Eerste keer kleien op Octavia kleur Black Magic (metallic) en vervolgstappen UPDATE: nu met DAP!

Discussie in 'Stappenplannen en combinatiekits' gestart door Stitch15, 22 apr 2017.

1. Stitch15

Stitch15 Detailing chief

Leuk bevonden:
    46
    Zo, had even wat leeswerk te doen :)
    Dank allen voor de reacties, heb ik zeker wat aan, ga t later nog eens op mijn gemak teruglezen. Als ik het zo bekijk heb ik denk ik te snel bewogen en wellicht te snel gestopt. Teveel polijstmiddel denk ik niet, heb steeds 3 erwten erop gelegd.
    Nog veel te leren dus, maar dat geeft niet, daar was deze eerste DAP poging ook vooral voor bedoelt. Ik denk er steeds meer over om van de sloop een paneel te halen en daarop los te gaan, gewoon lekker uitproberen wat wel werkt en wat niet.
    Wat dit betreft wel jammer dat er voorlopig geen clinics komen...

2. Cordoba

Cordoba Detailing guru

Leuk bevonden:
    412
    Nog even een aanvulling: van de ene baan naar de andere baan, schuif ik steeds de breedte van een halve pad op. Aan de rand van de pad, is de snelheid van de pad wel hoger, maar zit de lak maar heel kort onder de pad, terwijl in het midden van de pad de lak heel lang onder de pad zit (dus lange polijsttijd) en bovendien heb je aan de voor en achterkant ook nog de hoge draaisnelheid van je pad. Door steeds een halve pad op te schuiven, krijg je toch een redelijk gelijkmatige verdeling van de polijstkracht.

RĂ©mon vindt dit leuk.
  3. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.261
    Oh, ik was iets te weinig Jip-en-Janneke-taal en ging er onbewust van uit dat het vanzelfsprekend was dat je de banen 50% overlapt. My bad!

+1 voor @Cordoba voor de theorie!

4. Stitch15

Stitch15 Detailing chief

Leuk bevonden:
    46
    Ja dat was nou net het stukje wat ik niet begreep in jouw uitleg @Quantoxx :p

Cordoba vindt dit leuk.
  5. Stitch15

Stitch15 Detailing chief

Leuk bevonden:
    46
    Net nog even het FB filmpje gekeken. En sjonge, ik dacht dat ik toch best wel rustige bewegingen had gemaakt, maar vergeleken hiermee leek ik wel een sneltrein.....

6. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.261
    Ik meen te herinneren, want ik let er eigenlijk zelf niet meer op, dat ik ongeveer 8-10 seconden erover deed om de breedte van een standaard 5,5'' pad af te leggen. Pin me er niet op vast, hoor. :p

Ik weet nog dat bijv. @Istnogferarie bij mij was en mij zag polijsten. Hij vond ook dat ik vrij langzaam bewoog. Maja, hij raasde dan ook weer over de lak in mijn ogen. :D

7. Istnogferarie

Istnogferarie Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.064
    Ik krijg altijd te horen dat ik te snel ben ;)

8. spoonbe

spoonbe Detailing addict

Leuk bevonden:
    49
    Zolang we allemaal een mooi resultaat behalen zal het allemaal wel goed zijn zeker