• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor Opa (schoonvader)

lucas

Detailing trainee
23 dec 2011
27
47
Afgelopen donderdagmiddag stond de Dacia Logan zilver grijs, van mijn schoonvader bij ons op de oprit voor een grondige schoonmaakbeurt.
Opa rijdt niet zeer veel en probeert de auto zo goed mogelijk te wassen voor zover zijn versleten rug dit toelaat.
Aangezien ze altijd voor ons klaar staan heb ik mij vrijwillig beschikbaar gesteld om zijn auto eens onder handen te nemen.
Begin maart heb ik de auto al een keer gewassen, geclayed en in de Collinite gezet dus de glans zat er nog wel in.
Auto in de staat van binnenkomst;
dsc01851sr.jpg



Tijdens hun vakantie zijn er twee diepe krassen op de auto gekomen, wie en hoe?????
Links bij achterportier.
dsc01856h.jpg


Rechtsachter net boven de wielkast.
dsc01854l.jpg



Eerst maar eens wassen:
Foamen met autobrite.
Wielen met Bilberry, Iron X en Tar X.
Wassen met Monello Lavare.
Afspoelen.
Lak gedaan met Iron X en Tar X.
Rubbers met APC 1:10.
Afspoelen.
Nogmaals wassen met Lavare en afspoelen.

Iron X in werking op het lak, ik had een rood/paarse auto verwacht maar de bescherming van de laatste keer heeft waarschijnlijk toch zijn best gedaan.
dsc01862ew.jpg



Na de laatste keer afspoelen de auto niet gedroogd maar laten even laten staan gedurende een koffiepauze.
Hierna de auto kleien met Monello Dolce Verde klei icm Perfetto spray.
Hierna de auto afgespoeld en gedroogd met Monello droogdoek.
Vanaf dit punt begonnen met het vullen van de krassen als ik het goed heb 7 keer.
Linksachter;
dsc01872n.jpg


Rechtsachter;
dsc01873jb.jpg


Het vullen van deze krassen viel mij zeer tegen, hier ging heel veel tijd in zitten en bovendien blijkt achteraf dat ik de onderkant redelijk gevuld heb gekregen maar de bovenkant van de krassen niet.

Ondertussen polijsten:
Testspot gemaakt met TSR op wit maar dit bleek niet genoeg, zelfs 1x op oranje niet voldoende maar wel veel beter resultaat dus nog maar een keer oranje en dit gaf mij een bevredigd resultaat.
DAP 900
IPA 1:1
Wolfgang Total Swirl remover op oranje kompressor pad (2x).
Monello Raffini finale op licht groen kompressor pad.
Wolfgang Paintwork Polisch Enhancer op zwarte kompressor pad.
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant op gouden kompressor pad.
Wolfgang Fuzion handmatig aan gebracht met Monello concorso ultra soft pad.

Resultaat na finale en ondertussen de buren in de gaten houden met het straten.
dsc01879g.jpg


Bekleding binnenkant gereinigd handmatig met borstel en doeken en APC 1:10.
Binnenkant kunststof delen gevoed met Poorboys Naturel Look.
Rubbers met Pinnacle vinyl&rubber protectant.
Ramen met Auto Finesse Crystal glass cleaner.
Banden met Auto Finesse Gloss Tyre Dressing.
Harde kunststof delen met pre WOW en Black WOW
Niet vergeten de krassen (nog niet helemaal weg) wedsanden met 3m trizact 25oo grit

Ik kan niet anders dan tevreden zijn over bijna alle producten die ik heb gebruikt alleen de Lavare schampoo ging niet helemaal lekker maar dit zal meer aan mij liggen dan aan de Lavare maar wat meer rotzooien met de mengverhoudingen.

Overzichtje van het resultaat;

dsc01887a.jpg

dsc01894cj.jpg

Foto`s zijn van dichtbij genomen en nog ingezoomd, er is enig kleurverschil maar dit komt omdat er geen blanke lak op zit, in de volle zon zijn ze zeker zichtbaar, bij geen directe zonlicht zien je de krassen pas als je dichter dan een meter bij de auto bent.
Interieur.
Voor:
dsc01882r.jpg

Na:
dsc01898q.jpg

Eindresultaat.
dsc01889lq.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Al met al rond de 25 uur aan de auto besteed waarbij er heel veel tijd is gaan zitten in het wegwerken van de krassen (poging)
Ook is zilver grijs niet mijn kleur om mee te werken zeer lastig.
Vanmiddag bij opa de auto teruggebracht en hij was zeer tevreden en blij met het resultaat, dus dan ben ik dat ook.
Bedankt voor het lezen.
 
Die staat er weer netjes bij. Zilvergrijs blijft toch een lastige kleur om te detailen. Evengoed, mooi resultaat! :)^