• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe glans

Naast het hele polijstgebeuren, waar je niet zonder kunt, voor het beste resultaat;
Ik heb tig waxen op zwart getest en degene die echt indruk op me maakte was de Pinacle Souveran.
Waar je bij de meeste waxen amper tot geen verschil zag, liet die wax wel een verschil zien.
Het zwart leek nog zwarter en gaf veel meer diepte in de lak.
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert en ivo's
Als je niet wilt polijsten met een machine zou je het volgende kunnen doen in onderstaande stappen;

- Wassen
- Kleien met een zachte klei
- Glaze of all in one polish met de hand aanbrengen, denk aan: AF ultra glaze, PB black hole of AG super resin polish.
- Carnauba wax, show wax.

Op deze manier verberg je defecten, dit gaat wel ten koste van de standtijd van producten.

Standtijd zal niet erg lang zijn, denk maximaal twee maanden. Op deze manier kun je wel de meeste glans uit je auto halen met de minste stappen. Nadeel is dus dat je vrij regelmatig opnieuw moet glazen en waxen.
 
Naast het hele polijstgebeuren, waar je niet zonder kunt, voor het beste resultaat;
Ik heb tig waxen op zwart getest en degene die echt indruk op me maakte was de Pinacle Souveran.
Waar je bij de meeste waxen amper tot geen verschil zag, liet die wax wel een verschil zien.
Het zwart leek nog zwarter en gaf veel meer diepte in de lak.

Heb je een serie foto's van dezelfde auto, met verschillende waxen erop?
Ik heb nog nooit de verschillen kunnen zien, wil het graag eens zien.
 
@Bikkel
Bij de Souveran kan ik je verzekeren dat je wel degelijk een verschil ziet.
Wanneer je met Pat eens een zwarte gaat doen, die in de wax moet, dan geef ik met alle plezier de pot af, zodat je het met eigen ogen kunt zien.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Vandaag bezig geweest met mijn nieuwe auto die ik bij de dealer kon poetsen
Gepolijst met sholl s17 daarna s30
Gewaxt met collitine 915
20170425_174541.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Blade
Welkom Ralph.Er zijn al behoorlijk wat reacties geweest en daar zou je wel een heel eind mee komen.Hoe meer tijd en hoe secure je te werk gaat zal het resultaat alleen maar ten goede komen.Een volle werkdag om het zo te noemen zit je al zo aan.

Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn wat je gaat doen met al deze informatie :cool:
 
Het is precies zoals Dagobert zegt ik kan het als zovele beamen.
De fiesta heeft ook een hele dag gekost
Maar ja als je eenmaal klaar bent is de voldoening ook erg groot:)
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert