Hoi!
Ik zal me even voorstellen en meteen een paar vragen stellen.
Mijn naam is Dion, ik woon in de omgeving van Alkmaar/Schagen.
Sinds een week ben ik in het bezit van een gloednieuwe Renault Clio in metallic zwart.
Ik vind het zelf een prachtige auto en wil deze natuurlijk goed onderhouden en schoon houden.
Zo kwam ik na een korte zoektocht op internet uit bij car detailing, iets wat mij voorheen nog compleet onbekend was.
Omdat mijn vorige auto een goedkope Ford Fiesta uit 2006 was, heb ik nooit heel veel aandacht aan het wassen gegeven.
De eerste keer natuurlijk braaf met een emmertje en spons, maar daarna steevast door de wasstraat.
Met mijn nieuwe bolide wil ik dit uiteraard compleet anders aanpakken.
Inmiddels is mijn eerste bestelling bij Carclean al geleverd en heb ik de Clio van het weekend zijn eerste wasbeurtje gegeven.
Misschien leuk om te weten, dit is op dit moment mijn inventaris, en wat ik dus als eerste besteld heb:
- 2x 19 liter emmers
- 1x Grit Guard
- 1x Q²M Smoothie Wash Mitt
- 1x Q²M Silk Dryer XL
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo 250ml
- Monello Non-ferro
- 4x Monello Peluche Verde
- 1x Vetro Bianco - 45x45cm
- 1x Piccolo Nero - 35x35cm
- Poorboys APC+D
Met bovenstaande was het al erg prettig wassen afgelopen weekend, maar er zijn wel wat vragen bij mij naar boven gekomen. Ik hoop dat iemand mij hiermee een beetje op weg kan helpen.
- Hoeveel shampoo kan je het beste gebruiken? Ik kan hierover op de verpakking niet veel vinden. Uiteindelijk heb ik voor 1 wasbeurt bijna het halve flesje DJ 250ml gebruikt. Volgens mij iets te veel...
- Mijn nieuwe auto is blijkbaar afgeleverd met een FLON4000 laag. Na het zoeken op internet en hier op het forum blijkt dit een soort 'teflon' coating te zijn. Het komt op mij meer over als marketing gedoe dan als echt degelijke bescherming. Helaas is het aanbrengen vreselijk slecht gedaan. Er zaten voor mijn eerste wasbeurt al diverse swirls op de motorkap, deuren en het dak. Tevens vertoont het dak 'aanbrengstrepen' die ik er met het wassen niet vanaf gekregen heb.
Ik wil de swirls eigenlijk het liefste proberen weg te polijsten. Ik zit echter in mijn maag met de coating. Kan ik deze wel polijsten? Kan ik wel waxen? Moet ik eerst de hele coating wegpolijsten, of kan het ook alleen plaatselijk op de swirls? Tast kleien de coating aan?
- Ik heb begrepen dat je voor het waxen, als dat al kan met de coating, rekening moet houden met de hardheid van je lak. Ik begreep dat vooral duitse auto's vaak een harde lak hebben, maar het is me niet duidelijk hoe dit nou echt te controleren of te bepalen is. Uiteraard is het bij elke auto anders. Kan ik beter eerst een wax voor een zachte lak nemen, en als dit niet werkt een wax voor harde lak proberen? Of juist andersom?
- Ik woon in een appartement op de eerste verdieping. Dat maakt het een en ander wel lastig. Ik heb wel de beschikking over een prive parkeerterreintje achter het appartementencomplex, maar hier is geen water en stroomaansluiting en het is te ver vanaf mijn appartement. Helaas zijn ook de wasboxen in mijn omgeving erg schaars. Is er iemand in een vergelijkbare situatie die hier misschien een handige oplossing voor heeft bedacht?
- Tot slot ben ik nog op zoek naar een goede dressing voor de banden. Helaas beginnen de banden (of zijn van nature) al 'grijzig' te worden. Een mooie zwarte wetlook zou stukken mooier staan. Ik zie in de webshop een hele lijst met Tire coatings, Tire Shine, Tire Wax, Tire Gloss, Tyre Gel, Tyre Dressing, etc. Maar wat ik nou moet hebben?
In ieder geval alvast heel veel dank voor alle informatie die ik al heb gevonden, alsmede de keurige snelle levering van mijn bestelling!
Ik kijk al uit naar 1 september om mijn verzameling wat uit te breiden.
Ik zal me even voorstellen en meteen een paar vragen stellen.
Mijn naam is Dion, ik woon in de omgeving van Alkmaar/Schagen.
Sinds een week ben ik in het bezit van een gloednieuwe Renault Clio in metallic zwart.
Ik vind het zelf een prachtige auto en wil deze natuurlijk goed onderhouden en schoon houden.
Zo kwam ik na een korte zoektocht op internet uit bij car detailing, iets wat mij voorheen nog compleet onbekend was.
Omdat mijn vorige auto een goedkope Ford Fiesta uit 2006 was, heb ik nooit heel veel aandacht aan het wassen gegeven.
De eerste keer natuurlijk braaf met een emmertje en spons, maar daarna steevast door de wasstraat.
Met mijn nieuwe bolide wil ik dit uiteraard compleet anders aanpakken.
Inmiddels is mijn eerste bestelling bij Carclean al geleverd en heb ik de Clio van het weekend zijn eerste wasbeurtje gegeven.
Misschien leuk om te weten, dit is op dit moment mijn inventaris, en wat ik dus als eerste besteld heb:
- 2x 19 liter emmers
- 1x Grit Guard
- 1x Q²M Smoothie Wash Mitt
- 1x Q²M Silk Dryer XL
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo 250ml
- Monello Non-ferro
- 4x Monello Peluche Verde
- 1x Vetro Bianco - 45x45cm
- 1x Piccolo Nero - 35x35cm
- Poorboys APC+D
Met bovenstaande was het al erg prettig wassen afgelopen weekend, maar er zijn wel wat vragen bij mij naar boven gekomen. Ik hoop dat iemand mij hiermee een beetje op weg kan helpen.
- Hoeveel shampoo kan je het beste gebruiken? Ik kan hierover op de verpakking niet veel vinden. Uiteindelijk heb ik voor 1 wasbeurt bijna het halve flesje DJ 250ml gebruikt. Volgens mij iets te veel...
- Mijn nieuwe auto is blijkbaar afgeleverd met een FLON4000 laag. Na het zoeken op internet en hier op het forum blijkt dit een soort 'teflon' coating te zijn. Het komt op mij meer over als marketing gedoe dan als echt degelijke bescherming. Helaas is het aanbrengen vreselijk slecht gedaan. Er zaten voor mijn eerste wasbeurt al diverse swirls op de motorkap, deuren en het dak. Tevens vertoont het dak 'aanbrengstrepen' die ik er met het wassen niet vanaf gekregen heb.
Ik wil de swirls eigenlijk het liefste proberen weg te polijsten. Ik zit echter in mijn maag met de coating. Kan ik deze wel polijsten? Kan ik wel waxen? Moet ik eerst de hele coating wegpolijsten, of kan het ook alleen plaatselijk op de swirls? Tast kleien de coating aan?
- Ik heb begrepen dat je voor het waxen, als dat al kan met de coating, rekening moet houden met de hardheid van je lak. Ik begreep dat vooral duitse auto's vaak een harde lak hebben, maar het is me niet duidelijk hoe dit nou echt te controleren of te bepalen is. Uiteraard is het bij elke auto anders. Kan ik beter eerst een wax voor een zachte lak nemen, en als dit niet werkt een wax voor harde lak proberen? Of juist andersom?
- Ik woon in een appartement op de eerste verdieping. Dat maakt het een en ander wel lastig. Ik heb wel de beschikking over een prive parkeerterreintje achter het appartementencomplex, maar hier is geen water en stroomaansluiting en het is te ver vanaf mijn appartement. Helaas zijn ook de wasboxen in mijn omgeving erg schaars. Is er iemand in een vergelijkbare situatie die hier misschien een handige oplossing voor heeft bedacht?
- Tot slot ben ik nog op zoek naar een goede dressing voor de banden. Helaas beginnen de banden (of zijn van nature) al 'grijzig' te worden. Een mooie zwarte wetlook zou stukken mooier staan. Ik zie in de webshop een hele lijst met Tire coatings, Tire Shine, Tire Wax, Tire Gloss, Tyre Gel, Tyre Dressing, etc. Maar wat ik nou moet hebben?
In ieder geval alvast heel veel dank voor alle informatie die ik al heb gevonden, alsmede de keurige snelle levering van mijn bestelling!
Ik kijk al uit naar 1 september om mijn verzameling wat uit te breiden.