• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De nieuwe machines van Polishing Power komen eraan!

Volgens mij zie ik een vrij grote Duitse auto op je avatar. Ik zou voor de 15 mm gaan. Als je eerst wil oefenen met een kleinere uitslag (wat op zich geen slecht idee is) zou ik voor een tweedehands 8mm gaan. Er worden op dit moment ook genoeg "oude" DAPjes aangeboden omdat men is overgestapt op een 15mm uitslag.
Anders loop je het risico dat je binnen een paar keer polijsten alsnog een 15 mm wil ivm correctiesnelheid.
 
  • Leuk
Reactions: Scholske
Dat is de X1 18i van feb 2019 , er is ook nog een peugeot 308 van 2012.
Is het verschil in correctiesnelheid zoveel groter?
 
Het verschil in correctie is niet mega-enorm-veel. ;) Met een DAP 8mm kan je veelzijdiger werken omdat hier ook een kleine plate op gezet kan worden.

Ik heb zelf een Rupes BF21 met 7'' pads en het is niet zo dat ik daarmee ineens veel tijd win omdat ik grotere werkvlakken kan polijsten. ;) Dit valt reuze mee, de vlakken zijn niet veel groter.

Als de lak hard is, dan is het hebben van wat meer correctie inderdaad fijn. Maar als je een écht harde lak hebt, red je het ook niet met een 21mm. Dan moet je gaan denken aan een rotary.

Een DAP 8mm als basis en later overwegen om er bijv. een 21 bij te nemen, dat zou mijn advies zijn.
 
Dit valt reuze mee, de vlakken zijn niet veel groter

De vlakken die je polijst zijn niet groter, maar je pad is bijna 1,7 keer zo groot (~250 cm2 om ~150 cm2), dus op vlakke delen zou het 1,7 keer zo snel moeten gaan, ervan uitgaande dat beide machines dezelfde correctiekracht hebben. Als de 21 nog iets sneller corrigeert zou het nog wat sneller moeten gaan.
 
@Jansen - Yep, I get it. :) Maar het gaat niet perse zoveel sneller, dat was mijn punt. Een machine kopen met grotere uitslag omdat je een grotere auto hebt is in mijn opinie niet een factor die ik mee zou rekenen in mijn overweging.
 
Ik geloof je berekening, maar met ''zoveel'' doelde ik niet op je getallen, maar in de algemene zin dat je met de 21 niet ineens bijna 2x zo snel een auto hebt gepolijst. ;) Je zal ook panelen helemaal niet kunnen doen door zijn uitslag en heb je alsnog een kleinere machine/uitslag nodig.

In mijn geval gebruik ik de LC - Orbitals en deze zijn na veelvoudig gebruik nog niet veel ''versleten'', maar de pads zijn ondanks hun harde base niet helemaal vlak meer te krijgen en zo is de polijstbaan een stuk smaller dan de gehele breedte van de pad. (Randen zweven lichtes en alleen het midden raakt de lak nog lekker)
 
Momenteel zit ik te twijfelen of ik de DAP 900 V3 zal verkopen en voor de nieuwe DAP EVO te gaan. Daarom heb ik de vraag, is de 10% meer power echt het overwegen waard om de overstap te maken?

Zelf heb ik 2 auto’s die ik met de machine onderhoud. En +/- 2 andere Auto’s per jaar. Ik ben benieuwd naar jullie mening.