• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een bijna roze Opel Corsa

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
In de categorie "Alles is liefde" en een overschot aan vrije tijd, vandaag besloten om de auto van m'n vriendin is onder handen te nemen. Het deerntje in kwestie had de boel gister goed uitgezogen (ja de auto dus he smeerlappen w^^w ) en omdat ze vandaag werd opgehaald voor het werk, stond de bijna roze uitgeslagen vierwieler kansloos om zich heen te staren op de Parkplatz.

Aldus hedenochtend om 11.00 begonnen. Na 3 bakken warme pleur en een directe lijn naar buienradar.nl het sop-emmertje gepakt en de auto is goed gewassen. De voorkant van de auto was omgedoopt tot rijdend kerkhof van alles wat kon vliegen en kleiner was dan 1 cm 8-())
Lieve hemel wat een vieze bende! De zijkanten van de auto waren pikzwart, en voorzien van een prachtige laag versgelegd asfalt of teer, maar met veel Bug & Tar Remover, schrob, boen, en scheldwerk is het er uiteindelijk toch afgegaan.

Toen voorzichtig aan de plastic delen, rubbers, en spiegels afgeplakt met het 3M-tape.
Resultaat tot dusver:

P1020659.jpg




De bestuurderskant en het tankklepje had ik op de helft afgeplakt om een later goede foto te maken van een stuk behandeld en onbehandeld:

P1020660.jpg





En dan polijsten maar. Wederom de SSR serie van Poorboys gebruikt, gezien de vele swirls, krassen, en roze uitgeslagen lak gelijk begonnen met de SSR 2.5 die later is opgevolgd door de SSR 1.
Als glaze heb ik stiekum toch de Black Hole gebruikt om die ultieme wetlook naar boven te halen.

Over wetlook gesproken; de wolken die zich inmiddels boven de Veluwe verzameld hadden waren aan het ruzieën wie er als eerste z'n bui op de versgepolijste auto mocht mieteren. Ik probeerde ze nog om te praten maar het mocht niet helpen :sob:
Met een hoeveelheid water waar een gemiddelde Nigeriaan z'n hele familie van een verse douche mee kon voorzien, kletterde het naar beneden. Gelukkig voor mij was de bui echter kort & krachtig, dus staat er nu nog ergens een Nigeriaanse familie met de haren in het sop :|~*

Om van de gelegenheid gebruik te maken maar ff een beading foto gemaakt:

P1020663.jpg





Toen alles weer droog was de foto's van de bestuurderskant gemaakt waar het plakband zat.
Links is behandeld - Rechts dus niet

P1020671.jpg


P1020673.jpg




Het tankklepje (en heb 'm stiekum zo gelaten voor de fun ;) )

P1020674.jpg





Tenslotte alles in de wax gegooid en als laatste nog even rondom geweest met de Quick Detailer.
Uiteindelijke resultaat met een reflectieshot:

P1020677.jpg




En het totaalplaatje:

P1020679.jpg






En om af te sluiten het altijd leuke VOOR en NA:

P1020660.jpg

P1020678.jpg





Nu nog een keer de voorbumper spuiten (had 'm al glad gemaakt) en m'n deerntje kan weer vrolijk rondtoeren.


Greetz,

P@rick
 
Chapo!,.bewijst maar weer dat er van een roze auto weer een rode te maken valt.
Hoe zagen je pads er uit?
 
Vriendin was helemaal gelukkig. Toen vorige week de doos van Carclean binnenkwam wist ze niet goed wat de bedoeling was maar na enige tekst, uitleg, en proefstukjes op de Havanna en de GTI van m'n kameraad was ze overtuigd.

Alles is gebeurd met de Bosch PEX 400 AE. En die pads.....dat was even schrikken zeg. D8 even dat ze hun beste tijd al weer gehad hadden maar na wat ontvetter, en een uurtje dobberen in een lauw sopje zien ze er weer uit als nieuw :party:
 
Leuk object zeg! Mijn broer heeft ook nog zo'n roze Corsa die nog gedaan moet worden. Heel netjes weer zeg!
 
Wat een schitterend resultaat Havanna. Ik kan me voorstellen dat je vriendin hier heel erg blij mee was: het is toch net of je een nieuwe auto krijgt:-b .
Leuke 'touch' ook, met dat tankklepje. Een betere reclame voor je harde werk kun je niet krijgen:)^

Was dit je eerste ervaring met machinaal detailen, of had je dit al eerder gedaan?
 
Hij ziet er weer schitterend uit! Wat is het toch heerlijk om zo'n rose bak weer rood te maken! Goed werk!

PS: Zag je vriendin het verschil? Ik denk dat die van mij het verschil niet eens zou opmerken! :s
 
Haha lol, ja ze zag het wel direct hoor, gelukkig maar, niet een dag voor de kat z'n dinges bezig geweest.

@Typhoon: bijna wel, maar m'n eigen koekblik had natuurlijk de primeur en daarna die van m'n kameraad.
Dat waren eigenlijk alleen testspots om die knoert harde VAG lak is uit te proberen. (Keurig netjes met 1 begonnen icm een witte LC-pad, maar uiteindelijk was 2.5 en de oranje LC dus vanzelfsprekender. En de SSR 3 ligt al in het mandje te wachten ;))
 
Ik moet ook echt SNEL in de leer voor machinaal poetsen...goeiedag zeg...is het wel dezelfde auto????

Schitterend resultaat (én een leuk leesbaar verslagje trouwens!)
 
zo dat is nog eens een verschil zeg!
maar begrijp ik het goed dat je de auto niet gekleid hebt??
want zag staan dat je met bug and tar remover bezig bent geweest
heb dat spul thuis ook maar de werking viel me een beetje tegen
volgens mij werkt klei beter
 
Klopt, ik wilde mijn mooie (nog bijna schone) stukje klei niet vern**ken aan deze rijdende doodvleesfabriek. Maar om toch 1 en ander weg te halen was Bug & Tar remover voor de hand liggend. En een hoop geduld......
 
Knap werk! Die is van een dof autootje, naar een glanzend wagentje gegaan! :)^