Je zei in een ander topic dat je weinig correctie kreeg en vroeg of het aan je werk wijze lag.
Maar als je de pad niet schoonmaakt is dat al 1 punt waarom je correctie niet is wat je wel.
Je moet je pad nooit droog gebruiken. Maar als je een droge pad een paar spraytjes met een detailer geeft is hij echt voedoende geprimed en hoef je hem ook niet vol te blaffen met polijstpasta.
?
Dit zijn mijn blauwe pads na 1 wagen , de stukken pad vlogen op de duur er gewoon vanaf..
Wel dat vroeg ik me af wanneer ik dit moet doen..@Goose320 - Aan de staat van de pads te zien maak je ze niet (goed) schoon tijdens de werkzaamheden.
Autocorrect denkt het weer beter te weten "dotten" pasta en "uitwrijven" moet da zijnWel dat vroeg ik me af wanneer ik dit moet doen..
Ik ga als volgt te werk: nieuwe pad 4 stevige sitten pasta met de vinger goed uitdrijven, dan dep ik de pad op het voertuig over het gebied dat ik wil polijsten, zet em op stand1 (bigfoot mini 75) en sprijdde pasta nog verder uit, dan gaat iet op stand 4/4,5 en begin ik aan de sessie van 3 passes. Ik ben dan volgens mij klaar en ga er snel nog even met de padclaw van Rupes over op stand 1. Misschien doe ik iets verkeerd natuurlijk?
Ik maak de pad na 1 a 2 hits schoon zeg maar, met die padclaw van Rupes, er komt dan veel wit stof af en na enkele keren dit te doen zie ik overal al kleine blauwe stukjes pad liggen, op de grond, op de auto. De groene pad die je beschrijft is eigenlijk de gele finishing pad (verkleuring van de foto denk ik icm met de "gele" pasta of gel van rupes en die ziet grijs.@Goose320 - Nu weet ik nog steeds niet wanneer je de pad dan schoon maakt.
Persoonlijk houd ik 2 hits aan en pak dan een schone pad (Of maak de gebruikte goed schoon) Misschien zou ik nog langer met de pad kunnen doen, maar ik blijf die 2 hits aanhouden en daardoor werken de pads beter, blijven ze langer intact en heb ik er dus langer plezier van.
Goed schoonmaken heb ik al hierboven een keer beschreven.
Als ik naar de groene pad kijk, lijkt het bijna of je een lak zonder blanke lak hebt gepolijst. Het lijkt of er enorm veel vervuiling in zit. (Da's niet goed, zeg maar. )
Ik heb dat ding bij mijn bestelling bij gekregen, en leek me wel handig om te gebruiken. Ik denk dat ik op de lange duur beter af ben met meer pads die ik wissel tijdens het polijsten en inderdaad achteraf een Dreft badje te geven, dan die agressieve clawpad destroyer te blijven gebruiken. Rupes zal dit wel aanprijzen als "De" tool zodat ik maar pads blijf kopen natuurlijk.Ik heb die pad claw nooit gebruikt, maar als ik ook maar een enkel stukje van mijn pad zou zien vliegen door het gebruik ervan, zou ik mijn schoonmaaktechniek aanpassen en niet de hele pad om zeep helpen.
Onder de kraan met dreft schoonmaken lijkt mij veiliger.