• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dope's Clio

Hey wat leuk dat het topic weer een keer opgedoken is, en bedankt voor alle complimenten!

@wittereus: nou de reload op raamrubbers is een top tip! ik hoef het steeds minder vaak te smeren (denk dat de 13 jaar oude rubbers steeds dieper vol raken)
 
Zo weer eens een update!

Vandaag de velgen een goed klaargemaakt voor de winter
Ze schoongemaakt met Bilberry Safe Wheel Cleaner (1:10), en mijn laatste restje Iron-X

Ze waren best wel weer vies, ondanks dat ik ze elke keer met wassen netjes meepak (ook de binnenkant)
Dit komt echter omdat ik halve race remblokken er voor in heb en dat merk je toch wel...

Voor
1et2fn.jpg


rh6csn.jpg


Schoongemaakt, en de banden 1 a 2 keer met APC 1:10 schoongemaakt en daarna met de Tuf Shine - Tire Cleaner schoongemaakt
Hierna de banden in 2 lagen poorboys B&B en de velgen in de poorboys velgenwax

2vugbah.jpg


9b9350.jpg



Ook een tijdje geleden mijn auto laten chippen door de renault experts van fastchip
2m6o13n.jpg

Toen vooral alleen in het middengebied gewonnen (bij een atmosferische motor win je zoizo al niet zoveel)
Hier werd ook al aangegeven dat de standaard al redelijk de boel knijpende Kat na het aantal gelopen kilometers de boel al verder aan het knijpen was
Hierom heb ik voor morgen dus een afspraak om er een RVS sportkat onder te laten zetten
 
Die zijn nergens heen hoor...

Origineel adverteerde renault dat deze versie 172 pk had (wat aan de overdreven kant was)
Maar deze dyno is genomen op de pk's aan de wielen (de enige die tellen ;) )
 
Autoweek had zo'n Clio op de rollenbank, en die leverde er ook dik 20 pk op in. Maar whatever, 't zijn heel leuke wagentjes, en met 150 peekaas kom je nog steeds prima vooruit.
 
@Dopestuff

Hoelang houdt bij jou de poorboys wheelsealent op je uitlaatsierstuk?
Ik heb namelijk mijn sierstukjes in de autoglym super resign polish gezet (ook een soort sealent), maar dat was er onderhand na een maand alweer af.
 
@otto: ja had het gelezen van autoweek, wat een kutrollenband daar deden ze zelfs geen afr meeting tijdens het rollen (anders hadden ze meteen tips kunnen geven)
Gelukkig ben ik er dus niet echt wat kwijt, omdat als je wiel PK's omrekent naar krukas pk's (die iedereen altijd opgeeft) zit ik gewoon "normaal"

@tomas: ik was eigenlijk het sierstuk niet mee met wassen maar hij ziet er nu nog steeds best netjes uit!
Mijn filosofie was wheelwax is ook een beetje voor hitte gemaakt en de uitlaat word ook lekker warm ;)
 
dopestuff;342862 zei:
@otto: ja had het gelezen van autoweek, wat een kutrollenband daar deden ze zelfs geen afr meeting tijdens het rollen (anders hadden ze meteen tips kunnen geven)
Gelukkig ben ik er dus niet echt wat kwijt, omdat als je wiel PK's omrekent naar krukas pk's (die iedereen altijd opgeeft) zit ik gewoon "normaal"

Om nou meteen te spreken van een kutrollenbank... En wat ze wel of niet meten kan ik uit 't filmpje niet opmaken, feit is wel dat het betreffende bedrijf een redelijk serieuze partij in 't autosportwereldje is die zich zullen behoeden voor ongefundeerde uitspraken. De meting vind plaats op dezelfde manier als bij iedere andere auto, en deze clio was ten opzichte van andere metingen relatief veel vermogen kwijt.

Maar BOT...
 
@otto: sorry mijn woordkeuze was inderdaad niet helemaal juist
echter wel uit betrouwbare bronnen vernomen
verder moet je ook rollen/chippen zien als detailen, er word door een hoop het aangeboden maar er zijn maar weinig echter liefhebbers/vakmensen die het juist doen

maar nu weer verder on topic voor het een welles nietes topic word over rollen/chippen enz enz w^^w
 
On topic dan: die velgen zien er weer mooi uit. Ik zou toch uitkijken om ze zo neer te zetten. Deze manier heeft mij al een paar beschadigingen opgeleverd op een wintervelg van net een half jaar oud. Na het schoonmaken even recht neergezet om het water tussen band en velg weg te laten lopen, wiel raakt in onbalans en valt uiteraard net op de spaken met een paar lelijke putjes in de lak tot gevolg]-0
 
bedankt voor de tip SLK, daar was ik ook al op voorbedacht ;)

ik heb ze alleen eventjes zo gezet voor een fototje (en dan effe laten balanceren dat hij niet wegrolt e.d.)
het gehele schoonmaken is gedaan schuin op de straat de band rakend en dan met een blok hout ertussen op de stoeprand (zo kon ik zelfs waar nodig iets boenen zonder extra beweging)
 
Zo het is weer voorjaar dus dan maken we de clio weer eens mooi zomerklaar!

Dus beginnen met alles te verzamelen op de poetslocatie
vuntj.jpg


Het ziet er nog best goed uit denk je?
qzemnb.jpg


Maar dan ga je wat beter kijken in de zon
En dan zie je swirls
23l19bm.jpg


En vuil
ie417s.jpg


Dus ben ik begonnen met wassen, jammer genoeg gingen alleen allebei mijn foamguns ineens kapot dus niet kunnen foamen.
Wel de auto ingespoten met Non-ferro (om de ijzerdeeltjes te verwijderen) en Tar-X (om het teer te verwijderen)
Toen een sterke was met een scheut APC gebruikt om te wassen (ook alle sponningen).
Hier moest ik nog best veel snelheid achter zetten want ook al is het niet warm, een zwarte auto in de zon zag ik de damp er zo afkomen.
Hierna de auto naar binnen gereden en de gehele auto gekleid, ik had hiervoor aan 1 stukje klein genoeg er kwam namelijk nauwelijks wat af (alleen rond de wielkasten en onderaan de auto)

Ook de stootranden van de auto afgehaald, hier blijft altijd water onder zitten na het wassen.
Ik dacht al haal ik ze eraf, maak ze goed schoon en zet het allemaal netjes in de wax dat het helpt
nx5yh.jpg


Na het kleien ook een aantal kleine krasjes naar boven gekomen
2dwc9qh.jpg


2ykz9kl.jpg


Toen ben ik begonnen met polijsten van de auto, na een testspot gekomen dat ik de hele auto met mezzo op oranje doen.
Omdat ik het product altijd tot ongeveer aan stoffen doorwerk finished die voor mij goed genoeg dat ik geen rondje finale erna doe.

Alles "afgeplakt" om de motorkap te polijsten
rsv80x.jpg


Het resultaat van het bewerken van de krasjes op een rij (bij het rode pijltje zie je nog een restje)
2qnnxbs.jpg


Dat was het voor vandaag, morgen weer verder
 
Zo daar zijn we weer met een update!

We beginnen met een actiefoto! (de spiegelkappen hebben altijd veel te lijden)
f23cjs.jpg


wederom mijn gepatenteerde kofferbak openhouder
1zeibt0.jpg


Na het polijsten alles netjes afgenomen met eraser (wassen was niet eens echt nodig)
Toen begonnen met het aanbrengen van het volgende product (kunnen jullie het lezen in de spiegeling?) machinaal op een rode pad
25015sp.jpg


Hierna de volgende aangebracht (ik blijf het een prachtwax vinden maar niet heel makkelijk zo een hardwax)
2ccxv93.jpg


Hierna ook de kunststoffen netjes mooi gemaakt (vooral de raamrubbers)

En nu alvast show shots (de velgen bijvoorbeeld die komen nog een keer)
reflectie
fkp2fo.jpg


En nu een soort rondje om te auto lopen
dfwrps.jpg


4r3mz8.jpg


2zf1lw8.jpg


11qmyht.jpg


5pmozt.jpg


5pmozt.jpg


zr1qc.jpg


cu99c.jpg


2pzl15t.jpg


2h8a15v.jpg


r7ncrp.jpg


xkzskz.jpg


Dus hopelijk deze week nog de velgen doen en morgen zet ik hem zoizo nog in een 2e laagje wax
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Vandaag niet heel veel gedaan.

De auto eerst afgenomen met een doek en een paar pufjes spray&whipe (om het beetje stof eraf te halen)
Hierna in een tweede laag wax gezet (kunnen jullie het lezen ;) )
vmu1xe.jpg


Hierna de uitlaat tip aangepakt, ja ik weet dat hij niet heel netjes hangt dat komt wel weer als hij naar de garage moet maar de uitlaat is niet standaard en die einddemper is zwaar!
Voor
epgl93.jpg


Na
14ukv94.jpg

gewoon met een doekje en een beetje mothers mag&alu

Ook de koplampsproeiers meegepakt
Voor
2m6ao9k.jpg


Na (zie je niet veel van)
28tdxmg.jpg


En ook de mistlampen (50-50)
2zrmkol.jpg


De voorbumper is na twee winters er zo slecht aan toe (steenslag enz) dat ik denk dat ik hem herspoten wil

Verder hopelijk vrijdag nog de velgen aanpakken
 

Vergelijkbare onderwerpen