• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deze pad versleten?

Je zei in een ander topic dat je weinig correctie kreeg en vroeg of het aan je werk wijze lag.

Maar als je de pad niet schoonmaakt is dat al 1 punt waarom je correctie niet is wat je wel.





Je moet je pad nooit droog gebruiken. Maar als je een droge pad een paar spraytjes met een detailer geeft is hij echt voedoende geprimed en hoef je hem ook niet vol te blaffen met polijstpasta.

?

Bedankt voor de reactie.
Waarschijnlijke kom ik nu heel lame over maar voor de beeldvorming, ik heb mijn pads "schoongemaakt" bij het ontstaan van recidu vorming op pad.
Uitkloppen/borstellen/besprayen en wringen.
Pad is dan niet 100% schoon, maar tijdens het werken nooit verzadigd en zonder plakkaten of smurrie.
Ik begrijp dat deste schoner hoe beter maar dit is een juiste benadering toch?


Iedereen is het er over eens een geringe hoeveelheid pasta te gebruiken op schuim pads, dit komt overal naar voren.

Hoe zit het nu met een pad een spraytje water geven alvorens polijsten, als ik me niet vergis raad rupes dit in instructie video's af.
Als ik van mijn gevoel uit gaat is de pad licht bevochtigen logisch maar wat is de theoretisch onderbouwing hiervan
 
Licht bevochtigen zal in de meeste gevallen ertoe leiden dat het polijstmiddel niet diep in de pad dringt
Mogelijk omdat het minder aan de pad hecht en daardoor steeds naar beneden blijft zakken

Overigens is wringen nooit aan te raden en zeker niet bij pads met grove structuur
Beter dan een doek ertegen en plat aandrukken / persen
 
Wat ik doe;

Warme kraan aan,
Pad afspoelen,
Streepie Dreft erop en inmasseren met mijn duimen,
Pad wegleggen,
Andere pads ook zo doen,
Eerste pad afspoelen terwijl ik weer masseer tot het schuim weg is,
Pad tussen mijn platte handen platdrukken,
Pad wegleggen,
Andere pads ook zo doen,
Na afloop de pad-stapel nog éénmaal platdrukken,
Stapel op zijn zij leggen, op een druiprek.

;)

En ja, dit doe ik ook tijdens een detail, behalve het uitdruipen dan niet. Dan draai ik de pad droog op de DAP. :)
 
20180617_225622.jpg
 

Bijlagen

  • 20180617_225603.jpg
    20180617_225603.jpg
    322,6 KB · Weergaven: 137
  • 20180617_225554.jpg
    20180617_225554.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 185
  • 20180617_225545.jpg
    20180617_225545.jpg
    193,2 KB · Weergaven: 174
  • 20180617_225506.jpg
    20180617_225506.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 157
  • 20180617_225439.jpg
    20180617_225439.jpg
    262,9 KB · Weergaven: 169
Wanneer de stukken er vanaf vliegen, zal het niet lang meer duren voordat hij uit elkaar klapt. Zelf zou ik er niet al te lang meer mee doorwerken, zeker niet op hoog toerental.
 
@Goose320 - Aan de staat van de pads te zien maak je ze niet (goed) schoon tijdens de werkzaamheden. :D
Wel dat vroeg ik me af wanneer ik dit moet doen..
Ik ga als volgt te werk: nieuwe pad 4 stevige sitten pasta met de vinger goed uitdrijven, dan dep ik de pad op het voertuig over het gebied dat ik wil polijsten, zet em op stand1 (bigfoot mini 75) en sprijdde pasta nog verder uit, dan gaat iet op stand 4/4,5 en begin ik aan de sessie van 3 passes. Ik ben dan volgens mij klaar en ga er snel nog even met de padclaw van Rupes over op stand 1. Misschien doe ik iets verkeerd natuurlijk?
 
Wel dat vroeg ik me af wanneer ik dit moet doen..
Ik ga als volgt te werk: nieuwe pad 4 stevige sitten pasta met de vinger goed uitdrijven, dan dep ik de pad op het voertuig over het gebied dat ik wil polijsten, zet em op stand1 (bigfoot mini 75) en sprijdde pasta nog verder uit, dan gaat iet op stand 4/4,5 en begin ik aan de sessie van 3 passes. Ik ben dan volgens mij klaar en ga er snel nog even met de padclaw van Rupes over op stand 1. Misschien doe ik iets verkeerd natuurlijk?
Autocorrect denkt het weer beter te weten :) "dotten" pasta en "uitwrijven" moet da zijn :)
 
@Goose320 - Nu weet ik nog steeds niet wanneer je de pad dan schoon maakt. ;)

Persoonlijk houd ik 2 hits aan en pak dan een schone pad (Of maak de gebruikte goed schoon) Misschien zou ik nog langer met de pad kunnen doen, maar ik blijf die 2 hits aanhouden en daardoor werken de pads beter, blijven ze langer intact en heb ik er dus langer plezier van. :p

Goed schoonmaken heb ik al hierboven een keer beschreven. :D


Als ik naar de groene pad kijk, lijkt het bijna of je een lak zonder blanke lak hebt gepolijst. Het lijkt of er enorm veel vervuiling in zit. (Da's niet goed, zeg maar. :p )
 
@Goose320 - Nu weet ik nog steeds niet wanneer je de pad dan schoon maakt. ;)

Persoonlijk houd ik 2 hits aan en pak dan een schone pad (Of maak de gebruikte goed schoon) Misschien zou ik nog langer met de pad kunnen doen, maar ik blijf die 2 hits aanhouden en daardoor werken de pads beter, blijven ze langer intact en heb ik er dus langer plezier van. :p

Goed schoonmaken heb ik al hierboven een keer beschreven. :D


Als ik naar de groene pad kijk, lijkt het bijna of je een lak zonder blanke lak hebt gepolijst. Het lijkt of er enorm veel vervuiling in zit. (Da's niet goed, zeg maar. :p )
Ik maak de pad na 1 a 2 hits schoon zeg maar, met die padclaw van Rupes, er komt dan veel wit stof af en na enkele keren dit te doen zie ik overal al kleine blauwe stukjes pad liggen, op de grond, op de auto. De groene pad die je beschrijft is eigenlijk de gele finishing pad (verkleuring van de foto denk ik :) icm met de "gele" pasta of gel van rupes en die ziet grijs.
 
Ik heb die pad claw nooit gebruikt, maar als ik ook maar een enkel stukje van mijn pad zou zien vliegen door het gebruik ervan, zou ik mijn schoonmaaktechniek aanpassen en niet de hele pad om zeep helpen.
Onder de kraan met dreft schoonmaken lijkt mij veiliger.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik heb die pad claw nooit gebruikt, maar als ik ook maar een enkel stukje van mijn pad zou zien vliegen door het gebruik ervan, zou ik mijn schoonmaaktechniek aanpassen en niet de hele pad om zeep helpen.
Onder de kraan met dreft schoonmaken lijkt mij veiliger.
Ik heb dat ding bij mijn bestelling bij gekregen, en leek me wel handig om te gebruiken. Ik denk dat ik op de lange duur beter af ben met meer pads die ik wissel tijdens het polijsten en inderdaad achteraf een Dreft badje te geven, dan die agressieve clawpad destroyer te blijven gebruiken. Rupes zal dit wel aanprijzen als "De" tool zodat ik maar pads blijf kopen natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Ìk ken die tool niet persoonlijk, maar er gaat voor mij niets boven een goede wasbeurt. :p Niet alleen de oppervlakte wil ik schoon, ik wil alles schoon en dus ook het foam binnenin de pad. :p
 
Zelf snap ik nog steeds niet goed hoe de Pad Claw tool werkt en of hij wel werkt (padreinigerfunctie). Ik heb eerst filmpjes bekeken om te kijken hoe de profs het deden en toen zelf geprobeerd, maar deed helemaal niks. Voor mij werkt het toch het beste met de Karcher Puzzi, trekt heel de pad echt schoon.
 
Idd op die filmpjes zie je het stof in het rond vliegen met een zo goed als nieuwe pad als resultaat. Je houd die borstel op de ronddraaiende pad en meer is er niet aan vermoed ik. (Best wel agressieve mannier ) Ik heb al filmpjes gezien waar ze hem gebruiken op een losse pad, gewoon rustig uitborstelen zeg maar, maar hoe dan ook beschadig je volgens mij die pad. Na het lezen van vorige post hou ik het maar op een lauw dreftbadje
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Lees dit topic nu pas. Ik ging voorheen altijd met een bult pads aan een detail beginnen, zodat ik tussendoor niet veel hoefde te spoelen, want dat was alles wat ik deed.
Half jaartje terug een padwasher aangeschaft... wat een verschil! Pads die voorheen tijdens een detail echt sleten, blijven veel langer mooi, dus heb je ook meer correctie. De pad gaat na iedere hit in de washer, paar seconden werk, waarna de nieuwe pasta erwtjes er op gaan. Ik doe geen detail meer zonder, tenzij ik alleen even een stukje repairs op een paneel doe.
Als je correctie wilt, zul je moeten reinigen, want je pad doet na een tijdje niks meer.