• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duurzaamste bandendressing

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Ik ben op zoek naar een duurzame bandendressing. Ik gebruik nu Poorboys Trim Restorer voor de banden, daar worden ze ook mooi zwart van, maar niet voor lang. Ik ben op zoek naar iets dat de banden 3 weken of zelfs langer goed zwart houdt. Of het nou een satijnen glans is of hoogglanzend, het maakt me niet zoveel uit, ik vind beiden wel iets hebben. Duurzaamheid staat bij mij op de eerste plaats.

Meg's Endurance tire dressing heeft op dit moment m'n voorkeur, ik heb gelezen dat deze erg duurzaam is. En dat voor een relatief lage prijs. hoe verhoudt zich dit tot andere producten in die prijsklasse, zoals Poorboys Bold and Bright?

Natuurlijk, Wolfgang's bandenspul is erg populair hier door zijn mooie satijnen finish. Maar deze is 2x zo duur, terwijl de finish voor mij niet de hoogste prioriteit heeft.

Hopelijk kan iemand me iets adviseren. :) thx

Voor duurzaamheid heb ik goede ervaring met Valma bandenzwart :lol .

Is wel heel goor spul, is meer dunne zwarte verf dan een tire dressing en dat merk je ook als je het op iets anders krijgt dan de banden. En het is redelijk moeilijk om een mooi strak resultaat te krijgen.

Ik weet niet of wat ik heb gebruikt hetzelfde is als die in de carclean shop staat, ik heb namelijk een 5 liter blik.

Koop gewoon de wolfgang, kost mss wat meer maar zo abnormaal duur is die ook niet he :-"
Op een goed ontvette band, houd de wolfgang het minstens 2maand uit.
En dat met slechts 4 druppels per band.
Deze trekt ook tenminste in je band ipv er maar een vettige laag op te leggen.

Heb alle meguiar's varianten al gekocht vroeger, en ben er nooit tevreden over geweest.
Ofwel krijg je een echte glimmende kitch look, ofwel een vettige boel die je achteraf van de zijflanken van je wagen mag gaan poetsen.
Dus beter een paar euro meer uitgeven...

er was al een uitgebreid topic over dé tyregel, ik kan hem echter niet vinden. misschien al te oud?!
In ieder geval: min favoriet tot nu toe is de Wolfgang. Blijft langer zitten dan de Poorboys. Uiteindelijk verdwijnen ze allemaal. En ik vermoed dat de standtijd ook nog beïnvloed wordt door de wanghoogte / flexibiliteit van de band. Proefondervindelijk heb ik het nog niet vastgesteld, maar ik vermoed dat de tyredressing langer blijft zitten op een band met een lage en stijve bandwang

Ik ben ook wel benieuwd naar de wolfgang.Heb nu de meguairs endurance,maar na een week is ie al aardig eraf,terwijl ik tog me banden ontvet:weetniet

Bij de Race Glaze sample kit zit ook een flesje voor de banden,ik ben benieuwd hoe die het doed :)

Peter Jansen zei:
Nee hoor, zo oud is dat topic niet.

https://forum.Carclean.com/cc_postst580/De-Perfecte-Tire-Gel.aspx

Groet, Peter

Waarschijnlijk verkeerde zoekterm gebruik of er overheen gekeken. :schaam ;) Dit is inderdaad het topic wat ik bedoel. Heeft dezelfde strekking. Gaan we door in dat topic?

Bedankt voor de link, ik ben nog pagina's terug gegaan in dit forum gedeelte, maar had het dus over het hoofd gezien.

Ik heb daar genoeg info gevonden. Wolfgang's Black Diamond wordt het.

of.. niet.. want:
De Pinnacle Onyx is nu trouwens in de aanbieding. Iemand ervaring daarmee?

(misschien dat een modje dit naar dat andere topic verplaatst/ bijgevoegd kan worden?)

jim zei:
Koop gewoon de wolfgang, kost mss wat meer maar zo abnormaal duur is die ook niet he :-"
Op een goed ontvette band, houd de wolfgang het minstens 2maand uit.
En dat met slechts 4 druppels per band.
Deze trekt ook tenminste in je band ipv er maar een vettige laag op te leggen.

Heb alle meguiar's varianten al gekocht vroeger, en ben er nooit tevreden over geweest.
Ofwel krijg je een echte glimmende kitch look, ofwel een vettige boel die je achteraf van de zijflanken van je wagen mag gaan poetsen.
Dus beter een paar euro meer uitgeven...
Dan staat de auto zeker binnen?? 2 maanden is echt onmogelijk als er regelmatig gereden word met de auto. Bij klanten haal ik met de Wolfgang max 2 weken. Soms is het na een aantal dagen al weg. Banden worden goed ontvet en de gell krijgt de tijd om te drogen. En als je de Megs tiregell van de zijflanken moet vegen, heb je teveel aangebracht of de banden niet nagevreven. Dit probleem heb je net zo goed met de Wolfgang versie.

Totaal niet met je eens Maarten. Het zal niet zo blijven als 24 uur na aanbrengen maar dat het je banden mooi zwart houdt bleek toen ik mijn linker achterband ging vervangen.
De banden die er een jaar onder zaten (en ik had echt een tijd, minstens 1.5 maand) zagen er een heel stuk zwarter uit dan een nieuwe band.
Tuurlijk heb je na 2 maanden niet meer die satijnen finish die je de dag na aanbrengen had. Er is geen enkele tyregel die dat wel doet.

Als je slinger krijgt ben je of te snel gaan rijden of je hebt er teveel opgedaan. Ik heb zelf nog nooit last gehad van spetterende banden.
Zowel de Meg's niet als de Wolfgang niet.

mijn test begint nu..
1laag hot shine gel..

uurtje of 2 geleden opgebracht, niet uitgeveegd (dus glimt lekker), net nog 170 mee gereden.
totaal geel sling, en heb best veel gebruikt

Dat jij het niet hebt wil niet zeggen dat het niet kan ;-) Ben verder zelf geen fan van Hot shine (teveel shine voor mij :lol)

je kan je haren er in kammen..:lol

ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik er wel flink met pure bilberry / dasty op heb gezeten. en er volgens mij in de levenstijd van die band, nog geen drupje dressing op is geweest:lol

fotoo (klikbaar)
4b7c1a8da47ca-DSC_0168.thumb.webp

Ik ben niet zo'n fan van tire dressing, is er ook een dressing zonder die vreselijke glans? Dressing beschermt het rubber ook neem ik aan tegen uitdrogen en UV stralen?

jawoor, was enkel een voorbeeldje:-" en die glans is er met 2 a 3 dagen af en is de band diep zwart.

de wolfgang gel geeft een mooge matte look..
de mothers spray schijnt ook erg goed te zijn

Als je een dressing zoekt die er niet vettig uitziet dan kan ik je de migliore bella lustra tire gel aanraden, binnenkort verkrijgbaar bij CC!

Ik heb een tijdje geleden een test gedaan tussen:

Meguiars High Endurance
Poorboys World Bold 'n Bright

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze foto is na een half uur genomen. Je ziet dat de Meguiars er nog bovenop ligt, terwijl de B 'n B in de band trekt. Dit is meer een voedend produkt. Na meerdere applicaties (niet achter elkaar) zal de band ook wat zwarter blijven.

Zo ziet het eruit na 1 maand intensief snelweg.

Uit bovenstaande 2 vond ik de Meguiars de meeste standtijd hebben. De Bold 'n Bright is met een paar dagen al weg, mede omdat dit produkt op waterbasis is.

Ik hou het nu lekker bij de Wolfgang Black Diamond :love

+
- geur
- makkelijk aanbrengen
- lange standtijd
- matte afwerking: zwart = zwart

Hier ook een +1 voor de Black Diamond Tire gel van Wolfgang.
Ruikt goed, smeert goed, en heeft na het inwerken naar mijn idee de perfecte looks.
Let er idd wel op dat de band goed is ontvet.