• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dope's Clio

De update van gisteren.
Dit was de dag speciaal bedoeld voor de velgen

De velgen eraf gehaald en begonnen aan de remklauwen, deze heb ik gedaan met een borstel en Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:10
Achterklauw voor
5upmya.jpg


Achterklauwen na
2yypp43.jpg


De voorklauwen waren wat minder makkelijk, dit omdat ik voor redelijk agressieve remblokken heb en die vreten harder in.
Echter durf ik het niet te lang in te laten trekken of te sterk te maken, maar al een goeie verbetering
Voor
rlmk9y.jpg


Tijdens
wit1xk.jpg


Na
woggx.jpg


De velgen zelf vielen reuze mee kwa vuilheid, deze had ik laatst voor het wisselen van de winterbanden nog schoongemaakt
Deze heb ik eerst schoongemaakt met Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:10, hierna ingespoten met non-ferro en daarna shampo en apc mix schoongeveegd
Voor
sbiro2.jpg

30htukx.jpg


Tijdens
2dr5h7l.jpg


Na
2wm11dw.jpg

zsvntc.jpg


Echter was ik van plan de velgen te polijsten en daarna te coaten met Dlux, dit heb ik echter niet gedaan.
Dit omdat de velgen toch aardig wat lood plak erop hadden wat ik er erg moeilijk af kreeg (ook met tar-x), dus daarvoor gaan we denk ik een karamelschijf halen.
En de twee rechter velgen stoeprandschade hadden die ik dan ook meteen eerst maar probeer weg te werken.
De velgen hadden na het schoonmaken zelfs nog steeds beading van de Dlux behandeling van vorig jaar :D

Schade voorvelg
eq35gh.jpg


Schade achtervelg
2i1kxnd.jpg



Toen maar begonnen aan een klusje wat mij al tijden een doorn in het oog was, het plastic om de achterwisser
Deze delen heb ik vervangen (juist omdat ik ze niet meer netjes kreeg)
Voor
ddj3bm.jpg


Na
33aapmr.jpg


En als afsluiter de bandjes weer op de enige juiste manier gemonteerd (met een momentsleutel)!
23sg1dv.jpg
 
bedankt voor het compliment schurk.
Nu heb ik ze nog niet gepolijst (heb van de week wel de caramelschijf gehaald voor het plak eraf te halen)

Maar dit gaat gewoon weer met een cone gebeuren (helemaal) op een accutol, werkt prima
 
Gaaf om te zien hoe jij je Clio zo onderhoudt :)^
Net als bij jou is dat plaatje bij mijn achterruit wisser ook lijkbleek geworden. Deze wil ik ook vervangen maar waar heb je zo'n plaatje gevonden en hoe demonteer en monteer je die?

(Sorry dat ik deze topic weer naar boven haal :-D)
 
Ik geloof 2000 grit.
Maar welke je nodig hebt verschilt per geval natuurlijk, je kan beter te fijn nemen als te grof
 
mooie clio. Ik ben zelf ook helemaal weg van de Renault sports en Renaults over het algemeen. mede door mn vader Henk hij heeft Www.vebanmotorsport.com.
als jij nog wat onderdelen zoekt kan je me gerust kontakten. ik begin zelf pas net met poetsen dus zal nog vele obstacels hebben. de trims van de clio zijn echt killing. het beste is of vervangen en onderhouden met Gyeon trim of goed ontvetten met prep daarna wat solution finish dit is een dye eigenlijk voor het plastic inplaats van de normale silecone basis dressing. en uiteindelijk toppen met gyeon trim. hopelijk ben jij ook bij van kesteren op 7 april waar de grote RS en renault meeting is
 
Maar waarom zou je iets onder de Trim willen aanbrengen? :) Trim voed zelf al erg goed. Ben benieuwd wat dan de standtijd van Trim is.


EDIT: - OK, ik ging mijzelf meer verdiepen in de ''Solution Finish'', maar vond steeds dingen over de Holocaust en dergelijke. Zag na enkele minuten pas dat de zoekopdracht zichzelf corrigeerde naar ''Final Solution'' en dan snap ik 't wel.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de ervaringen met Solution Finish - Black Trim Restorer of de Fishion Gray. ;)

  • Trim Restorer van Solution Finish is geen dressing, maar juist een voedende olie met sterke kleurstoffen. (Wanneer kunststof te ver vergaan is, dan zal een dressing hier niks meer aan veranderen, maar omdat de TR veel oliën en kleurstoffen bevat, ''verf/kleur'' je het eigenlijk weer?)
  • De oliën ''voeden'' het kunststof en daardoor is het beschermd tegen UV-invloeden.
  • Plak eventueel glas en/of lak af.
  • Draag handschoenen en oogbescherming.
  • Omdat dit product sterke kleurstoffen heeft, zal het erg lastig zijn om de applicator na gebruik weer schoon te krijgen.
  • Let op: het product bevat oliën die in hele specifieke gevallen een doek spontaan kunnen laten ontbranden!
* Vermelde standtijd van 3 tot 4 maanden, maar blijft daarna nog maanden verschil tonen.
Na de genoemde 3 tot 4 maanden zal de diepe zwarte kleur iets minder intens lijken. Test-auto liet na 9 maanden nog werking zien.
Toppen met Coating of Sealant: Eén week curen, vervolgens afnemen met alcohol (IPA of IPA-based glasreiniger)

Voldoet aan de VOC-norm (Bodyshops)
Oplosbaar in water.
Geen gevaarlijke stoffen voor het milieu.
Geen siliconen.
Water-gebaseerde emulsie.

Klinkt alsof het alle dressing ver achter zich laat? Maar ondanks de vele olien en sterke kleurstoffen, zal een product als Trim hier gewoon goed op hechten?


EDIT - Blijkbaar is het aanbrengen van coatings vergelijkbaar met Trim geen probleem. Kan alleen nog niks vinden over de standtijden nadien. In een podcast met de maker van het product geeft hij aan dat als klanten juist een wetlook/glans over hun kunststof/rubbers willen, dan er zonder problemen een ''coating'' aangebracht kan worden. Echter blijven alle coatings op de markt maar 4-6 weken werken. De maker is zelf niet tevreden over zijn standtijd van 6-9 maanden en zou het zelfs langer willen. (Trim glimt juist niet en bleef op bijv. mijn stootstrippen ruim 1,5 jaar werken. (Kleur/beading nam uiteraard steeds wat af, maar nog wel zichtbaar)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen