• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailmeeting : Over de IJssel 2014

We hebben al een leuk groepje bij elkaar zo
(natuurlijk altijd plek voor meer ;) )


Ik heb alvast een paar aandachtspunten voor zondag:
*Er zijn 3 wasboxen beschikbaar. Dit betekent dat we op elkaar zullen moeten wachten. Het is dus erg fijn als je alleen de troep van de rit eraf hoeft te wassen
*Er zijn op locatie geen haspels of verlengsnoeren aanwezig, deze heb je wel nodig ! Het is dus handig er 1 of 2 mee te nemen.
*Er is een koffie/thee automaat aanwezig, hiervoor heb je kleingeld nodig.
*De Mac is dichtbij, maar niet op loopafstand; eten en drinken voor overdag kun je dus beter al meenemen.
 
Als de bakker mee wil werken regel ik weer koeken. Ontbijten is dus niet nodig ;).
 
Kunnen we echt pas om 9.30u terecht of helpt het qua bezetting van wasboxen om iets eerder te komen?
 
De eigenaar is er pas om 9.30. Vooraf moeten Wilma en ik nog afrekenen voor iedereen naar binnen kan / mag. Het heeft dus geen zin om er om 8.30 al te gaan staan.
 
Geen probleem ! Er is plek voor ca 30 auto's dus dat moet lukken.

Diegene die al van te voren hebben betaald krijgen morgen het teveel betaalde geld terug van Wilma
 
Oke top ben ik er morgen, zou graag wat tips en tric's leren van de meesters!!!
Net al voorgewassen met iron x,kwam weinig vannaf.
Maarja net 5000 km en 4 maanden oud.
Tot morgenvroeg
 
Voor de geïnteresseerden, ik neem een tosti/grill apparaat mee. Je kunt er gebruik van maken, maar dan moet je wel je eigen broodjes (en beleg :p) meenemen.
 
Daar hoopte ik al op, hostler, dus ik heb zojuist tosti-brood gekocht en wat kaas en ham :)
Misschien niet genoeg voor iedereen, maar een aantal tosti's zijn daar wel mee te maken :).

Enne... ik heb ook wat cola en ijsthee ingepakt voor de liefhebbers (maar wederom niet genoeg denk ik voor iedereen).
 
De koeken zijn besteld bij de bakker en die haal ik morgen af voor ik richting Kampen rij.
 
Wij van de Clioclub hebben een hartstikke leuk dagje gehad met veel lol!

Qua stappenplan vandaag heb ik van alles wat een beetje gedaan...

Kleien, achterkant in Cquartz UK, motorkap in Polymer netshield en de rest in de Ibrido.

Paar fotootjes:

10628856_10203863777053388_3591176679786032589_o.jpg


10298283_10203863782453523_7293070203291037655_o.jpg


10620468_10203863782893534_557169875443838649_o.jpg


Ik heb nog het een en ander aan mede-detailers gesproken en volgens mij had iedereen het reuze naar zijn zin!
 
Was een gezellig dagje. Wilma en Arjan bedankt voor het organiseren. En BC911 voor de koeken. Met stripping.
09d0be12a9fd5e1472f7159eef5dc641.jpg
En na een beetje polijsten en 2 laagjes cancoat. Nog te doen trims en ramen.
4e56b7379282a8b45b22e9110e2f2f0d.jpg
 
Ook ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik heb een hoop opgestoken.

Arjan, bedankt dat ik je DAP mocht lenen!

Wanneer is de volgende keer? :)
 
Was een geslaagd gezellig dagje. Wilma en Arjan bedankt voor de perfecte organisatie! En BC911 bedankt voor de heerlijke koeken. Na afloop ook nog even mee geweest naar de Mac als afsluiting. En sowieso eerst anderhalf uur naar huis rijden was ook geen optie ;)

Naast de gezelligheid en het kletsen met verschillende mensen zowaar ook nog wat kunnen doen. Om te beginnen moest er bij mij sowieso nog gekleid worden dus dat gedaan. Mijn auto staat sinds april in de Nanolex Ultra en was toen helemaal strak maar laatst in de felle zon zag ik toch ineens best wel veel en ook wat grotere krasjes zitten. Dus met deze inspectie begonnen en paar plekjes gemarkeerd waar de duidelijke krasjes zaten. Had verwacht deze wel even weg te polijsten met forza en kleine wollen pad, maar dat werd slechts wat minder. Iig voor nu het daar toch maar even bij gelaten al had ik nog de neiging het ook nog even met 105 en de gewone grote meguiars wollen pad te proberen maar dat toch maar zo gelaten. Wel besloten het hele dak met wol + forza te doen wegens de vele krasjes en de Audi lak is ook knalhard.
Na het dak zo gedaan te hebben de hele
mijn Audi goed te kleien, het dak wat grondiger gepolijst ivm veel gespotte krasjes al vielen deze nog best tegen, ook met Forza en kleine wollen pad met rotary werden deze nauwelijks minder. Hele dak was wat minder dus maar in zijn geheel gedaan met wol+forza. Rest van de auto vervolgens gedaan met de Rotary met zachte iets kleinere backingplate met oranje pads van Scholl Concepts en de Monello Kompressor pads. Moet zeggen de Scholl Concepts liep ook heerlijk.
Maar was lekker, nu zonder druk, niks moest want ik heb nu toevallig even de luxe dat ik volgende week zondag met het audiforum ook weer een "poetsmeeting" heb. Wel perfect eigenlijk.
Nu trouwens voor het eerst de hoogglans zwarte stijlen in het midden eens goed meegepolijst, flink wat krassen, weer mooi krasvrij en heerlijk glimmend
En sowieso liep de Flex PE14-2-150 Rotary weer heerlijk, genieten Eigenlijk geen Excenter meer nodig ;), maar toch maar wel doen volgende week, bij de Audiforum poetsmeeting, om te finishen.
Dan afhankelijk vd tevredenheid over de lak ed besluiten of de Nanolex Ultra Paint & Alloy sealant aangebracht gaat worden. En sowieso de ramen weer vers in de Nanolex Ultra dan...

Heb geen tijd genomen om foto's te maken van iedereen dus redelijk beperkt tot mijn eigen activiteiten.
conv_1087.jpg

conv_1088.jpg

conv_1089.jpg

conv_1090.jpg

conv_1091.jpg

conv_1092.jpg

conv_1093.jpg

conv_1095.jpg

conv_1096.jpg

conv_1097.jpg

conv_1089.jpg

conv_1099.jpg


Graag weer tot een volgende keer.
Gr Gerard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
The day after:

IMG_0986_zps3a3a69c9.jpg


Ook ik heb ervan genoten. Was voor mij dit jaar iets relaxer aangezien ik vorige week een dag vrijaf had en de wagen al redelijk onder handen had genomen. Vooral dus wat kleine dingen gedaan.

Bedankt voor de organisatie, en tot de volgende.

Groeten, Bert