• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dosering shampoo &droog maken na het wassen

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
Beste mensen,

Ik zit toch al eigenlijk een tijdje met de volgende vragen...

1: Als ik de shampoo doseer in mijn was emmer doe ik de dosering in een maat beker en doe deze dan in de emmer erbij en de kraan er op,

wat mij dan opvalt is dat het moeilijk oplost / uit de maatbeker komt.

Als ik op youtube naar diverse car detailers bekijk zie ik dat deze allemaal 1 x indrukken gelijk houden aan 1oz en zo dus een betere menging krijgen( b.v Chemical Guys / Ride Clean)

Hoe doen jullie dit?

2: als ik de auto droogmaak na het wassen gebruik ik geen product op mijn mf doeken en trek hiermee de auto droog.

nu zie ik toch regelmatig dat b.v Ride Clean een soort product gebruikt op de doek en dan afneemt, ik zal de link hier onder zetten.

ik gebruik zelf op dit moment veel monnello& poorboys producten, dus dat product zal dan voor mij perfetto spray zijn?

m.v.g

Hoi!

1. Ik doe altijd wat shampoo op de wash mitt die in de emmer ligt. Daarna zet ik de tuinslag erop om te vullen. Ik ben niet zo precies met het afmeten van de hoeveelheid shampoo. Op deze manier lost de shampoo goed op en krijg je veel bubbels.

2. Bedoel je Drive Clean? Met Larry van AMMO NYC? Hij maakt al zijn spullen zelf, en het spul dat jij hier beschrijft heet 'Hydrate'.

Hier is de link: http://www.ammonyc.com/shop/ammo-hydrate/
En hier een video waarin hij uitlegt hoe zijn producten werken: https://www.youtube.com/watch?t=32&v=3a6VPPNC0oM

Voor zover ik het kan beoordelen heeft Perfetto dezelfde werking als Hydrate. Ik heb er echter niet zo heel veel verstand van, dus misschien is er iemand die er meer vanaf weet?

Hoi Jansen,

Ik bedoel inderdaad Larry.

Daarom stelde ik inderdaad de vraag hier..

De tip met de wash mitt ga ik morgen even proberen bedankt!

m.v.g

Ik vul de emmer voor 70% met warm water, dan het maatbekertje shampoo erin en ff uitspoelen. En door de laatste liters water er vanaf hoogte in te laten spuiten krijg je schuim.

Drogen van de auto doe ik 3 stappen. eerst met kalk vrij water de auto afspoelen, daarna met wafeldoek het meeste water eraf halen. en stap 3 met super dikke zachte doek 100% droog maken.

Hoe kom je aan kalkvrij water? In de wasbox kan ik wel kiezen voor demiwater (en dus ook kalkvrij), maar ik heb dat niet thuis. Kan je daar een filter voor kopen?

Ik durf bijna met zekerheid te vertellen dat Bikkel deze gebruikt ;)
https://www.Carclean.com/product/Aqua_Gleam/Ionisatie_Water_fliter_30ppm__102655

Zou je misschien kunnen vertelllen welke dat zijn? Het filter dat Zluytr post vind ik toch nog een beetje aan de dure kant.

Ik gebruik een gritguard emmer en daar doe ik dan zo'n 15 liter water in. Van moeders heb ik een doseerdopje van het wasmiddel waar 30 en 45ml op aanstaat gegeven. Ik laat de emmer vollopen en als deze op 25% vol zit gooi ik de Bathe shampoo in het dopje tot 30ml en kiep die leeg in de emmer. Dopje spoel ik dan onder de kraan uit zodat de resterende shampoo ook in de emmer terecht komt. Dat maatdopje gebruik ik trouwens alleen hiervoor en niet meer voor de was ;)

Na het wassen spoel ik de auto zo droog mogelijk af, daarna pak ik Poorboy's Spray & Wipe (1:1 verdund met water) of Nanolex Final Finish en nevel daar de hele auto mee in.
Dan komt de Delerium of Acqua Senza droogdoek tevoorschijn en neem ik de hele auto af.