• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dingen die mijn schoonvader doet

Robd

Detailing trainee
15 feb 2019
17
35
Hasselt Belgie
De auto wassen met petrol (wasbenzine) o_O
Dit kan toch niet goed zijn of heb ik ongelijk, want hij wast al 30 jaar auto's dus hij zal het wel weten zegt ie :joy:
 
Niet mijn schoonvader, een knaap van een jaar of 16 heeft hier in mijn buurt het auto wassen on the spot "zonder water" geïntroduceerd.
Hij komt met een berg lappen aan, wat spray flessen en begint rondjes te roeren met de lappen.

Het ondernemings instinct van de jongen is fenomenaal, ik stak nog een sigaretje aan en haalde wat chips toen de buurman zijn wagen aan de beurt was.

Het was toen ong. 35 graden.
 
Ookal is het soms wat obsessief, wordt enorm vrolijk als de bolide er op zn best bijstaat.

Natuurlijk is het in feite een gebruiks voorwerp, maar dat andere voor jou bepalen dat jou wagen een gebruiksvoorwerp is.... tegen die mentaliteit kan ik niet zo best.

Deuren tegen jouw wagen knallen en al dat soort gekke fratsen wat voortkomt uit zon gedachte gang is absurd.
 
Ik gebruik de Action MF doeken voor alle vieze klusjes zoals deurposten en randen van de kofferbak en motorkap.
Als ze (te) vies zijn knikker ik ze gewoon weg, als je de auto goed wast blijven ze uiteraard schoon ;)

Ook Action kwasten voor de wielen.
 
  • Leuk
Reactions: Robd
Action MF doeken zijn ok... maar laten we niet overdrijven.

Er is toch een hoop betere te krijgen.

En echt goedkoop zijn ze niet eens, denk dat Monello doeken goedkoper zijn.
 
Ik gebruik de Action MF doeken voor alle vieze klusjes zoals deurposten en randen van de kofferbak en motorkap.
Als ze (te) vies zijn knikker ik ze gewoon weg, als je de auto goed wast blijven ze uiteraard schoon ;)

Ook Action kwasten voor de wielen.
Ik gebruik die doeken ook exact hiervoor. Dikke prima allemaal.
 
MF-doeken van de Action of vergelijkbare winkels zijn prima als hoerendoekjes. ;) Smerige klusjes en daarna weggooien.

Over de lak zou ik ze nooit trekken.
 
Hoe dan ook is het allemaal wel discutabel.
Een nieuwe action mf doek is waarschijnlijk liever voor de lak dan een 15 x gewassen mf doek van geliefde merken,het is maar net wat de situatie is.
 
  • Leuk
Reactions: Timm