• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice - Supernatural Leather Cleaner gaat niet samen met bmw leder

henkstaman

Detailing trainee
20 sep 2015
2
32
40
Goor
Ik heb dit product inmiddels op mijn eigen E61 met rotorange leder geprobeerd, en het reinigt zeer goed alleen tijdens het droog maken van de oppervlakken begint het leer af te geven.
Vervolgens heb ik dit product op een F11 geprobeerd met dakota zimtbraun leder, en ook hierbij geeft het leer kleur af.
zijn er mensen die dit ook hebben met dit product, en welke reingiger kunnen jullie adviseren voor een bmw met deze kleur leder?
 
Ben je eerste eigenaar / ken je de historie of is het mogelijk dat eerder een kleurmiddel is gebruikt ?

Gliptone reiniger is vrij zacht, heeft alleen een duidelijke geur als "nadeel"
 
Ik heb ook leer in mijn BMW echter niet af fabriek de dealer heeft em met leder uit laten rusten tbv de verkoop. Toen ik de auto kocht was het interieur dus splinternieuw en op aanraden van CC (Dennis) heb ik de Mothers Leathertech set gekocht en dat bevalt mij uitstekend. De cleaner is mild en de crème is zuinig/erg fijn in het gebruik.
Pas heb ik trouwens een New Beetle gedaan met een erg vuil lederen interieur schoongemaakt met PB APC 1:15 en dat werkte ook goed.
Als mijn leer af zou gaan geven zou ik daar toch wel een beetje ziek van zijn.

"Altijd eerst testen op een onopvallende plaats. Met name bij beschadigd en ouder leer. Ook opletten bij gerepareerd en opnieuw geverfd leder."

Deze tekst stond bij de beschrijving is dat leer soms geverfd?
 
Ik ben niet de eerste eigenaar, wel is de historie mij bekend. Beide auto`s zijn voorzien van leder dakota origineel bmw geleverd, en zeker niet nabehandeld.
ik heb ook eerst zoals ric 325i aangeeft op een niet opvallende plek het product geprobeerd, en hier gaf het gelijk een probleem.
Later heb ik het nog op een andere plek geprobeerd, en hier ook hetzelfde resultaat. Het leer wordt er een beetje week van en bij afdrogen zoals eerder aangegeven geeft het kleur af.
Nu ik ook bij een f11 met een vergelijkbare kleur leer hetzelfde resultaat behaal, vind ik het wel de moeite van het vermelden waard.
Zijn er mensen die ervaring met deze kleur leer hebben, en welke producten worden aanbevolen mbt het reinigen?
Voor het voeden gebruik ik mothers leather stuff.

conv_2769.jpg