• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Blue Velvet, geen mooi resultaat

poetsertje

Detailing addict
26 jul 2008
218
62
Vandaag als topping de blue velvet op de auto gedaan.

Aangebracht op een brandschone auto uiteraard
Vorige week gepolijst en afgewerkt met collinite

temperatuur was 20 graden.
Kleur auto is zwart
lak was handwarm, stond in de zon
dun aangebracht met gele eierkoek van Megs
2 uurtjes laten curen

Ging er niet makkelijk af
Geen mooi dekkende laag (wel goed aangebracht uiteraard)
Alsof beun gepolijst had, alle circels van het waxaanbrengpatroon bleven zichtbaar.

Waar ligt het probleem?

Zon?
temperatuur van de lak?
Pad?

Ik weet het even niet.

Morgen maar Pete's 53 er opzetten

Mijn eerste gedachte:

Handwarm, 20 graden, in de zon, zwarte auto, 2 uren curen ==> Een beetje teveel van het goeie...
Denk vnl. dat het probleem de temperatuur is icm het lange curen.

Napoetsen met een detailer hielp niet?

Volgende keer zou ik even in de schaduw gaan staan (met de auto dan;-) ) En even per paneel je curetijd in gaten houden.
Ik heb laatst een Dodo wax aangebracht, en die kon ik na de "swipetest" vrij vlot weer uitbuffen.
Was na een kwartiertje ruim voldoende. Geen residu, en makkelijk uit te buffen.

https://forum.Carclean.com/cc_postst3454/How-to-De-swipetest.aspx

Welke Collinite wax zit eronder?

Hoe kom je erbij om hem 2 uur te laten curen?
Met dit warme weer, begin ik al na 10 min met de swipetest.

Laatst kon ik Hard Candy aangebracht in een hal al na 15 minuten uitbuffen.

Met een detailer hielp geen snars.

Heeft hij M16 capriolen?
Daar kan ik opzich wel prima mee werken

Morgen eens kijken

En 2 uur curen?
Waarom niet?
Te kort is vaak slechter dan te lang.

Maar bij sommige waxen dus duidelijk niet.

Misschien dat ie de Collinite niet lekker vindt? Blue Velvet is ontworpen voor Lime Prime of kale lak, niet met Collinite erop.
Ook 2 uur curen helpt niet mee. 10-15mins is lang zat voor BV. Komt wel goed op een meeting :D

Ik heb afgelopen vrijdag Hard Candy aangebracht over een week oude laag Jet Seal 109.
Bij afnemen leek een en ander wat 'stoffig', maar verder zag het er prima uit.
Echter in de ochtenddauw zag ik op het dak de 'poetskringen' van het aanbrengen van de wax.
Niet goed uitgepoetst?

Zoals dennis al aan gaf, dodo waxen aanbrengen op een schone lak, voor bewerkt evnt. met limeprime. de sealends die zorgen ervoor dat de wax zich niet geheel kan laten inwerken in de lak. hierdoor krijg je dat de wax op de sealent blijft liggen, met als gevold dat het zichtbaar wordt met dauw.

de dodo hard waxen kunnen getopt worden met de soft van dodo;-)

2 uur is ook te lang, staat ook op de verpakking dat je het niet te lang moet laten zitten (don't let it cake on). Ik breng Dodo Juice altijd aan op een ''kale' of voorbehandelde lak met Lime Prime. Laat het hoog uit 5 tot 10 min curen afhankelijk van de tempratuur. Staat op de verpakking.

Ik ben dit weekend toevallig bezig geweest met de Pro variant van de Blue Velvet en die brengt zo dun aan, je moet 3 keer kijken. Curetijd van de Dodo's is meestal inderdaad max 15 minuten.

Blijft ook mijn favoriet........ :love

Overigens, na 6 maanden weer eens de auto wassen was er nog steed op grote schaal beading.......dus met die standtijd valt het wel mee.

Merci.

Audipoetsmeeting zondag.

Men heeft verwachtingen bij de auto van een lid met de naam Poetsertje.........8d

2 1/2 dag staan uitsloven.
Nu onder curatele van de vrouw, mag geen poetsdoek meer aanraken.

:klap