• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Zit wat in, daarom is het ook heel persoonlijk met vooral shampoo's waar je voorkeur ligt.

Ik ben wel erg benieuwd naar de anti-static en sheeting-enchancing wat deze shampoo met zich mee brengt.
 
En als het straks in de winkel ligt is het geel en ruikt het naar citroen. Dat weet je met hun ook nooit. Misschien is dit wel een kale versie....

Aan de andere kant, ruikt de supernatural ook nergens naar...

Groet, Peter
 
Als ik de bijgevoegde informatie mag geloven is het product al bijna prodcutie klaar, weet men al wat het gaat kosten en in welke verpakking het gestoken gaat worden.

Er staat ook het volgende bij;
This is a concentrated version of our popular Born to be Mild shampoo but without fragrance or colouring, and with mild anti-static and sheeting-enhancing ingredients.

Meer kleur en geur wordt het hem niet denk ik, van het weekend meer over hoe deze shampoo "wast".
 
Ach er zijn meer shampoos zonder geur ;)
B-H bijvoorbeeld..

Het is fijn als er een luchtje aan zit maar voor mij hoeft dat niet perse ;)
Ben zeer benieuwd wat je ervaringen zijn Dennis!!
 
Heb gisteren de nieuwe Supernatural shampoo uitgeprobeerd. Ik heb hem 1700:1 gebruikt (aangeraden is 1500:1). Opvallend wat de afwezigheid van geur doet. Normaal als je een nieuwe shampoo gebruikt ben je al helemaal in de wolken door de geur... dat is bij de nieuwe SN shampoo niet zo dus. Enfin, de shampoo reinigt grondig en de washmitt glijdt over de lak. Mijn wagen was al maanden niet meer gewassen en ik kreeg hem zonder problemen proper. SN shampoo is volgens mij een hele goede shampoo en ik geloof dat hij per wasbeurt iets goedkoper zal zijn dan Born to be Mild... maar geef mij toch maar de lekker geurende BtbM (enkel en alleen voor de geur, er zijn geen echte verschillen op te merken tot nu toe). :)
 
Heb jij nog wat gemerkt van de anti-statische en sheeting enhancements gemerkt? Ik merkte tijdens het afspoelen (zelfs op hogedruk) dat het sheeting effect een stuk sneller ging en er duidelijk minder druppels achterbleven dan toen ik de lak gewassen had met BTBM.

Anti-statische effect heb ik eigenlijk niets van gemerkt.. auto is nu na een week gewoon weer vies
 
Ik moet zeggen, het was al een paar maanden geleden dat ik nog gewaxt heb en er was een degelijke sheeting, maar of dit nu te wijten is aan de shampoo... moeilijk te zeggen.

Anti-statisch effect, ook zoiets moeilijks om te beoordelen.
Mijn wagen staat nu in de garage, maar er is momenteel geen garagepoort en aangezien de garage langs weerszijden open is, waait het daar enorm. Toch ligt er eigenlijk "geen" stof op de wagen. Maar ook weer, of dit door de anti-statische toevoegingen komt? Echt heel moeilijk te zeggen...
 
nu heb ik een vraagje ik wil een testtube van dodo aanschaffen voor me wagen
maar welke raden jullie mij nu aan
of de Lite en dark test tube
of de Lime en dark test tube
en wat is nou het verschil??

en als ik het goed begrijp moet ik dus bv eerst me wagen clayen dan met PB ssr polijsten dan lime prime erop (of eerst nog blackhole)
en dan de harde wax daarna de zachte wax toch??

hierbij een foto van me auto :
_MG_5711.jpg


veel vragen maar hoop dat jullie me kunnen helpen :cool:
grtz tim
 
Lime & Dark zit een flesje Lime Prime in.
Lite & Dark zit een flesje Lime Prime Lite in (zonder abrasives).

Verder weinig verschil. Kijk maar eens in de webshop.
 
-Vanquish- zei:
Ik moet zeggen, het was al een paar maanden geleden dat ik nog gewaxt heb en er was een degelijke sheeting, maar of dit nu te wijten is aan de shampoo... moeilijk te zeggen.
Volgens mij kun je het sheeting effect hier wel goed zien, heb er even een videotje van gemaakt ;)

https://forum.Carclean.com/cc_postsm68037/Duurtest--Dodo-Juice-SN-20-vs-Wolfgang-Fuzion-Estate--Update4.aspx#post68037
 
Nice!!!.. dan werkt het gewoon perfect :).. Ben benieuwd voor welke prijzen deze hier bij CC te krijgen zijn straks.. dan wordt het mijn mainstream shampoo ipv BTBM...
 
jongen heb een vraagje wil morgen me auto een een opknapbeurtje geven
en heb de test tube met lime and dark
maar nu mijn vraag wanner moet ik deze gebruiken
ik wil eerst polijsten met ssr moet ik daarna de blackhole erop zetten of die weg laten en dan overstappen op lime prime of :weetniet
en natuurlijk van de voren clayen hoor maar het gaat me om wanner na het polijsten ik het moet gebruiken
dus zeg maar als vervanging van black hole of alle2
alsvast bedankt


grtz tim
 
De Lime Prime komt op de plaats van de Black Hole.
Mocht je toch alle twee willen gebruiken, eerste de Lime Prime en dan de Black Hole. De eerste heeft namelijk cleaners, dus zou de Black Hole net zo hard weer weghalen als dat je hem hebt aangebracht ;)
 
Blamm zei:
De Lime Prime komt op de plaats van de Black Hole.
Mocht je toch alle twee willen gebruiken, eerste de Lime Prime en dan de Black Hole. De eerste heeft namelijk cleaners, dus zou de Black Hole net zo hard weer weghalen als dat je hem hebt aangebracht ;)

Black Hole van PB heeft ook cleaners als ik de tekst uit de webshop mag geloven. Ik zou gewoon kiezen voor 1 product, als je nog wat correctie werk wilt uitvoeren en wilt glazen kun je voor de Lime Prime gaan.

Als je lakwerk niet helemaal strak is met minimale swirls dan zou je voor de PB Black Hole kunnen gaan, deze fillt minimale swirls op en voed de lak met de glaze.

Het is dus echt afhankelijk van jou eigen behoeftes en het lakwerk waar je mee werkt!

CC webshop zei:
Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans
 
Ik ga de LP binnenkort ook aanschaffen als de BH bijna op is. Zit nu BH op een witte auto te smeren omdat die lak wel gevoed moet worden (ook al is hij 100% swirlvrij)
 
Ik ben ook weleens benieuwd naar een paar 50\50 shots tussen de DJ Lime Prime en PB White Diamond/Black Hole. Heeft iemand die weleens langs zien komen?

Zodra ik door mijn White Diamond heen ben dan ga ik mijzelf de Lime Prime maar eens aanschaffen.