De update van gisteren.
Dit was de dag speciaal bedoeld voor de velgen
De velgen eraf gehaald en begonnen aan de remklauwen, deze heb ik gedaan met een borstel en Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:10
Achterklauw voor
Achterklauwen na
De voorklauwen waren wat minder makkelijk, dit omdat ik voor redelijk agressieve remblokken heb en die vreten harder in.
Echter durf ik het niet te lang in te laten trekken of te sterk te maken, maar al een goeie verbetering
Voor
Tijdens
Na
De velgen zelf vielen reuze mee kwa vuilheid, deze had ik laatst voor het wisselen van de winterbanden nog schoongemaakt
Deze heb ik eerst schoongemaakt met Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:10, hierna ingespoten met non-ferro en daarna shampo en apc mix schoongeveegd
Voor
Tijdens
Na
Echter was ik van plan de velgen te polijsten en daarna te coaten met Dlux, dit heb ik echter niet gedaan.
Dit omdat de velgen toch aardig wat lood plak erop hadden wat ik er erg moeilijk af kreeg (ook met tar-x), dus daarvoor gaan we denk ik een karamelschijf halen.
En de twee rechter velgen stoeprandschade hadden die ik dan ook meteen eerst maar probeer weg te werken.
De velgen hadden na het schoonmaken zelfs nog steeds beading van de Dlux behandeling van vorig jaar
Schade voorvelg
Schade achtervelg
Toen maar begonnen aan een klusje wat mij al tijden een doorn in het oog was, het plastic om de achterwisser
Deze delen heb ik vervangen (juist omdat ik ze niet meer netjes kreeg)
Voor
Na
En als afsluiter de bandjes weer op de enige juiste manier gemonteerd (met een momentsleutel)!