• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doen of niet? Interieur met waterschade

unstable

Detailing trainee
25 apr 2016
2
45
35
Rotterdam, The Netherlands
Beste detailers

Ik heb voor mijn Prius een lederen interieur kunnen vinden voor een heel gunstige prijs.

Normaliter zou een complete interieur tegen de €800 - €1000 kosten. Ik heb een setje kunnen vinden, compleet met armsteun en deurpanelen voor nog geen €200.
Er is echter een maar

De auto waarvan het interieur afkomstig is heeft waterschade gehad, de auto is het water in gereden. Op foto's zag het interieur er netjes uit. Waar ik bang voor ben is schimmel. Als er tekens zijn van schimmel, zal ik het dan alsnog kopen en het erop wagen om het schoon te maken? Of gewoon passeren?

Voor die 200 euro zou je het kunnen doen, het is niet de hoofdprijs.

Ik weet niet hoeveel tijd er tussen heeft gezeten dat de auto in het water heeft gelegen en dat ie weer droog heeft gestaan? Eventueel zou je aan de slag kunnen gaan met een extractor om het stof die te reinigen. Daarna goed laten drogen in de zon.

Gaan kijken/voelen/ruiken in real life.
Als je twijfel hebt, laten staan, zo niet, meenemen die hap!
Als het door en door opgedroogd is, zal het niet gaan schimmelen lijkt me.

• Leuk
Reacties: tembaco
Zou ik doen voor 200
Maar wel eerst even controleren.
Bij twijfel niet doen,ziet het er goed uit en stinkt niet dan doen

Nou ik heb het interieur gekocht. Voor 150 uiteindelijk.
De zetels waren echt walgelijk vies. Ik weet niet welk riool dat ding in is gereden maar er lag gewoon een dikke aangekoekte laag modder op. Maar geen schade of schimmel.

Heb het interieur inmiddels gereinigd en het is aan het drogen. De methode dat ik gebruikt heb zal sommige van jullie aanzetten om mij te lynchen :P

Ik heb de zetels ingespoten met APC van poorboys. En daarna met de hogedruk gereinigd.
De rails en dergelijke waren al verroest en ik moet sowieso die van me huidige zetels overzetten dus het boeide mij niet echt. Wilde ze gewoon snel en effectief droog hebben.

2ywuyiv.webp

24vkx28.webp

aadc13.webp

• Leuk
Reacties: Cordoba
Stiekem... denk ik dat ik ook de HD eroverheen geknald had. :P

Goed laten drogen, dan met een Leather Cleaner lekker reinigen en daarna weer goed voeden. Dan zal je er wel een mooi setje aan overhouden.
Wat ik zelf gebruik voor leder is de set van Mothers; LeatherTech Care Kit.

Greetz

Goed schoongemaakt. Ik zou ook lekker de hd gepakt hebben haha. Nu tijd geven om te drogen en dan het interieur te reinigen en te voeden voordat je het plaatst.

Ik hoop dat je geen problemen krijgt met de stoel sensoren... Die kunnen meestal niet zo heel goed tegen water