• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Op ons detailadres kunnen wij helaas de auto niet wassen (kan een boete van 3600 euro opleveren) dus dat doen wij vlak in de buurt. Daar wassen en drogen we de auto. Op de detailplaats lopen we de auto dan nog even na. Dit heeft nog nooit problemen opgeleverd.
Hierdoor kunnen wij tussendoor de auto niet wassen.
Volgens Tim (heeft Arjan gesproken) was dat ook niet nodig.

Ik heb klei gebrukt die al eerder gebruikt was in combinatie met Spray&Wipe.

Omdat de auto zo stroef bleef aanvoelen hebben we hem met het laatste restje Spray&wipe nagelopen, maar ook dat zorgde er niet voor dat de auto weer glad aanvoelde.
 
Als je alle waxlagen, sealants etc. van je lak heb afgehaald, want dat doe je toch met kleien, is het toch vrij normaal dat je lak stroef aanvoelt.........
 
Als je het per paneel direct afneemt dan is wassen niet perse nodig, maar handig is het wel. Wel was dat in de context dat daarna een paint cleaner gebruikt zou worden en daarna de rest van de stappen.

Je wilt toch ook na het kleien de auto geheel behandelen? Of de auto stroef aanvoelt na het kleien is volgens mij niet heel erg lijkt me? Het gaat er voornamelijk om dat de Born Slippy tijdens het kleien goed en veilig zijn werk doet. De stappen na het kleien moeten ervoor zorgen dat de auto weer glad en beschermd wordt.
 
Dit is iets wat mij inderdaad ook opviel. De lak na behandeling van Born slippy is niet aalglad. Het trucje dat hier op het forum staat bij de how to kleien, dat ze daar een potje poorboys klei en een rol plakband van de motorkap af laten glijden is bij mij totaal niet het geval met bilt hamber regular klei en born slippy. Maar nu weet ik dus ook dat ik niets verkeerd doe.
Ik dacht al dat het aan de klei lag, aangezien het mijn eerste klei ervaring was en de test met poorboys klei werd verricht. Maar dit veroorzaakt de born slippy dus, dit staat niet vermeld in de revieuw als minpunt:klap
 
Stuur anders een PM naar de schrijver van de review met het verzoek of hij er er bij wilt vermelden.
Wellicht is het een tipje van flipje voor de volgende die het leest.
 
@wilma

Wat voor soort klei gebruik je?

Probeer anders eens een nieuw stukje klei.

Ik denk persoonlijk dat het niet de born slippy is die de troefheid van de lak veroorzaakt.

Ik denk persoonlijk dat er nog een sealent en of wax of een combinatie hiervan nog op de auto zat,en deze de boosdoener is.

Als je toch het stappenplan gaat uitvoeren kun je gerust een andere shampoo gebruiken die meteen je oude wax lagen eraf stript,of de dosis verhogen je shampoo voor het gewenste resuultaat.

Persoonlijk hier alleen maar positieve ervaringen met born slippy, en gewoon super gladde lak.
 
Na het kleien met meguiars kit was mijn wagen ook gladder dan na born slippy en regular van bilt hammer. Maar ik vond het klei resultaat van die laatste combo een pak beter. Veel vlekjes die ik met de eerste niet weg krijg zelfs niet met hard schrobben met de klei verdwenen direct met de 2de. Het super gladde effect heeft ofwel een nieuwere lak nodig(mijne is ondertussen al 8jaar!) Ofwel een andere soort lak(ford is geen topmerk voor lak! Niets in vergelijking met italianen of vag groep!) Maar om hem lekker te laten glijden zijn er andere stappen ;)(glaze,sealant en wax) of gewoon nagaan met qd+... Dan blijft er pas een glad resultaat achter waar ik al veel mensen heb zien van kijken(meeste mensen die ik ken zijn alles behalve geintereseerd in car detailing zelfs wassen is teveel.)
 
miikey zei:
Maar dit veroorzaakt de born slippy dus, dit staat niet vermeld in de revieuw als minpunt:klap

Oeps :schaam
De schrijver van de review schrijft uiteindelijk ook enkel maar wat hij er van vond hoor en hij (ik) heeft helemaal niet opgemerkt dat de lak er niet glad van werd.
 
Ik had altijd begrepen dat de auto na het kleien juist glad moet aanvoelen omdat je alle vuil (die stroefheid veroorzaakt) weggehaald hebt en de lak aan de oppervlakte dus helemaal zuiver is.
daarna maak je met andere stappen de lak onder de oppervlakte (als je bergijpt wat ik bedoel) ook helemaal schoon en haal je swirls en dergelijke weg.
Vandaar dat ik ook altijd controleer of de auto goed glad aanvoelt (is met spray&wipe altijd zo) en schrok ik er wel van dat de auto nu zo enorm stroef bleef.

Omdat we de komende tijd weer een aantal auto's op het programma hebben staanwil ik vandaag nieuwe klei bestellen (oude is niet nieuw meer en we werken vaak met meerdere mensen tegelijk).
welke klei raden jullie mij aan in combinatie met de born slippy?
( we hebben nu altijd klei van Poorboys maar willen wel eens wat anders proberen. misschien belangrijk om te vermelden; we doen ook regelmatig auto's die nog nooit van klei gehoord hebben:-b )


(super trouwens dat jullie zo duidelijk uitleggen. Tot een paar maand geleden ondersteunde ik Arjan (juffer1) alleen maar. Nu ben ik zelf ook meer bezig en leer ik ook polijsten enzo dus nu vallen me dingen op en verdiep ik me in dingen die ik altijd aan arjan overliet. Soms zijn we het daardoor ook niet helemaal met elkaar eens en dan is het handig dat we hier altijd wel info kunnen vinden:)^ )
 
De Supernatural Klei van DoDo is niet alleen goed, hij is ook nog eens goedkoop.
3x80=240 gram klei voor slechts €21,99

Als mijn klei op is dan wordt dit de volgende !
 
Ik had er al meer over gehoord dus ik heb je advies meteen maar opgevolgd:grinning:
ben benieuwd
zaterdag weer aan astra op t menu staan:party:
 
Wilma zei:
... Soms zijn we het daardoor ook niet helemaal met elkaar eens en dan is het handig dat we hier altijd wel info kunnen vinden.....

# gaat nadenken over disclaimer bij zijn onderschrift # :rules :D
Wel ff vermelden als jullie vragen om "bemiddeling" :ja

Hans
 
Geen zorgen...dit keer waren we het helemaal met elkaar eens
waren beide niet happy
en ik mocht t gaan oplossen;)
tja, heb vakantie en dus meer tijd om dingen uit te zoeken

zaterdag eens kijken of de combinatie born slippy met de (nieuwe) dodo clay beter aanvoelt
lijkt me dat die 2 goed op elkaar afgestemd moeten zijn
 
Wilma zei:
Ik had altijd begrepen dat de auto na het kleien juist glad moet aanvoelen omdat je alle vuil (die stroefheid veroorzaakt) weggehaald hebt en de lak aan de oppervlakte dus helemaal zuiver is.
ff zomaar een hersenspinsel, maar dat een auto SCHOON is (na het kleien) wil toch niet zeggen dat de lak GLAD aan moet voelen..? Pak er maar eens een boterham-zakje bij, dan voel/hoor je (naar mijn mening) nog steeds het beste of een lak schoon is of niet.

Verder is het volgens mij zo dat de spray and wipe een laagje achterlaat (lichtelijk beschermend..?) en de Dodo Born Slippy juist niet... Wellicht zit daar ook wat verschil in...
 
ivo's zei:
ff zomaar een hersenspinsel, maar dat een auto SCHOON is (na het kleien) wil toch niet zeggen dat de lak GLAD aan moet voelen..? Pak er maar eens een boterham-zakje bij, dan voel/hoor je (naar mijn mening) nog steeds het beste of een lak schoon is of niet.
Die boterhamzakjestest ken ik idd,maar hebben we niet gedaan, zaterdag maar een paar meenemen.
Dat glad aanvoelen wordt wel genoemd bij de clay die wij gebruiken en ook bij MOthers clay. Dit is pas de 1e keer dat ik meemaak dat een auto niet glad maar juist heel stroef aanvoelt na het clayen.

Poorboys:
Met deze fijne klei haal je deze vervuiling veilig en zonder te krassen van je lak af. Je lak zal na de behandeling écht spiegelglad aanvoelen

Mothers:
Na behandeling zal uw lak spiegelglad aanvoelen.

ivo's zei:
Verder is het volgens mij zo dat de spray and wipe een laagje achterlaat (lichtelijk beschermend..?) en de Dodo Born Slippy juist niet... Wellicht zit daar ook wat verschil in...
Dat zou heel goed kunnen:cool:
 
Ik gebruik ook de Mothers kit en elke auto die ik tot nu toe heb gedaan word zo glas als een baby billetje :heart_eyes:
En de lubricator van Mothers ruikt ook nog eens heerlijk naar kaneel, omdat deze op is gegaan heb ik nu de Dodo born slippy refill, deze heb ik nog niet gebruikt, maar zal mijn bevinding laten weten na het weekend :rules
 
Nieuwe Dodo producten staan online en zijn voorradig:


Dodo Juice vlag 180x120cm

Als echte Dodo-fan wil je natuurlijk een vlag aan de muur om de Dodo aan te moedigen!

Deze vlag meet ca.180x120cm. Hij is enkelzijdig bedrukt en staat prachtig in elke detailingruimte, kantoor of shop. Gemaakt van fijn geweven polyester.

Let op: De op de foto afgebeelde Fantastic Fur en Mellow Yellow-fles zijn niet bij dit artikel inbegrepen en staan slechts op de foto afgebeeld ter indicatie van de grootte van de vlag!

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Dodo_Juice_Vlag_180x120cm_DJFL164_101798

ShowProdImgLarge.ashx?id=101798&f=d.jpg


Merino Wheel Mitt

Deze zachte "fingermitt" gemaakt van Merinowol is ideaal voor het reinigen van je velgen. Door zijn compacte formaat bereikt hij plaatsen waar grotere mitts niet bij kunnen! Je kunt ongeveer 4 vingers erin stoppen, om goed in de randjes van je velgen te kunnen komen.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Merino_Wheel_Mitt_SNMW1PC_101800

ShowProdImgLarge.ashx?id=101800&f=d.jpg



Supernatural Plush Microfiber Applicator

Deze applicator met vingeropening van superzachte microfiber is de zachtste deep-pile applicator in zijn soort. Hij heeft een foamkern, is afgezet met een randje van microsuede in plaats van katoenen stiksel en heeft een hogere pool dan gemiddeld.

De applicator heeft een doorsnede van ca. 11 cm, zodat er ongeveer 3 à 4 vingers inpassen, waardoor je een stevige grip hebt. Doordat de applicator zo zacht is, wordt hij speciaal aanbevolen voor het aanbrengen van pre-wax cleaners, glazes en polishes voor de meest kras-gevoelige lakken en finishes.

ShowProdImgLarge.ashx?id=101799&f=d.jpg


https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Plush_Microfibre_Applicator_Pad_SNPA1PC_101799


Short Hair Wash Mitt

Opgepast, want dit zachte beestje maakt je huisdier jaloers! Deze kortharige versie van de Wookie drinkt minder water dan zijn vriend, hoeft minder vaak gekamd te worden en is daardoor makkelijker te onderhouden.

Een kortharige versie van de bekende Wookie, maar gemakkelijker te onderhouden en net zo zacht als de langharige Washmitt. Gemaakt van dezelfde Merinowol


ShowProdImgLarge.ashx?id=101801&f=d.jpg


https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Short_Hair_Wash_Mitt_SNSM1PC_101801

 
Heb de Merino Wheel Mitt net besteld. Ben benieuwd, had m'n Bone al gedegradeerd tot velgenspons sinds ik de Wookie heb.
 
Die vlag en wheelmitt ga ik zeker is bestellen.
Maar ik gok dat die wheelmitt er na enkele keren gebruiken niet echt meer wit gaat uitzien, ook al word die direct gewassen :p