• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer kleien op Octavia kleur Black Magic (metallic) en vervolgstappen UPDATE: nu met DAP!

Nog even een aanvulling: van de ene baan naar de andere baan, schuif ik steeds de breedte van een halve pad op. Aan de rand van de pad, is de snelheid van de pad wel hoger, maar zit de lak maar heel kort onder de pad, terwijl in het midden van de pad de lak heel lang onder de pad zit (dus lange polijsttijd) en bovendien heb je aan de voor en achterkant ook nog de hoge draaisnelheid van je pad. Door steeds een halve pad op te schuiven, krijg je toch een redelijk gelijkmatige verdeling van de polijstkracht.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Net nog even het FB filmpje gekeken. En sjonge, ik dacht dat ik toch best wel rustige bewegingen had gemaakt, maar vergeleken hiermee leek ik wel een sneltrein.....
 
Ik meen te herinneren, want ik let er eigenlijk zelf niet meer op, dat ik ongeveer 8-10 seconden erover deed om de breedte van een standaard 5,5'' pad af te leggen. Pin me er niet op vast, hoor. :p

Ik weet nog dat bijv. @Istnogferarie bij mij was en mij zag polijsten. Hij vond ook dat ik vrij langzaam bewoog. Maja, hij raasde dan ook weer over de lak in mijn ogen. :D
 
Ik meen te herinneren, want ik let er eigenlijk zelf niet meer op, dat ik ongeveer 8-10 seconden erover deed om de breedte van een standaard 5,5'' pad af te leggen. Pin me er niet op vast, hoor. :p

Ik weet nog dat bijv. @Istnogferarie bij mij was en mij zag polijsten. Hij vond ook dat ik vrij langzaam bewoog. Maja, hij raasde dan ook weer over de lak in mijn ogen. :D

Ik krijg altijd te horen dat ik te snel ben ;)
 
Goed, tijd om mijn eigen topic af te stoffen want ik kan jullie advies wel (weer) gebruiken. Ik wil binnenkort de auto weer polijsten (heb tensliotte niet voor niets de DAP clinic bezocht in december), maar zit met een dilemma....
Ik heb nu in huis de witte en zwarte Monello pads, een DAP500 en de proefset van de Scholl S20+blauwe spiderpad.

Als ik wat rondspeur hier dan lijkt het alsof de S20 het op harde lakken prima doet maar ook dat Scholl middelen op hardere lakken over het algemeen ook wat beter werken dan de Monello lijn.
Wat is dan het dilemma? Ik wil gebruik gaan maken van de komende acties, maar kan voor mijzelf niet echt een keuze maken. Ga ik aanvullende spullen bestellen van Monello, dus Finale-Veloce-Mezzo en de ontbrekende kleuren pads. Of ga ik over naar Scholl en bestel, aanvullend op de S20 Scholl polijst en pads? En zo ja, welke combi van Scholl dan? Bijvoorbeeld de S40 om eventueel nog beter te kunnen finishen? Ik heb de Scholl kaart voorbij zien komen, maar eerlijk gezegd snap ik daar geen hout van....

Natuurlijk, een ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren, maar misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb nog geen testspot gedaan (heb daar ook niet de middelen voor in huis behalve de S20) maar ga er eerlijk gezegd vanuit dat de O3 harde lak heeft.

ps: ik weet dat de DAP900 in de actie komt, maar gezien de andere wensen die er nog zijn in dit huishouden is dat even geen optie. Pa wil namelijk o.a. ook nog een nieuwe HD gaan aanschaffen....
 
Hey Stitch :)

Mijn persoonlijke mening; Scholl polijstmiddelen.

* Compound (S3) iets meer bite als Veloce en breekt mooier af.
* Minder pads nodig bij Scholl. (2-step)

Zo heb je in de basis alleen Gele + Witte pads nodig. ;)

De S3 bevat, net als Veloce, een afbrekende korrel. Een dusdanige korrel word dus kleiner naarmate je hem doorwerkt, maar bij de S3 valt hij uiteen in meerdere kleinere korrels en dus werk je uiteindelijk met een heleboel kleinere korrels die voor een fijner polijstbeeld zorgen. (Mooiere finish) Hierdoor kan je bij Scholl dus de middelste polijst-stap overslaan (Bij Monello is dat Mezzo) en meteen de fijnste polijst-stap in de basis gaan doen. (Scholl S30 - op Wit, bij Monello is dat Finale op Wit)

Aangezien je een DAP50p hebt en misschien straks de vraag gaat stellen; "Hoe krijg ik meer correctie dan Veloce/S3 op Geel?" en het antwoord zal zijn om de Spiderpad te combineren met S3, zou ik bij voorbaat voor Scholl kiezen i.c.m de bovenstaande redenering. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Brownshaun
Dank @Quantoxx voor de reactie. Wat die S30 betreft: ik zie in de shop 2 versies? 1 Compound en Swirl remover, maar allebei heten ze S30+? Welke bedoel jij dan?
Als ik je goed begrijp stel je voor S3 icm Monello gele pad en finishen met de S30 icm Monello witte pad, eventueel S3 met de blauwe spiderpad van Scholl mocht S3/geel niet voldoende zijn?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Er is maar 1 S30+, enige verschil is hoeveel er in het flesje zit ;)

Welke producten heb je in huis? Want als je Monello Finale in huis heb zou ik lekker die blijven gebruiken.

Die 2 producten ontlopen elkaar niet zo veel.

De blauwe spiderpad is speciaal voor de S20 op de markt gebracht. De witte spiderpad heeft iets meer bite.
 
Uit je eerdere tekst haal ik dat je de DAP hebt en daarbij alleen de S20 + Navy spiderpad en een witte + zwarte Raffini pad.

Don't get me wrong; Monello of Scholl, beide doen hun ding. Alleen de manier waarop is nét wat anders. (De grovere versies, Veloce en S3) Heb je de één, dan hoef je niet perse de ander aan te schaffen. ;)

Jup, de Gele pad (hardste) + S3 polijstmiddel (de grofste) Althans, in de basis geldt dit. Er zijn qua Monello foampads geen grovere, maar bij de Scholl polijstmiddelen is er bijv. nog wel een grovere S2 of juist een fijnere S40. (Hoe lager het getal, hoe grover)

Je zou inderdaad een Navy Blue spiderpad kunnen gebruiken, maar deze is eigenlijk ontwikkeld samen met de S20 die op zijn beurt bedoeld is als 1-step polijstmiddel.

Er is nog een spiderpad van Scholl; Sandwich Spiderpad. Deze is stugger/harder en geeft dus meer power, maar zal ook sneller slijten dan bijv. een normale foampad.


Onthoud de info over de afbrekende korrel die ik eerder gaf. Hier kan je wel wat mee, al zeg ik het zelf. :p
Werk een polijstmiddel met afbrekende korrel goed door tot hij een stuk transparanter wordt. Dit houd in dat de korrel aan het afbreken is c.q. kleiner wordt en dat de lubricerende werking minder wordt. Goed doorwerken met S3 betekent dat je al een hele mooie finish/glans krijgt en daarna de kers op de taart met S30. ;)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Nee hoor, mij lukt het zelde in 2 stappen klaar te zijn.

Enig bij Franse auto’s wil het wel eens lukken..

Maar ik ben nog lerende :)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Waar neem je genoegen mee is de vraag. Ik werk 9 vd de 10x in twee stappen. Met Scholl kan dat juist.

Ik ben ook maar een hobbyist
 
Hierdoor kan je bij Scholl dus de middelste polijst-stap overslaan (Bij Monello is dat Mezzo) en meteen de fijnste polijst-stap in de basis gaan doen.

Ik zou bij Monello ook Mezzo overslaan als ik daarvoor met Veloce en een (gele) foampad heb gewerkt. Zolang je met Finale de overgebleven 'schade' van Geel+Veloce weg kan halen zit er, in mijn ogen, geen meerwaarde in een extra polijststap met Mezzo.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Waar neem je genoegen mee is de vraag. Ik werk 9 vd de 10x in twee stappen. Met Scholl kan dat juist.

Ik ben ook maar een hobbyist

Als je in 2 stappen wil werken kan dat met elk merk polijstmiddel.

Maar je eerste zin zegt alles.

Het is maar waar je genoegen mee neemt.
 
Er is maar 1 S30+, enige verschil is hoeveel er in het flesje zit ;)

Welke producten heb je in huis? Want als je Monello Finale in huis heb zou ik lekker die blijven gebruiken.

Die 2 producten ontlopen elkaar niet zo veel.

De blauwe spiderpad is speciaal voor de S20 op de markt gebracht. De witte spiderpad heeft iets meer bite.

in de webshop lijken er toch echt 2 versies te zijn van de 30+ ;)