• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

RedCat zei:
Ik veeg 'm nooit helemaal af, ik was de auto gewoon. Ik gebruik niet anders dan Slippy en Mothers klei.
Die combinatie kan ook in (Franse) volle zon gebruikt worden. Geen problemen gehad.

Voeg nog even toe wat voor klei je gebruikt hebt. En of die nieuw was of eerder gebruikt met andere vloeistof.

Hans
Ik had net de indruk dat de Mothers klei niet tegen de Born Slippy kan.

Mijn stukje klei werd er korrelig van.
 
Mijn Mothers klei is heerlijk plakkerig. Alleen bij koud weer wordt dat minder.
De DJ Born Slippy heb ik gemengd volgens voorschrift 1:10 geeft 5 liter.
Nog verder verdunnen kan ook, in Frankrijk redde ik het niet heb de rest naar 1:20 verdund.
Probeer eens de klei tussendoor in schoon water af te spoelen.
Ik merk dat de Born Slippy zelf een reinigende werking heeft, beetje zepig.
Te sterke verhouding is dan misschien de oorzaak.

Hans
 
Ik heb de RTU versie gebruikt. Tussenin spoelen ben ik niet van plan. Dat doe ik ook niet bij mother's showtime quick detailer of bij poorboy's spray and wipe.
 
Binnen nu en een paar weken kunnen we een Dodo Juice rotary op de markt verwachten.

DodoDom zei:
We have a very exciting new rotary launching in a couple of weeks. Good quality for the price - tested to near destruction by pro detailers who get through Makitas like knives through butter - and with some innovative features. Lightweight as well. Watch this space as they say

Ik ben benieuwd :eyes:
 
Heb gisteren voor het eerst een Dodo juice product gebruikt..
de Born to be Mild shampoo!

Nou ben er erg over te spreken!
spul ruikt aller eerst HEERLIJK =) en je hoeft er maar weinig van te gebruiken!
Laat weinig schuim achter en naar wat ik zo zag reinigt het super!

Jammer dat het een stuk duurder is! maar dat stopt me niet! :p
 
Ik gebruik hem ook en is inderdaad een hele fijne shampoo met ook nog eens een heerlijke geur.
Als je naar de kosten kijkt is het maar net waartegen je dit afzet, de shampoo is zuinig in gebruik waardoor je er een hele tijd mee kunt doen. En dan vallen de kosten ook weer mee.
 
nicknameless zei:
Binnen nu en een paar weken kunnen we een Dodo Juice rotary op de markt verwachten.



Ik ben benieuwd :eyes:


Ik heb wel de dual action machine van DoDo gezien op UK sites
Als ik het plaatje zie komt de machine uit de zelfde fabriek rollen als de DAP500.
Alleen een zwarte kap in plaats van een blauwe
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als er een rotary gaat komen van DoDo komt deze misschien ook wel uit de zelfde fabriek lopen als de PRO900?? :-"
Ik heb geen glazen bol maar het is een vermoeden.
 
Tas is hetzelfde en de machine ziet er ook hetzelfde uit....en waarschijnlijk duurder omdat er Dodo Juice op staat!
 
Hoi, ik heb vandaag voor het eerst ervaring mogen op doen met Dodo,

nu ben ik heel tevreden over de btbm, ph, bv, en red mist.

Alleen ik had wel moeite met de lime prime lite. Ik heb het dun aangebracht met een zwarte handpad van LC.
Ik had erg veel moeite met het uitpoetsen hiervan, het bleef maar heel vettig leek het.

Is het zo dat ik dit product moet opbrengen en gelijk afnemen?

Ik heb het aangebracht rondje om de auto en toen bleef ik wachten voor zeg maar de swipetest, maar het bleef maar vettig en heb ik maar met kracht alles lopen uit te buffen.

Iemand met ervaring die een tip heeft misschien, want black hole vind ik echt veel makkelijker eigenlijk na deze ervaring
 
Sommige lakken kunnen de LPL niet verdragen. Wij, Bart en ik hebben dat probleem ook gehad op de Opel Antara.

Alleen bleef de boel niet vet, maar bleef er een waas terug komen.

Het kan ook zijn dat je teveel produkt hebt gebruikt. Een of 2 druppels ter grootte van een platte erwt is al voldoende voor een gemiddelde motorkap!

De LPL aanbrengen en weer afnemen met een mf doek.

Ik heb destijds het probleem voorgelegd in een topic op het Dodo Juice forum.
 
Dat had ik denk ik ook, het leek wel terug te komen en bleef maar boenen.

Maar als jij zegt dat je met twee druppel van die grootte een motorkap kan doen, dan bestaat er wel een kans dat ik misschien ook op bepaalde delen teveel gebruikt heb.

Dus je zegt, als je een paneel behandeld hebt gelijk afnemen? Heeft het dan wel een toegevoegde waarde, moet deze niet iets intrekken:weetniet .

Jij hebt er meer ervaring mee, ik zal er de volgende keer aan denken, bedankt alvast
 
Van het Dodo forum:

LPL will oil hologram under certain conditions:

1) if the paint is UV damaged (black and reds usually) but obviously this won't be the case on a brand new vehicle
2) if the product is overapplied and left too long on the surface (use as wipe on, wipe off as a precaution)
3) if the product is not removed sufficiently, or if buffed with wet product on the cloth (as then you will apply some fresh product at buffing and leave it to cure).

It is simply because it is a very oily, very glossy product. It can be tricky on some paints, and we'd suggest Lime Prime in those instances as LP is more workable than LPL.

Niet curen dus, zie punt 2.

Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd te gebruiken op mijn eigen auto (caddy), maar ik krijg het ook bijna niet uitgewreven, lijkt wel alsof het de lak "het niet wil hebben", heel apart.

Iemand hier toevallig al eens de LPL handmatig aangebracht met een Blue-Roo (Dodo) of Meg's padje oid? Of is dat geen suc6?
 
Het werkt onwijs lekker, mits niet té dik aangebracht of teveel gebruikt :-"

Probeer eens een plaatdeel te ontdoen van LPL met IPA en probeer het eens opnieuw, maar deze keer dún aanbrengen.