• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FLON 4000 Lak verzegeling, mening?

s3wage

Detailing addict
6 sep 2009
17
50
Iemand ervaring mee ?

Mening over ?

Ik lees ongeveer 50% positief 50%negatief over FLON 4000 tot nu toe...:)
 
Hier zul je alleen maar negatieve reacties vinden ;) Als je kiest voor zo'n laag dan ben je geen detailer/poetser, je kan namelijk niets meer doen behalve wassen/waxen. Het is meer voor luie mensen die alleen de auto willen wassen, meer niet. En aangezien deze mensen hier niet zitten, zul je hier weinig positiefs horen over dit soort "pantser" lagen (moet er altijd weer om lachen :-b , pantser laag....). Het is marketing meer niet.
 
ik heb weleens van een ZEEER ervaren detailer gehoord (goh wat was zijn naam ook alweer:-" )

dat hij een auto heeft gedaan, die nog geen half jaar een dergelijke behandeling heeft gehad, en TOTAAL geen spoor van de laag meer kon vinden:-"

absoluut niet doen dus..

een behandeling is niet veel goedkoper als een goede starterskit... (incl machine) (en denk dat je net zo duur uitkomt, aangezien een flon behandelingetje toch snel een 250 euro kost)

plus dat als je de hele auto gedaan heb, je EN een beter resultaat heb, je het zelf kan doen, en zo dus veel aandacht aan de lak kan besteden (zodat je de lak zo goed mogelijk kan corrigeren), sluit het af met een goede wax/sealant, heb je kwalitatief een veel beter uitziende auto, met betere bescherming, meer glans

en hou je spullen over om nog een aantal (hou het eens op 7) auto's te doen..
je wax (die je uiteraard nodig zal hebben) kan je veel meer auto's doen (of meerdere keren je eigen)

enigste nadeel (voor sommige, meesten van ons vinden het leuk) is dat je het zelf moet doen, en dit tijd kost (trek er 2 dagen voor uit als je hem ECHT top notch wilt hebben)
 
Ik heb het in 1999 op mijn gele Audi S3 gehad. Het doet niets, voor een paar maandjes wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Een normale sealant doet dat ook.
 
Dus protech op je zwarte s4 was ook niks en toen zelf gaan detailen op je s4 met tevreden resultaat ?

Of begrijp ik het verkeerd ?
 
Oke en welk middel is je favoriet of raad je aan ?een s4 is niet zomaar een gebaklje waar je ff het eerte de beste middeltje opsmeert dus vandaar:)^
 
Leuk verslag van die r8,leek wel nieuw weer !

En hoevaak moet je er dan weer een nieuwe waxlaag opzetten ?

Want ik neem aan dat je hem niet elk jaar opnieuw helemaal moet ontvetten en klijen enzo ?
 
nou dat moet dus wel.......toch wel twee keer per jaar als je het echt goed wil bijhouden.

ik heb wel lakverzegeling op mijn bedrijfswagen.... :-"
om te testen wat er van waar is van alle mooie verhalen.
de lakverzegeling is vooral bedoeld voor mensen die NIET hun auto eens in de zoveel maanden willen poetsen maar een simpele wasbeurt gewoon genoeg vinden
lakverzegeling is niet voor de poetsers op dit forum, die zijn liever wel met hun auto bezig :)^

mijn bedrijfswagen is een rode.... zonder blanke lak....dus als je daar niets aan doet wordt de lak vanzelf na een paar maanden bleek en slaat op den duur wit uit :|

de lakverzegeling zit er nu ruim 10 maanden op.
ik was de auto lekker niet volgens voorschrift. :rules ......ik doe maar wat...gewoon als test
o.a. gebruik van apc.....valma wash & shine...
dus niet de beste producten maar dat is juist de bedoeling...ook de conditioner die je eigenlijk moet gebruiken laat ik achterwege
ik wil weten wat het kan hebben...]d~^

na ruim 10 maanden is de lak nog steeds mooi rood, zelfs op het dak, het 'doet' dus echt wel wat op deze single stage lak.
dus ook auto's met blanke lak zullen profijt hebben van zo'n behandeling.
 
s3wage zei:
Leuk verslag van die r8,leek wel nieuw weer !

En hoevaak moet je er dan weer een nieuwe waxlaag opzetten ?

Want ik neem aan dat je hem niet elk jaar opnieuw helemaal moet ontvetten en klijen enzo ?

uuhh...... jawel :D

een flon behandeling moet je ook om de 6 maanden doen, wil je het nut ervan hebben..

ik was mijn auto elke week, incl velgen en trims e.d.

polijsten doe ik 2 keer per jaar.. voor de winter en voor de zomer..

waxlaag opleggen doe je na een hele behandeling, en dan eens in de 3 a 4 maanden, maar dit is sterk afhankelijk van welke wax je neemt