• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

niet draaiend er in doen, maar gewoon beetje zachtjes met beleid de pad op de wax stampen.
Blijft vanzelf genoeg plakken en dan huppeke op de lak, aanzetten en tadaaaaa
 
Zoals mk-us zegt óf ervoor zorgen dat de wax goed vast zit ín de pot.

Ik hebg destijds de zijkanten tussen pot en wax goed dun gemaakt door deze met de vinger te laten 'smelten'.

Mijn wax zit vast in de pot. :-b
 
Okay op die manier, tnx. :)^

Zal er voorlopig geen gebruik van maken, want het met de hand in de was zetten is voor mij enigzins een ontspannende bezigheid.
Mocht ik echter eens in tijdnood zitten, dan is het iig een handige tip.
 
Bron Dodo Juice . com:
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

In het Nederlands: Er is geen verschil, behalve in het aanbrengen. Harde wax is makkelijker om dun aan te brengen (en werkt dus over het algemeen zuiniger)
De recepten zijn hetzelfde, maar de manier van produceren verschilt.
 
Weet iemand of het mogelijk is om op 1 laagje Natty's Blue/Red, een laagje Orange Crush/Banana Armour te zetten?
En welke zou dan de beste combinatie zijn?
 
Uiteraard is het mogelijk om meerdere (merken) waxen op of over elkaar heen te zetten.

Ik persoonlijk denk dat de Dodo Juice een betere standtijd heeft dan de Poorboys.

Ik zelf zou dan zelf 2 laagjes DJ plaatsen.
 
Ik ben een Natty's fan, maar ik heb een donkerrode wagen dus daarmee dat ik de Dodo Juice panel potjes eens wil proberen.
Om te zien wat die nog toevoegen aan de warme kleur t.o.v. Natty's.

Maar je hebt zo te zien zelf een rode wagen dus waarschijnlijk heb je er wel meer ervaring mee :grinning:
 
Voor een warme kleur raad ik je de Banana Armour aan! Niets ten nadele van Natty's maar DJ is echt een aantal stappen hoger.
 
Nope, ene is een hardwax en de ander de een softwax en meer of minder ook niet.
Hardwax gaat wat 'moeilijker' maar legt wel een ietwat dunnere laag, de sodtwax smeert wat makkelijker weg en is zelfs handmatig ( dus dat ding met 5 vingers ) aan te brengen.
Zelf vind ik de orange crush echt een genot om mee te werken, maar net als elke wax /sealant whatever ..... zoveel mensen met nog meer wensen
 
Jeroenn zei:
Maar je hebt zo te zien zelf een rode wagen dus waarschijnlijk heb je er wel meer ervaring mee :grinning:

Ik heb inderdaad een rode auto, mijn wax ervaring op deze gaat niet verder dan wat Auto Finesse Desire op de motorkap en Monello Inbrido op het dak.
Dus tot op heden heb ik geen ervaringen met andere waxen i.c.m. de rode kleur.

Wel op de donkerblauwe 206, maar daar zie ik ook niet heel veel verschil aan een Natty's wax als die erop gedaan is.
 
Rood is juist een kleur waar je heel wat mee kan doen vind ik ,^^

Ik ga bij de volgende bestelling een paar panel potjes proberen denk ik.
Dan neem ik ineens de Banana Armour en top ik deze af met Orange Crush
 
Ik denk het ook!

Heb ik eigenlijk finger mitts nodig of kan ik het ook gewoon aanbrengen met een rode of zwarte monello handpad?
 
ik heb onlangs voor mijn peugeot 206 gti een potje purple haze pro wax aangeschaft om te proberen.

daarbij heb ik ook 2 Dodo Juice - Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad's aangeschaft.

Is dit een juiste pad om de wax aan te brengen? Daarnaast moet ik de wax een uur laten curen voordat ik het weer uitwas met een mv doek?
 
johan van der sluis zei:
2 Dodo Juice - Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad's aangeschaft. Is dit een juiste pad om de wax aan te brengen?

Dit zegt de webshop:
Deze applicator met vingeropening van superzachte microfiber is de zachtste deep-pile applicator in zijn soort. Hij heeft een foamkern, is afgezet met een randje van microsuede in plaats van katoenen stiksel en heeft een hogere pool dan gemiddeld.

De applicator heeft een doorsnede van ca. 11 cm, zodat er ongeveer 3 à 4 vingers inpassen, waardoor je een stevige grip hebt. Doordat de applicator zo zacht is, wordt hij speciaal aanbevolen voor het aanbrengen van pre-wax cleaners, glazes en polishes voor de meest kras-gevoelige lakken en finishes.


johan van der sluis zei:
Daarnaast moet ik de wax een uur laten curen voordat ik het weer uitwas met een mv doek?
Nee! De wax aanbrengen, laten curen middels de swipetest, wax afnemen.
 
bedankt voor je reactie, blifjt voor mij nog wel de vraag, als die applicator pad's NIET goed zijn voor aanbrengen van de purple haze,
waarmee kan ik het dan wel het beste doen?