• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Zojuist o.a. de Dodo Juice Hard Wax Panel Kit besteld :party:

Van de DJ Diamond White op PB White Diamond zal ik zeker even een reviewtje inclusief foto's maken. Weet nog niet wanneer de andere waxen gebruikt gaan worden.

Iemand ervaring met een gekleurde wax op een lichte auto? Zie je dat bijvoorbeeld terug in de gloed? Zo ja, dan lijkt me dat best een leuk effect te geven.
 
Ik denk niet dat je hier iets terug van zal zien. Ik kan me een test herinneren tussen blackhole en white diamond op eenzelfde auto. Deze producten bevatten fillers en zelfs hier was totaal geen verschil te zien!
 
Silver_Ibiza zei:
Iemand ervaring met een gekleurde wax op een lichte auto? Zie je dat bijvoorbeeld terug in de gloed? Zo ja, dan lijkt me dat best een leuk effect te geven.

Hier zal je niets van zien ,volgens dodo zou het enkel een heel lichte invloed hebben als je bv de Orange Crush op een oranje auto zou gebruiken..Had iets te maken met de voedende oliën in de wax die de warmte zou versterken.
Een wax doet zo goed als niets aan de finish.. 90% zit in de voorbereiding..
 
B.K. zei:
Hier zal je niets van zien ,volgens dodo zou het enkel een heel lichte invloed hebben als je bv de Orange Crush op een oranje auto zou gebruiken..Had iets te maken met de voedende oliën in de wax die de warmte zou versterken.
Een wax doet zo goed als niets aan de finish.. 90% zit in de voorbereiding..

Ok, dat is duidelijk. Vraag ik me alleen af waarom er zoveel verschillende waxen van Dodo zijn. Is dat dan puur marketing?
 
Nee niet helemaal. Het geeft net dat nuanceverschil.

Op zich valt het wel mee hoeveel ze hebben:

- Donker
- Licht
- Warm

- Supernatural

- Hard of Zacht

]d~^
 
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de PB White Diamond en DJ Diamond White combinatie, neem een kijkje in mijn show off topic.

Klik voor link
 
Zijn er mensen hier die de Rubbishboys wax en/of Blue velvet van Dodo gebruiken? Ik zit erg te twijfelen tussen deze waxen. .

De doelgroep is donkere lak soorten (metallic). Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze waxen vinden na gebruik.
 
Ik heb de purple haze en blue velvet beide hier. Heb de golf een week of 8 geleden behandeld met de blue velvet gevolgd door de purple haze en ik moet zeggen dat de beading nog steeds super is! Aangezien de auto 24/7 buiten staat lijkt me de duurzaamheid alles behalve slecht. Met de rubbishboys heb ik helaas geen ervaring..
 
Tim zei:
Mijn voorkeur gaat denk ik uit nu uit naar Rubbishboys maar voornamelijk door andere reviews.

Zelf ging mijn voorkeur hier ook een beetje meer naar toe door verschillende reacties ook op DW enzo. Qua prijs zit er maar een paar euro tussen, dus dat is niet echt een meewegend factor.
 
De Need for Speed is dat nou een soort van color X (als van Meg's) of is het meer te gebruken om je wax laag tussen door te onderhouden?

Iemand er toevallig ook ervaring mee? zie het product namelijk niet echt vaak tot nooit voorbij komen op detailing fora.
 
Ik gebruik het vaker..

Staat trouwens een review van op het forum..Door mijzelf geschreven.

Het is een Cleaner-Wax ,fijn product ,werkt makkelijk en snel.
Levensduur is niet super maar het is dan ook makkelijk te toppen met een andere wax.

Ik geef het 9/10..:)^
 
Niet goed goendoeg gezocht dus vooraf :schaam

Toch wel een aanrader als ik de revieuw zo lees, maarecht voor een snelle klus. Mogelijk toch maar eens mee bestellen de volgende keer.

Gaat er nog een quick detailer komen eigenlijk?
 
Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn testpotjes Blue Velvet en Purple Haze uit te proberen. Wat ruikt die BV toch lekker!!

Maar klein vraagje, bestaat er ook zoiets als te weinig wax gebruiken?? De clue is om wax zeer dun aan te brengen, maar na heel de wagen gedaan te hebben is er bijna niets uit de potjes 8-())
 
De harde wax is zeer zuinig in gebruik. Ik moet af en toe ook onder de gekste hoeken gaan staan om te kijken of er wel een laagje achter gelaten is :D

Ik heb vandaag de Hard Candy gebruikt en daar heb ik vergeleken met de Blue Velvet en de Diamond White die ik al eerder heb gebruikt nog minder van nodig. Ik denk dat ik met het testpotje al 4 lagen wax kan aanbrengen.

Met de andere 2 waxen denk ik 3 lagen per potje. De Banana Armour heb ik nog niet gebruikt.
 
Inderdaad, het was al donker en in de garage was er niet genoeg licht, heb er dan een zaklamp bijgehaald om te checken of ik de wax echt wel goed had aangebracht :)

De beading die ik vandaag te zien kreeg... wauw, zo'n knappe ronde waterdruppeltjes heb ik nog nooit gezien op mijn wagen!! Volgende wax die ik koop is zonder twijfel Dodo Juice!

Trouwens, goed dat die testpotjes bestaan, ik zou anders nooit zo'n (voor mij toch) dure wax kopen.