• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken wassen zonder wasverzachter? En mogen ze in de droger/droogkast?

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik ga straks mijn mf doeken, droogdoek en washandschoen in de wasmachine doen,
maar mogen ze ook in de droogkast?
en gewoon wasmiddel gebruiken zonder wasverzachter?
en op 40 graden?
alvast bedankt :)
 
Ze mogen niet in de wasdroger! Doeken gewoon wassen zonder wasverzachter op 30 graden. Daarna de doeken uitslaan en te drogen hangen.
 
Als je de doeken helemaal mooi wilt houden, kan je ook https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Micro_Restore_Concentrate_946ml_MR_32_101459 dit wasmiddel gebruiken.
 
Ze mogen heus wel in de droogkast...
Maar om nu Jamie Oliver te quoten "put it on full whack". NEE, dat inderdaad niet.

Gebruik de koudste stand van je droogkast. (Meestal wol ofzo)
Er zijn er ook die 1 of meer tennisballen erbij gooien.

Op die manier krijg je de vezels mooi los.
 
Bij mij gaan ze altijd in de droger, maar inderdaad niet op standje turbo. Van de droger zelf worden de doeken al fluffy genoeg, dat met die tennisballen zie ik niet zo zitten.
 
De mf-doeken gaan hier ook in de droger. De washandschoenen niet. Gaat prima, niet op de hoogste stand van de droger uiteraard. Wassen doe ik op 30 graden met een klein beetje vloeibaar wasmiddel in zo'n bolletje. Hele vieze doeken gaan eerst even met de hand door een sopje.
 
Als ik de doeken was, op een kort programma, komen de doeken bijna al droog uit de wasmachine, gelijk even goed uitkloppen als ze uit de wasmachine komen zodat de vezels goed los zijn.
Dan nog even ophangen en met een uurtje zijn ze helemaal droog, dus ik stop ze niet in de droger.
Betreft diverse monello doeken die ik was, en een washmitt.
 
Doeken gaan hier altijd op 60 graden , microvezel kan hier best tegen, zo niet, slechte doek. Op lagere temperatuur raak je simpel weg je wax of andere resten niet kwijt uit de doek. Punt.
Vaak,zo niet altijd, doe ik ze wassen met wasmiddel ZONDER wasverzachter en ik gooi er een scheut, of micro restore of schoonmaak (natuur) azijn bij. Drogen doe ik op lage temperatuur in de droogtrommel.

Tot op heden gebruik ik sinds mijn allereerste bestelling bij carclean de groene doeken (en meer) . Ik durf de oudste doek die ik heb naar cc op te sturen en hun de kwaliteit er van te laten beoordelen. ( meer dan 200 was beurten)
 
Ik was meestal op 40 graden. Wel eerst een paar uurtjes in warmwater voorweken in een emmer met wat vloeibaar wasmiddel.
Niet teveel gebruiken.
Gaan ook gewoon in de droger maar alleen met koude lucht. Voordeel is dat ze dan zachter worden dan buiten drogen.

Mvg Marc
 
Mijn droger is in temperatuur niet te regelen, alleen in tijd en de mate van droogte ;).

Mijn senza aqua is vrij hard geworden vind ik, bertje jammer! Is nog nooit in de droger geweest, dus dat ga ik maar eems proberen. Heb heel lang micro restorer gebruikt, maar daarin zie ik geen verschil. Ik was met waspoeder, zonder wasverzachter. Wel inderdaad een scheutje azijn erdoor.
 
ik was ze op 40 graden met een scheutje azijn en wasmiddel, daarna gaan ze op de voorzichtige stand in de droger, washandschoenen en sponzen uiteraard niet in de droger.