• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doffe lakschade , seat leon

Juusta

Detailing rookie
10 jan 2012
5
0
Hallo,

ik zit met het volgende probleem, aantal maanden geleden zijn beide spiegels van mijn seat leon gestolen. Heeft me even geduurd om ze er weer op te zetten vanwege uitdeuken en zorgen dat ze goed aansluiten op mijn plaatwerk van de deur. Nu zit er alleen aan 1 kant een rare plek op mijn lak, normaal dof en wat resten te zien van iets.

Eerste keer ben ik terug gegaan naar waar ik de deuk had laten uitwerken en hadden ze het dmv een poetsmachine weer weggepoetst, alleen ja nu heb ik mijn auto weer gewassen. Met niks speciaals alleen wassen met Meguiar's shampoo en daarna ingewaxt met spul van hun. Normaal niks drastisch.

Alleen kwam de plek weer enigzins terug, geen idee waarom want had het vermoeden dat deze was weggepoetst.

seat2.webp

seat.webp

ik ben van plan gewoon terug te gaan maar vraag me toch af wat het kan zijn of iemand mayb betere raad heeft. en waarom dit precies nou weer terug komt.
Voor de rest is mijn lak gewoon in orde

Met vriendelijke groet,

Joost

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik krijg het idee dat de blanke lak beschadigd is. Ik denk aan een craquelee-effect door verkeerde behandeling en/of matige hechting eventueel gecombineerd met spanning in de blanke laklaag. De schade kan gemaskeerd zijn door gebruik van poetsmiddelen ofzo, en dat middel kan door het wassen weer verdwenen zijn.

Eerst eens de lakdikte meten, dan verder
Mij lijkt het dat de blanke lak (te) dun wordt
Als de onderlaag niet geaal is komt die er in dezelfde structuur doorheen

Heeft iemand nog aanraders in de omgeving van Den Haag waar ik terecht zou kunnen voor advies?

Niet percee bedrijf mayb iemand individueel ofzo

Hoor graag

Blistering, zijn daar drastische maatregelen voor te nemen. Kan dat met poetswerk of moet deze flink geschuurd worden en weer opnieuw gespoten worden ?

En hoezo is dit eerst weg met poetsen dan, want lijm resten kreeg die daar ook mee weg.

Grt

Als het echt blistering is moet het opnieuw gespoten worden. Waarschijnlijk hebben ze er een product met fillers opgesmeerd waardoor het weg leek te zijn maar na wassen zijn de fillers weg dus komt het terug. Kan je de plekjes ook voelen en blijft je nagel er in haken?

Als ik met mijn vinger er over heen ga dan voel ik het wel ja, ik heb niet echt nagels dus kan ik dat ook niet echt voelen haha

Maar hoe gaat zoiets in zijn werk want dat wordt niet gelijk van niks overgespoten. Maar dat gedeelte is toch al ietsje gespoten. Kan je dat niet zodanig wegpoetsen zodat de originele lak tevoor schijn komt of is dit nou heel erg stom?

Gr.