• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denim pads

Wat meet je dan:
- totale lakdikte
- alleen de blanke laklaag
Denk nl zelf dat 99/100 hier de totale dikte meten en dus totaal niks zegt over de blanke laklaag,
dit met alle risico's vandien
 
Wat meet je dan:
- totale lakdikte
- alleen de blanke laklaag
Denk nl zelf dat 99/100 hier de totale dikte meten en dus totaal niks zegt over de blanke laklaag,
dit met alle risico's vandien

Maar in de meeste gevallen zijn de hechtprimer, primer en kleurlaag dezelfde laagdikte.
Dus de variatie zit in de blanke lak laag....
 
Gewoon iemand zoeken met een goede meter die de verschillende lagen meet. ;)
Ben stilletjes aan het uitzien voor een andere auto en als die te hard op een sinaasappel lijkt ga ik hier toch wel eens serieus over nadenken!
 
Hoe ik het doe :

- lakdikte meten op verschillende punten van het paneel,
- waardes noteren,
- laserpunt op midden van paneel zetten en die waarde meten,
- orangepeel behandeling doen,
- ontvetten,
- meten op laserpunt

Op die manier weet je hoeveel je in 1 hit hebt ingeleverd qua totale lakdikte. Vervolgens doe ik weer een hit en kijk ik hoeveel ik die keer heb ingeleverd. Mijn ervaring is dat je na 2 a 3 hits toch wel al een enorme verbetering hebt.

Bij Opel zit je gemiddeld op 130 micron. Tot 120 micron zou je mijn inziens gewoon moeten kunnen gaan al blijft dat altijd een gok.
Zelf houdt ik wel altijd in het achterhoofd dat ik later wellicht ook nog een keer wil polijsten dus calculeer ik die marge ook in en ga ik niet tot 100 micron door.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Even in de sluitkanten meten. Daar is de blanke lak dunner, terwijl primer en kleur gewoon een bepaalde dikte nodig hebben om te dekken. Dan heb je een beetje een referentie wanneer het kritisch zou kunnen worden.
 
Ongeveer 2 per paneel. Ligt ook een beetje aan de hardheid van de lak. Op onze C-Max had ik iets minder pads nodig door de zachtere lak.

Dit was na 2 hits met Scholl S3:

Voor:
ff11f8923bf5d001e65a079418d76cc9.jpg


Na:
263424bea7fc0aac6b141a403e8b806b.jpg
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik heb een Dap 900plus en een Rupes mini LHR75E. Zou ik dan voor het allebei de toestellen Denim pads bestellen om eventueel de hoeken gemakkelijker mee af te ronden? Zo ja hoeveel Denim pads zou ik dan kunnen bestellen? Ik zeg maar iets 20 grote Denim pads en 20 kleine Denim pads?
 
Uhmm ik heb wel een rotary gebruikt. Scheelt wel veel in tijd. Sommige hier hebben het wel eens gedaan met een D/A.

Als je ongeveer twee pads per paneel telt kom je aardig goed uit. Ze zijn verpakt per twee dus ik zou twee of drie pakjes extra nemen zodat je niet mis grijpt. Tel daarbij een paar kleine 4" pads voor de kleine oppervlakken. Probeer zoveel mogelijk de grotere pads te gebruiken (bv 5,5") hoe groter de pad, hoe groter de slinger is weer hoe groter de correctie.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81