• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dope's Clio

Bedankt voor de reload tip!
Ik heb het topic erover gevonden
Volgens mij heb ik daar nog zo een test flesje van dus die kan ik dan morgen proberen
 
Reload werkt perfect inderdaad.
Wat je ook zou kunnen doen is het op een badstaf applicator spuiten, behoorlijk wat en het er dan opwrijven. Vorige week bij mijn eigen auto na een full-detail gedaan en die zien er goed uit nu.

Nette detail verder man! Ziet er goed uit allemaal :).
 
Flinke detail waarbij geen cm is overgeslagen goed werk! De rubbers in de Reload zoals Jeroentje benoemd op een badstof padje.
 
Ziet er goed uit hoor. Knapt helemaal op 't kleine bommetje.

De skirts aan de zijkant onder heb je nog aardig gekregen naar mijn mening.
 
Heel knappe detail! En ook een heerlijk verslag. Respect en bedankt om het met ons te delen ,^^
 
Jammer genoeg de foto's van vandaag slecht gelukt (omdat ik en geen geweldige cameraman ben en het rare licht)

Op carclean de tip gekregen de raamrubbers met reload in te smeren.
Gelukkig had ik een sample flesje en dit dus vandaag gedaan (is erg zuinig bijna niets gebruikt)
50/50 laag 1
330aih5.jpg

50/50 laag 2
fkmyqe.jpg

50/50 laag 3
3329mpi.jpg

50/50 laag 4
1g14wp.jpg

50/50 laag 5 (laatste laag)
33oh44p.jpg


Ik ben er erg tevreden mee en geen strepen (voorlopig)!

De staat van het interieur (bestuurdersplek het vuilst want ik rijd en 99,9% alleen in)
2gxi9dv.jpg

Achterbank was eigenlijk nog helemaal schoon, dus alleen effe stof gezogen
ixdo9y.jpg


Bestuurders mat zat wat dieper vuil in dus die met een interieur reiniger ingespoten, geborsteld en afgenomen
Voor
abs7sg.jpg

Na
33durua.jpg


In de portier bekleding ook nog een vlek, deze hetzelfde behandelt als de mat
Voor
68ga2q.jpg

Na (nog ligt vochtig)
35d2bd1.jpg


Pedalen schoongemaakt met APC 1:10 en een borstel
zkqz61.jpg


Beide voorstoelen behandelt met gliptone (cleaner en conditioner)
Voor
ip6pfs.jpg

De cleaner afgenomen met doek (vervuiling valt erg mee maar nu heb ik ze ooit al eens behandelt)
21l4zk8.jpg

Na (glans word nog minder)
23sugoy.jpg


Op zich mag er na 12 jaar wel een nieuwe bestuurdersstoel is...
Verder is al het plastic lekker in de natural look dressing gezet...

Dat was dan het einde van het project voor deze week

Er zijn nog genoeg dingen die ik er aan wil doen en dat zijn zoizo de volgende:
-motorruimte schoonmaken (heb de engine cleaner en vinyl&rubber care al liggen)
-inlaatspruitstuk is van aluminium en die wil ik behandelen met Race Glaze - Alubright Metal Deoxidiser en daarna misschien met Race Glaze - Jet Laq Non-Paint Lacquer (heb beide ook al liggen)

Hoop dat jullie er net zo van hebben genoten als ik en bedankt voor jullie tips, tricks en leuke reacties!
 
De deurrubbers zijn weer mooi zwart. Ook het interieur ziet er netjes uit, de voor foto van de mat is de verkeerde lijkt me. Verder een mooie detail geweest! :)^
 
dopestuff;325022 zei:
Hierbij dan het project topic over mijn renault clio RS

Deze ga ik deze week de hele week lang detailen (van top tot teen)



Daarna ben ik begonnen aan de achterruit (deze ben ik gaan polijsten want hier zaten nogal wat krassen op (vooral op wisserkrassen)
2iqee01.jpg

332mhoi.jpg




Dit is wat ik al een tijdje zoek , ik heb namelijk ook enorm veel kleine krasjes op mijn achterruit van mijn E91 en hier in België vind ik niemand die dit kan of durft polijsten , voor een nieuwe ruit vragen ze 980€ en dat kan ik er niet aan uitgeven..
 
Nou twointje dan weet je nu hoe het moet ;)

Wat ik ook vooral heb gedaan is snelle armsnelheid met de DAP (nog zelfs sneller als je doet met een rotary)
En de juiste vochtigheid houden (dat je niet droog staat te werken, maar ook dat het niet loopt en eigenlijk ook niet spettert)
 
kleine update

ik heb het uitlaat eind sierstuk netjes gepoetst (ik had hem al effe gauw gedaan met mijn grootse detail maar nu beter)

voor:
2u6h65k.jpg

2v9xduv.jpg


eerst schoongemaakt met velgen reiniger en een borstel en daarna goed gespoeld en gedroogd
hierna heb ik een doek gepakt en de metal polish erbij gepakt
na ongeveer een half uurtje poetsen het volgende resultaat (met een laagje velgenwax er overheen)

35buh53.jpg

16pfuc.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen