• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

De geuren van de wax komen vooral vrij bij het verwerken, dit omdat dan alle oliën in de wax vrijkomen en gaan verdampen. Hierdoor krijg je de geur meer naar boven, ik zou zeggen begin maar eens te smeren en snuif dan nog eens ;)
 
was inderdaad met rubbishboys juiced edition ook zo,
je rook hem wel lichtjes, maar als je eenmaal aan het smeren bent:heart_eyes:
 
Ik heb gisteravond de Dodo Juice Austintacious soft wax - Limited Edition op m'n auto gesmeerd, die verwerkt zo prettig dat ik vanmorgen om 06.00 in de "werk stube" nog een laagje stond aan te brengen........en dan die geur mmmmmmmmmmmm:heart_eyes:
 
Lexusfreak zei:
Ik heb gisteravond de Dodo Juice Austintacious soft wax - Limited Edition op m'n auto gesmeerd....
Eeuwig zonde om die open te maken :confused:

Bij mij staat ie verzegeld en ongeopend (en dat blijft ie) in de kast :grinning:

Potje 33 van de 539 ;)
 
een wax is om te smeren, net als een auto om te rijden is..
ben wel benieuwd of de geur ook anders word als je eenmaal door het eerste deel heen ben, en aan het 2e deel begint
 
aron225 zei:
ben wel benieuwd of de geur ook anders word als je eenmaal door het eerste deel heen ben, en aan het 2e deel begint

DodoDom zei:
The wax is based on a main range recipe and each layer smells the same, despite being a different colour

Dus ... :-"

Ik kan je bij deze vertellen dat alle 3 de lagen hetzelfde ruiken, namelijk naar de Blue Velvet :heart_eyes:
 
nicknameless zei:
Eeuwig zonde om die open te maken :confused:

euwige zonde om hem in de kast te laten staan, ik wil ervan genieten, daar koop ik hem voor.... en idd hij ruikt exact als de Blue Velvet :heart_eyes:

P.s. potje 45 van 539 ;)

ieder geniet ervan op z'n manier :)^
 
2 potjes kopen, 1 ongeopend om te bewaren en de ander om te gebruiken, is iedereen blij :)
Je kan ze nog volop kopen en ik schat even gemakshalve in dat er voorlopig nog genoeg voorradig zijn ( NL / UK etc )
Vind het aantal van 539 meevallen, gedacht dat die idd wel eerder uitverkocht zouden zijn momenteel
 
Ik gok gewoon dezelfde basisingrediënten met een een andere kleur. Oja, ik heb em open gedraaid en gebruikt, don't care.. :D
 
Gaat CC die nieuwe soft plush applicators ook opnemen in het assortiment? Ik heb daar wel interesse in namelijk;

snplushapplicatorloresjpg.jpg


fingersinplushapp2lores.jpg


fingersinplushapp1lores.jpg
 
Gisteren een Astra G onder handen genomen.
Doordat de Spray & Wipe niet meer voorradig is / was op advies van CC en na een groot aantal zeer positieve reviews de Dodo Born Slippery gekocht.

Uit de reviews maakte ik op dat dit het ideaal spul zou zijn om te clayen en dat er niets anders zou zijn wat nog gladder dan dit zou opleveren.
Helaas bleek het bij ons minder goed uit te pakken : wat een rampenspul :bad
Heb echt nog nooit iets gehad wat de lak zo verschrikkelijk stroef maakt.

Ik heb me prima aan de voorgeschreven maat verhoudingen gehouden (1 deel dodo op 10 delen water) en toch blijft de lak enorm stroef, net of je met dreft bezig bent.
Heb MF doeken van Mequiars gebruikt, koraal doeken en Cobra doeken maar ook dat helpt niet.

De clay glijdt wel lekker snel over de lak en schuimen doet het ook wel maar na het afpoelen / drogen blijft de lak gewoon enorm stroef.
Heb ook andere verhoudingen geprobeerd, meer bijsprayen, minder sprayen, 1:5 & 1:15 verhoudingen maar een glad resultaat ho maar.

Gekke is dat ik vooraf de auto helemaal heb gewassen met de Born to be Mild en dat de auto toen wel lekker glad was.
Auto is daarna afgespoeld en afgedroogd met een Miracle Dryer.
Warmte kan het ook niet zijn geweest, de auto is een half uur voor we begonnen binnen gezet waar het nog geen 20 graden was en heeft daar ook de hele detail gestaan. De lak was niet warm toen we begonnen.

Is het stroef worden van de lak nou een neveneffect of doe ik gewoon iets ontzettend verkeerd :weetniet
 
Ik veeg 'm nooit helemaal af, ik was de auto gewoon. Ik gebruik niet anders dan Slippy en Mothers klei.
Die combinatie kan ook in (Franse) volle zon gebruikt worden. Geen problemen gehad.

Voeg nog even toe wat voor klei je gebruikt hebt. En of die nieuw was of eerder gebruikt met andere vloeistof.

Hans
 
Ik weet dat na het kleien het beter is om de auto nogmaals even snel te wassen.
Volgens mij heb dit niet gedaan .... ergo problem solved for future causes