• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer kleien

jeffaaah

Detailing rookie
25 aug 2014
3
0
Beste!

Van de week me monello clay set binnen gekregen, gelijk getest op me motor kap of het werkte :) en inderdaad het werkt echt super!!

Alleen nu heb ik soms dat er een korreltje zand tussen zit, dat voel je in je klei zitten. Ik trek dan dat zand korreltje met een beetje klei weg doe ik dat correct of moet ik wat anders doen?

Verder moet je je auto wassen na het kleien? ik heb het laatst niet gedaan...

Als er nog zand van je auto af komt na het wassen van de auto, dan heb je de wasbeurt vooraf aan het kleien niet zorgvuldig gedaan.
Begin het liefst met afspuiten van de gehele auto met een hoge drukspuit. Aansluitend met washandschoen en goed wasmiddel de auto zorgvuldig wassen en tenslotte met een droogdoek afnemen.
Dus als je dat zorgvuldig hebt gedaan ben je klaar voor het kleien en behoort er geen zand meer op de lak aanwezig te zijn. Als het toch gebeurt dan is het wegnemen van de korrel met wat klein inderdaad de oplossing.
Na het kleien volgt het polijsten en als je bang bent dat er nog zaken zijn achtergebleven, dan is afnemen met een ontvetter het beste alternatief. De auto opnieuw wassen is op dit moment niet nodig.

Dat een zand korrel in de klei komt, dat is niet goed. Maar de zand korrel weghalen uit de klei, dat is wel goed.

Vaak komt er bij kleien viezigheid vrij, je veegt dit dan ook op met een microvezeldoek. Wassen hoeft niet als je het vieze residu goed afneemt met een microvezel doek. Maar het mag altijd.

Auto niet gewassen en gelijk met klei in de weer geweest? Klei laten vallen? In beide gevallen zou ik persoonlijk de klei weggooien. Is het een enkel korreltje dan zou je dat er uit kunnen pulken.

1 zandkorreltje in je klei ?? kunnen er net zo goed (veel) meer zijn : weggooien !

Tip : begin op de stukken bovenaan of de stukken die het minst "ruw" aanvoelen en als laatste neem je de meest vervuilde stukken ( achter de wielen , dorpels....)

Meestal kan je je klei in 2 delen......1tje reserve voor in-geval-van . Ben je nog niet zo zeker van je stuk : maak van je klei een soort van "pionnetje" met handvatje ( zoals een stempel oid ) , zo valt deze minder snel als je iets te enthousiast bent....

Best je auto nogmaals wassen na kleien , zo zou ik het toch doen as het een erg vuile auto was ( en dan neem ik maar 1 emmer en 1 handschoen als ik ga polijsten )