiten en zonder centrifuge). En mijn Mothers Mitt valt na 5 keer gebruiken echt uit elkaar, zowel het rode gedeelte dat op de naad scheurt als het gedeelte bij de duim dat uit elkaar valt!

Zou ik dan toch ten onrechte mijn vrouw beschuldigd hebben van sloperij???
 
-Vanquish- zei:
Pluizen doet die van mij helemaal niet. Na gebruik spoel ik die uit onder de kraan, knijp (ik wring niet!) zoveel mogelijk water eruit en leg het op een droogrekje te drogen. Ik denk dat de mijne nu een half jaar in gebruik is, wordt bijna wekelijks gebruikt en die kan nog wel een tijdje mee.
Uiteraard is er wel iets van slijtage, maar die is toch wel minimaal en beïnvloedt de werking helemaal niet.

Thanx, dan ga ik het maar met een sopje proberen...

Wel jammer dat de één wel en ander niet pluist.

Bij het drogen van de auto kom ik nog weleens pluisjes tegen... Beetje jammer. Maar voor de rest werkt hij lekker!

Maar omdat ik het niet kon wassen, was ik toch bang voor troep wat tussen de lange haren ging zitten.
 
Het is echt een natuurprodukt en de ene schaap is niet de andere.
 
PeterX zei:
Da's precies hoe mijn vrouw de Mitt wast (30 graden, binnenstebuiten en zonder centrifuge). En mijn Mothers Mitt valt na 5 keer gebruiken echt uit elkaar, zowel het rode gedeelte dat op de naad scheurt als het gedeelte bij de duim dat uit elkaar valt!

Zou ik dan toch ten onrechte mijn vrouw beschuldigd hebben van sloperij???

Mijn mitt is na een maand of 4-5 nog steeds prima op de rode manchet na, deze is idd op de naad gescheurd. Pluizen deed ie alleen de eerste 5/6 keren, maar ach, die pluisjes spoel je er toch zo af met wat water.
 
PeterX zei:
Da's precies hoe mijn vrouw de Mitt wast (30 graden, binnenstebuiten en zonder centrifuge). En mijn Mothers Mitt valt na 5 keer gebruiken echt uit elkaar, zowel het rode gedeelte dat op de naad scheurt als het gedeelte bij de duim dat uit elkaar valt!

Zou ik dan toch ten onrechte mijn vrouw beschuldigd hebben van sloperij???


Ja, daarom doe ik hem dus met de hand, en niet in de machine. Zoals gezegd heeft dat me al een keer een Meguiar's lambswool mitt gekost (en toen hadden ze de goeie nog, zonder netje). :(

Let er óók op dat je ze nooit in een emmer laat staan! Een nachtje vergeten en ze zijn ook aan gort... :!

Het zijn prima dingen, maar ze vereisen wel wat TLC.