• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer kleien op Octavia kleur Black Magic (metallic) en vervolgstappen UPDATE: nu met DAP!

ik bestel idd 1 pad van een kleur, dat betekent dus halverwege de auto uitspoelen? Of kan je met 1 pad gerust de hele auto doen?

Nee, dat kan allebei niet. Dat is niet goed voor je lak en niet voor je pad.

Met 'grof' polijsten, zoals met Veloce, zou ik maximaal 2 keer polijstmiddel aanbrengen en dan de pad uitspoelen. Uitspoelen kan met Dreft of APC, maar voor tussendoor schoonmaken vind ik warm water vaak ook al voldoende. Dan heb je dus ongeveer 1/3 van een motorkap gedaan.

Met lichtere middelen, kan je wat langer doorgaan voordat je moet uitspoelen, zoals hierboven gezegd.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik doe spoelen met koud water, werkt in mijn optiek ook. Even snel op standje 4/5 uitdraaien in een emmer en klaar. Maar gewoon even kijken wat jij prettig vindt! Zolang je je pad maar schoon houdt.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
...
Denk er ook aan dat je sommige delen niet of moeilijk met de DAP kan bereiken (denk bijvoorbeeld aan direct onder de buitenspiegels / deurklinken of extreme rondingen), hiervoor zul je dus een handpad moeten gebruiken...

Mwaah, ik trek dan normaal gewoon de pad van de machine af, en doe die plekjes met de machinepad in de hand.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Een padwasher werkt echt top! Maar zo'n prijs voor een emmer met wat plastic en springveren erin is toch wat te gortig...
Hopen dat je er, net als ik, eentje 2e hands op de kop kan tikken...
 
Morgen komt de volgende bestelling binnen:
- Meg Quick Clay detailing system
- 3M afplaktape 24 mm
- Collinite 845
- Raffini zwarte en witte pad
- PBW Black Hole sample
Met een beetje geluk (tijd en weer....) zaterdag aan de gang met de DAP. Samen met de PBW SSR1 die ik nog heb en de Non Ferro de 1e stappen zetten op polijstgebied. SSR1 op witte pad en daarna de BlackHole op de zwarte. Dreft heb ik nog voldoende :D
Doel voor mij is het polijsten gaan ervaren en ervaren hoe de lak reageert op de middelen. Ik zal vast niet helemaal de gewenste correctie halen met deze combi, maar ik zie het maar als een leerproces.....en s de lak meer gaat glanzen ben ik al helemaal happy :)
 
Voor mijn pad uit te wassen tussendoor gebruik ik tegenwoordig gewoon een paar pufjes Apc effe in werken en uitspoelen met de sproeikop. Werk beter als dreft vind ik.
 
Zucht...twijfelmodus aan wordt soms gek van mijzelf ..zucht.
Zit net nog wat topics door te lezen en in 1 daarvan (ben inmiddels de link kwijt...) las ik dat PBW Black Hole op metallic lak niet raadzaam is vanwege het "verbergen" van de flakepop. Kan natuurlijk een stukje proberen..iemand ervaring mee?

Stel dat ik Black hole oversla, zou ik dan van de polijststap PBW SSR1 met witte pad meteen naar waxen kunnen overstappen? Of is het raadzaam om er nog een afschaalstapje tussen te doen (geen glaze), en zo ja, met wat dan? De SSR1 heeft een slijpgraad van 30/100, de Monello Finale zit op 40/100, dus ik zou denken dat SSR1 op een witte pad moet kunnen zonder afschalen?

En nog wat....wilde van het weekend aan de slag gaan maar bedenk mij net dat ik geen pads heb voor de kleine backingplate....die zal ik dus eerst nog moeten bestellen, met zo'n grote pad de smalle stukjes van bv de A-stijl of de achterklep doen lijkt mij niet handig....
 
Maak het jezelf niet te moeilijk.
Gewoon proberen op een paneel met een deel met Black Hole en een deel zonder. Kijken naar het verschil. Tevens is SSR1 een best licht middel. Absoluut een finishing polish. Het is belangrijker om wat je voor SSR1 doet. SSR1 zal weinig correctie uitvoeren maar wel een mooie finish geven.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange en Stitch15
Voor de SSR1 zit nu geen polijststap. Ik ben mij ervan bewust dat deze combi weinig tot geen correctie gaat geven, maar dat is naar mijn idee ook (nog) niet nodig, auto is 3 mnd oud. Wil vooral ervaring opdoen en de glans ophalen. Een zwaardere stap wil ik dan een volgende keer proberen, eerst maar eens gaan ervaren wat werken met een DAP is en wat deze combi doet met de lak.
 
Het is hetzelfde als met s#e#x.

De eerste keer is het een beetje aanklooien, de tweede keer is het al een stuk makkelijker en uiteindelijk komen er kindjes van....

Vertaald naar auto poetsen : eerste keer duurt het lang en is het resultaat zo zo, tweede keer gaat het een stuk sneller en snap je wat je doet en uiteindelijk heb je een auto die de vrouwtjes aantrekt. Lees nu de bovenstaande regel weer ;)
 
Uhm, van dat "een auto die de vrouwtjes aantrekt" gaat mijn vrouw niet vrolijk worden :D
Ik ga van het weekend maar eens aan de slag met wat ik nu heb, die kleine pads bestel ik een andere keer wel.
Verheug mij nu al op de opmerkingen van de buren als ze mij met een DAP in de weer zien....
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie