zo, na een adviesvraagje in het glascoating draadje en uiteraard een berichtje in het voorstel topic nu een topicje voor mijn project.
ik heb goed gebruik gemaakt van de sss en afgelopen weekend ben ik begonnen met mijn auto en hierbij mijn ervaringen.
allereerst moet ik even vermelden dat ik echt grandioze hulp heb gehad van medeforumlid jansen die geheel uit vrije wil een end is komen rijden met zo goed als alles wat hij had en mij overal mee geholpen heeft.
jan, nogmaals super bedankt vent!!!
eerst een fototje van het begin (okee, was het vergeten en dit is na het nat maken...)
ik heb de monello snow foam aangesloten en het laten sneeuwen:
in alle eerlijkheid, dat viel me ietwat tegen.
het schuim kwam er mooi uit (nadat ik het doorzichtige buisje in de fles had gedaan want die zat onderin de verpakking en miste ik eerst...) maar het bleef niet dik op de auto zitten.
dat kan komen doordat ik de auto eerst nat had gemaakt maar tips zijn welkom
ja ik heb redelijk hard water hier in hoofddorp en ja ik heb warm water in de fles gedaan.
hierna kleien en dat ging behoorlijk snel moet ik zeggen.
jan was er op dat moment ook bij dus we konden met zn 2en mooi aan beide kanten tegelijk werken met nog wat tar-remover erbij voor de onderkant.
met verwijderde typeaanduiding en mn haaistickertje is ook weggezwommen
vervolgens ging de auto nose-first de garage in en pakte jan zn auto uit.... lampen, tassen, tonnen met van alles en nogwat kwamen de garage binnen en de handschoentjes gingen aan en schort ging om
ik had mijn dap900 en hij had er ook een met nog een rupes mini en een compleet assortiment aan pads en compounds. na het een en ander aan testen was op mijn voorkant uiteindelijk de rupes mini met blue wool coarse pad de beste combi, met als enige nadeel dat het nu dus een mini was.
op mijn dap900 ging de gele pad er nog redelijk op, alles tezamen met de monello veloce.
het afronden met monello mezzo op een witte pad en de monello finish op een groene pad (dit zijn dus de spullen uit mijn sss set) en na ongeveer 3.5 uur............. was de motorkap klaar.
okidoki, iets meer tijd dan ik had gedacht maar man wat is dat ding glad! het lijkt wel of er een vloeibare laag op ligt.
zover ik kan zien is het wel het "zwaarst beschadigde" deel van de auto en uiteraard ga ik niets aan de steenslag veranderen helaas maar dit is wel heel glad
savonds na het eten heb ikzelf de gyeon pure op de motorkap gedaan wat nog best een lastig dingetje was.
niet zozeer dat het spul moeilijk is maar op een spekgladde zilvere auto is het bijna niet te zien waar je het spul smeert...
daarnaast is de hoeveelheid die je aanbrengt niet goed te merken want je moet het "ruim" aanbrengen zonder dat je een idee hebt hoeveel dat is...
ik besloot met het flesje (het pipetje kun je weggooien want er zit een druppelaar op het flesje zelf) een soort lijntje van het spul in de breedte van de pad te doen en deze horizontaal/verticaal aangebracht en dit heel lang uitgewreven om maar zeker te zijn dat ik overal geweest was... zien deed je het namelijk niet...
vandaag met een andere auto naar mijn werk en net voor het eten de cure erop gedaan, bijna 24hr na aanbrengen.
hier nog een actiefoto en ik moet nog een foto maken in het licht na de coating maar dat is niet meer gelukt.
fotos volgen maar dit gaat nog wel een process worden.
ik heb net de monello veloce ook gekocht met de monello faro lamp (ik red het niet met mijn tl verlichting) en de blue wool pads van rupes in maat 50/65 en 80/90 met de 50 en 74 backing plates voor mijn dap900.
op deze manier kan ik met de blue wool pads de rest polijsten en met de gele en witte pads mijn mezzo en finish aanbrengen.
tips en reacties welkom!!!
ik heb goed gebruik gemaakt van de sss en afgelopen weekend ben ik begonnen met mijn auto en hierbij mijn ervaringen.
allereerst moet ik even vermelden dat ik echt grandioze hulp heb gehad van medeforumlid jansen die geheel uit vrije wil een end is komen rijden met zo goed als alles wat hij had en mij overal mee geholpen heeft.
jan, nogmaals super bedankt vent!!!
eerst een fototje van het begin (okee, was het vergeten en dit is na het nat maken...)
ik heb de monello snow foam aangesloten en het laten sneeuwen:
in alle eerlijkheid, dat viel me ietwat tegen.
het schuim kwam er mooi uit (nadat ik het doorzichtige buisje in de fles had gedaan want die zat onderin de verpakking en miste ik eerst...) maar het bleef niet dik op de auto zitten.
dat kan komen doordat ik de auto eerst nat had gemaakt maar tips zijn welkom
ja ik heb redelijk hard water hier in hoofddorp en ja ik heb warm water in de fles gedaan.
hierna kleien en dat ging behoorlijk snel moet ik zeggen.
jan was er op dat moment ook bij dus we konden met zn 2en mooi aan beide kanten tegelijk werken met nog wat tar-remover erbij voor de onderkant.
met verwijderde typeaanduiding en mn haaistickertje is ook weggezwommen
vervolgens ging de auto nose-first de garage in en pakte jan zn auto uit.... lampen, tassen, tonnen met van alles en nogwat kwamen de garage binnen en de handschoentjes gingen aan en schort ging om
ik had mijn dap900 en hij had er ook een met nog een rupes mini en een compleet assortiment aan pads en compounds. na het een en ander aan testen was op mijn voorkant uiteindelijk de rupes mini met blue wool coarse pad de beste combi, met als enige nadeel dat het nu dus een mini was.
op mijn dap900 ging de gele pad er nog redelijk op, alles tezamen met de monello veloce.
het afronden met monello mezzo op een witte pad en de monello finish op een groene pad (dit zijn dus de spullen uit mijn sss set) en na ongeveer 3.5 uur............. was de motorkap klaar.
okidoki, iets meer tijd dan ik had gedacht maar man wat is dat ding glad! het lijkt wel of er een vloeibare laag op ligt.
zover ik kan zien is het wel het "zwaarst beschadigde" deel van de auto en uiteraard ga ik niets aan de steenslag veranderen helaas maar dit is wel heel glad
savonds na het eten heb ikzelf de gyeon pure op de motorkap gedaan wat nog best een lastig dingetje was.
niet zozeer dat het spul moeilijk is maar op een spekgladde zilvere auto is het bijna niet te zien waar je het spul smeert...
daarnaast is de hoeveelheid die je aanbrengt niet goed te merken want je moet het "ruim" aanbrengen zonder dat je een idee hebt hoeveel dat is...
ik besloot met het flesje (het pipetje kun je weggooien want er zit een druppelaar op het flesje zelf) een soort lijntje van het spul in de breedte van de pad te doen en deze horizontaal/verticaal aangebracht en dit heel lang uitgewreven om maar zeker te zijn dat ik overal geweest was... zien deed je het namelijk niet...
vandaag met een andere auto naar mijn werk en net voor het eten de cure erop gedaan, bijna 24hr na aanbrengen.
hier nog een actiefoto en ik moet nog een foto maken in het licht na de coating maar dat is niet meer gelukt.
fotos volgen maar dit gaat nog wel een process worden.
ik heb net de monello veloce ook gekocht met de monello faro lamp (ik red het niet met mijn tl verlichting) en de blue wool pads van rupes in maat 50/65 en 80/90 met de 50 en 74 backing plates voor mijn dap900.
op deze manier kan ik met de blue wool pads de rest polijsten en met de gele en witte pads mijn mezzo en finish aanbrengen.
tips en reacties welkom!!!