• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Centoquarantasette zei:
Een warme gloed en een mooie glans licht er over je auto

Hoe heet deze kleur? Het lijkt wat paarsachtig maar ik ben niet goed in het benoemen van kleuren

Ja echt he :love Geniet er nog van.

Volkswagen heeft de kleur Rosewood Red genoemd, ik noem het liever paars metallic.

Leuke stickers trouwens! Die voeg ik ook wel toe als ik weer een bestelling plaats.

Ik heb een panel pot Banana armour gebruikt, is tevens een erg zuinige wax! Heb de auto nu 2x behandeld, ondanks dat het maar 30 ml is zit er denk ik nog voor meer dan 50% in de pot.

Alleen ondanks het feit dat de auto onder de carport staat zit hij alweer onder het stof, ach... ze houden ons wel bezig zo :jippie

Tim, mijn wookie mag je aan iemand anders geven, heb even totaal geen zin meer om nog aankopen te doen voor het detailen als je toch geen wagen hebt die je kan onderhouden]-0

mocht de wookie aan iemand verkocht worden die niet in de top 50 staat van dodo kopers, ik houd mij aanbevolen..

Kan het zijn dat de flessen van Dodo Juice niet tegen een concentratie van 1 op 20 apc kunnen??

1 fles werkt de sprayer niet meer hoe het moet ( blijft hangen als ik hem volledig indruk :weetniet )
Meer mensen toevallig hetzelfde gehad?

Heb al wel eens gelezen over een defecte sprayer maar dat was volgens Dom toch redelijk uitzonderlijk. Aangezien de solventen van Red Mist een sprayer nodig hebben die daartegen kan, zouden andere producten ook met die sprayer moeten werken.
Ik zou het eens goed spoelen met water.
Wat jij beschrijft over de sprayer die blijft hangen, dat had ik ook voor met Last Touch in een gewone huishoudsprayer.

(ik ben trouwens van plan een Dodo spuitflesje te gebruiken om Bilberry (1:5) in te doen, hopelijk geeft dat geen problemen :-p)

Da's ook weer toevallig... Ik was vandaag met de Red Mist aan het werk, na een halve wagen begeeft de sprayer het. Ik kan wel nog normaal pompen, maar er komt bijna geen vloeistof meer uit en de rest belandt via de onderkant van de "trekker" van de sprayer op mijn hand...

(oh ja, mijn hand riekt wel lekker nu :))

Bij mij was na een paar keer gebruik van de Red Mist ook de spraykop min of meer 'verstopt'. Er kwam een rechte spray uit in plaats van een wijdverspreide nevel.

Even de spraykop onder heet water houden en desnoods met een dunne naald het kopje doorprikken.

Bij mij heeft dit geholpen :-)^

-Vanquish- zei:
Da's ook weer toevallig... Ik was vandaag met de Red Mist aan het werk, na een halve wagen begeeft de sprayer het. Ik kan wel nog normaal pompen, maar er komt bijna geen vloeistof meer uit en de rest belandt via de onderkant van de "trekker" van de sprayer op mijn hand...

(oh ja, mijn hand riekt wel lekker nu :))

Dat probleem had ik ook toen ik de Red Mist tropical de eerste keer gebruikte. Maar toen ik de 2de keer de Red Mist gebruikte, werkte sprayer weer normaal.. Geen idee hoe dat kwam, maar hopelijk blijft het nu zo:lol

Ik had het al verschillende keren gebruikt zonder problemen. Volgend weekend probeer ik het nog eens opnieuw. Had nog een sprayer op overschot die ik gebruikt heb om de klus af te maken. Kreeg trouwens een smsje van men vader dat zijn wagen zo mooi blinkt. Volgens mij komt het door de Red Mist, want voor de rest was het een snelle wasbeurt zoals altijd. :)

Dus --> halve auto doen, sprayer even doorpompen met heet water. Dan de andere helft van de auto doen en als je klaar bent weer even doorpompen met heet water.

Groet, Peter

Ik heb de red mist nu al op 3 auto's gebruikt en nog geen enkele keer een probleem met de sprayer ervaren :weetniet. Dus of ik doe iets verkeerd of ik heb toevallig een goede sprayer.

Met de Red Mist heb ik ook geen problemen maar mijn sprayer doet nog steeds niet normaal
na 3 keer met water door te pompen ( 3 X een half flesje doorgepompt) moet er maar een nieuwe op denk ik ;)

Supernatural

Op aanraden van B.K. en Tim en Dibbuz eens een keertje deze wax aangebracht. Panelpotje had ik al enige tijd in mijn bezit.

Supergemakkelijk op de pad te "zetten" .... zelfs vanuit dit hele kleine potje. Supergemakkelijk aan te brengen. Smeert als zachte boter.
Verschillende CURE tijden gebruikt. 30 minuten, 1 uur en de portieren allemaal 24 uren. Supergemakkelijk te verwijderen. Ook na 24 uren.
Gewoon "aaien" met de wollige zijde van de doek.

Resultaat is prachtig. ( Auto glanst overigens al weken ) .....

Hele auto gedaan ( Seat Leon ) en slechts weinig product uit het potje.
Duurzaamheid kan ik natuurlijk niets over zeggen. Fijne wax.

Ik vind het zelf vooral fijn dat het langer curen geen problemen geeft. Werk graag met waxen die lang kunnen blijven staan zonder dat het lastig gaat worden om ze weer af te nemen ...........

Fijn spulleke dus ...........

Nou ja heb net nog 1 keer wat geprobeerd en de sprayer is eindelijk weer gangbaar :)

De manier hoe het bij mij werkte was een beetje spray&wipe in Warm!!(70 C° water volgens de boiler) en dan een tijdje doorpompen :!
Werkt weer als vanouds!

@ leon: ik vind de supernatural zelf ook super, echt een top wax. Al heb ik hem nog nooit langer dan 15min laten curen, layeren van deze wax kan ook maar daar laat je dan best minstens 24u tussen de verschillende lagen

De sprayers van dodo hebben hier nog voor geen problemen gezorgd en ik gebruik de red mist toch regelmatig, vind het echt top spul.