• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer gepoetst

Daywalk3r

Detailing trainee
6 mrt 2011
19
47
Heb geen tijdens foto's maar wil jullie het resultaat niet onthouden.
Dit was mijn stappenplan:

Mijn plan van aanpak had ik op aanraden iets aangepast.

Auto schoonspuiten in de wasbox.

Naar huis

Ramen scrubben met de Pro vision scrub cream en de lake country badstof applicator
Auto en ramen schoonspuiten met de tuinslang en dan wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem).
Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 50cm)
Krasjes polishen met scratch X 2.0 en een mequiars pad en afnemen met de blauwe Cobra Miracle towel
Auto wassen met Gold class wash en The bone spons.
Auto waxen met Gold Class wax en de applicator en afnemen met de groene Poorboys World mega plush
Ramen ontvetten met 96% alcohol en dan RainX erop.

De velgen spuit ik schoon in de wasbox en spoel ik thuis nog eens af en zet ik dan in de wax ook. Zijn net een kleine week oud dus die hebben dan toch niet veel onderhoud nodig?

Die velgen had ik beter wel goed mee kunnen wassen en inderdaad zoals iemand in dit topic zegt de wielkasten. Compleet vergeten.

DSC04476-1.webp

DSC04477-1.webp

DSC04478-1.webp

DSC04479-1.webp

DSC04480-1.webp

DSC04481.webp

DSC04482.webp

DSC04483.webp

DSC04484.webp

En een nicknamelessje (zo heet dat toch? :D)

DSC04475-1.webp

He Daywalk3r ziet er heel goed uit , kan je ook nog vertellen welke middelen je gebruikt hebt en welke stappen ? ;-)

Edit , weet het al , heb het in je andere topic gelezen .

mooi resultaat!

vergeet de puntjes op de I niet :schaam (wielkastjes)
dit soort kleine dingen helpen heel erg mee aan het goed voorkomen van je auto :cool

@ Paulus staat hier allemaal , https://forum.Carclean.com/cc_postst9806/De-eerste-keer-auto-wassendetailen-nog-enkele-vragen.aspx

Als je dan trouwens voor het eerst wast dan kom je er pas achter hoeveel krassen er op je auto zitten :'(
Hij moet eens gedapt worden, dus daar moet ik nog eens iemand voor zoeken.
Ik woon in nijverdal (OV):-"

al een mooi reultaat met de hand!!!!

zolang je nog geen dap hebt of wilt...kan ik je de autoglym super resign polish van harte aanbevelen.

ben je voorlopig voor een euro of 10 klaar

Leuk om ook weer een "het het handje" detail te zien, is weer lang geleden maar nog steeds erg verdienstelijk!

Mooi resultaat en vooral weer lekker bling 8d