• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

@ leon: ik vind de supernatural zelf ook super, echt een top wax. Al heb ik hem nog nooit langer dan 15min laten curen, layeren van deze wax kan ook maar daar laat je dan best minstens 24u tussen de verschillende lagen

De sprayers van dodo hebben hier nog voor geen problemen gezorgd en ik gebruik de red mist toch regelmatig, vind het echt top spul.
 
Heb de supernatural ook al geprobeerd,
en inderdaad super goed spul.
Wat ik wel ondervonden heb, is het normaal dat de
supernatural 2.0 wat korrelig is?
Heb dit bv. niet met de M16 wax.
 
Dat heb ik ook ,werkt wel wat lastiger omdat je van die harde stukjes krijgt op je pad. Maar het is normaal volgens de mensen van Dodo. De nieuwere versie's zouden dit niet meer hebben ,maar er is dus niks mis mee.
 
oef, blij om te horen dat er toch niks mis mee is dan.
Is toch wel tot nu toe mijn grote favoriet de supernatural.
één van de volgende dagen ga ik eens
de Dodo Juice Rubbishboy's Juiced Edition wax proberen.
 
Binnenkort de Supernatural ook is proberen, heb dat panel potje ook. Maar dat zal waarschijnlijk pas in juni zijn vrees ik:(

Maar ik had nog een vraag: ik heb enkele weken terug de Blue Velvet eens gebruikt, (super in aanbrengen trouwens, gemakkelijk in afnemen, en zuinig in gebruik:)^ )maar nu ziet de gele foam pad van Meg's wel lekker blauw:grinning: Ik heb het proberen uit te wasse maar dat is niet volledig gelukt..

Kan het nu kwaad om met diezelfde pad een andere Dodo wax aan te brengen?
Of toch beter proberen uitwassen, of best een andere pad gebruiken?
 
Beide zijn Nuba's zonder cleaner ,dus op zich kan het geen probleem vormen. Zeker niet als ze zeer goed zijn uitgewassen.
Maar als je andere pads hebt ,waarom niet elke wax zijn eigen padje geven :cool:
 
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen clay soorten; Supernatural clay en de Gentle Gray clay?
 
Dennis, ik heb de Dodo Supern.Det.Clay ! Weet nog niet, heb hem nog niet gebruikt. Komt aardig in de richting van de Meg`s Cons.Clay.

7 juni ga ik testen !
 
Sorry Leon ,ik bedoelde inderdaad carnauba waxen. Afkorting die inderdaad niet zo makkelijk leesbaar is ;)
 
Ja ik moest ook ff nadenke wat "nuba" nu wou zegge:D

Maar alle waxen van Dodo zijn toch pure waxen? Ik bedoel, geen enkele heeft cleaners?
Elke wax zijn eigen pad is nog wel een idee;) Maar ik heb hier de panelpotjes van alle 9 waxen, dus 9 padjes is mss wat overdreven:D

Nu ja, de Supernatural krijgt zijn eigen pad:D
 
9 is inderdaad wat overdreven ,maar als je ze uitwast kan het geen kwaad.
Alle Dodo's zijn normaal pure carnauba's. :cool:
 
101242.jpg

Gister na enige tijd de Born to be Slippy uitgeprobeerd, ik had het 500ML flesje concentraat. 50 ML van het concentraat in een Dodo spritz bottle gedaan + 450ML aan water. De gentle gray clay van Dodo gebruikt om het geheel goed uit te testen!

Vervolgens heb ik de motorkap van de C5 gekleid met deze combi, voorheen deed ik dat altijd met Meguiars LT. Na een kwart van de kap gekleid te hebben wist ik het... Slippy it its!!! Echt geweldig hoe deze claylube werkt, het schuimt iets op zodra je met de claybar over het ingesprayde oppervlakte gaat. Het schuimen geeft echt het idee dat je iets aan het cleanen bent. Ik kon duidelijk merken dat kleien met de BTBS een stuk gladder gaat dan met LT.

Daarna met een doek het residu afgenomen en dat ging ook prima. Vaak lees ik dat men na gebruikt van de BTBS de auto nog na moet wassen, maar gewoon afnemen volstaat volgens mij ook.

De spritz bottle van Dodo vond ik ook errug geslaagd, ik was er meteen aan gewend en sprayen dat ie doet! De BTBS werd erg dun verneveld, hierdoor kreeg ik vergeleken de LT (met megs sprayer) het gevoel dat ik te weinig claylube had op de motorkap. Na een aantal minuten en was ik daar aan gewend, mede doordat de BTBS een stuk gladder is heb je minder product nodig volgens mij.

De twee zijschermen boven de voorwielen en de motorkap zijn gekleid, totaal 60ML BTBS verbruikt.. ik weet zeker dat met LT ik meer lube nodig had.

Eindresultaat een gladde motorkap, echt een blijvertje in mijn collectie :heart_eyes:
 
Echt super he die Born Slippy! (overigens, het is niet Born to be Slippy, maar Born Slippy, maakt voor de rest niet uit, maar zag in een andere post dat je het daar ook zo schreef ;))

Sommigen vinden de sprayer irritant, anderen vinden hem superhandig. Ik vind hem heel praktisch, maar ik geloof dat bijvoorbeeld Tim er zich aan begon te ergeren toen hij het gebruikte.
Bij het afnemen gebruik ik een kleine hoeveelheid water uit een aparte sprayer, dat neem net ietsje makkelijker af vind ik maar is inderdaad niet echt noodzakelijk.
 
Oops... vond het eigenlijk wel mooi klinken.. Born to be Slippy :schaam

Komt vast omdat de Born to be Mild ook super bevalt :), echt top spul!
 
Ik las trouwens op DW dat er een nieuwe shampoo in de maak is, de supernatural. Zou nog beter moeten worden dan BtbM, met anti-statische toevoegingen en nog geconcentreerder! (waarschijnlijk ook wel een beetje duurder)

Voor de geïnteresseerden een quote van Dom van Dodo over de toekomstige shampoo:
"The SN shampoo will have a 1500:1 label dilution ratio. I have tried it at up to 7000:1 but that was being pretty silly... it will retail for approx 12.95 GBP for 250ml, so although it will be the priciest to buy it will actually be more economical than Sour Power in use at the recommended dilution ratio."


Een verdunning van 1500:1, is dat 10 ml shampoo op 15l water? 8-())
 
Ik las het inderdaad ben er wel benieuwd naar wat de anti-statische toevoeging gaat bieden. Momenteel als ik was met BTBM heb ik niet last van een statisch effect of iets.

Dom van DW zei:
It will be approx twice as concentrated as BTBM with sheeting and anti-static additives, so will be a tad more expensive to buy - but may actually work out a lot cheaper per washbucket dose due to the dilution.

No definite timings yet; probably late June or early July. There will be some consumer testing first