• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer ssr...

katuut

Detailing addict
17 sep 2008
76
52
Hallo

dankzij jullie tips heb ik ssr 1(met witte pad) en 2(met oranje pad) gekocht en daarbij black hole. daarvoor alleen nog een keer een goede pad kopen en niet een machine-pad voor de hand zoals ik gedaan heb :)_[] (ahum :p)

gefinished met nxt 2.0 wax

ramen gedaan met spiritus en daarna zon rain afstotend iets dat ik heb gekregen bij een bestelling bij carclean (nog bedankt er voor )


daarbij ook veel voorbeelden gevolgd door eerst lekker te tapen';)


ik ben nog niet tevreden over dak en motorkap deze ga ik nog eens overdoen.

wat me verder opviel was dat mijn pad en de doeken om af te vegen ongelovelijk vies werden met ssr2. hoort dat zo? vies in de zin van dak en motorkap met 4 doeken? ze waren echt niet meer te gebruiken. (ik heb wel gekleid vtv en het oppervlak was glad)


nou ja de foto's

deze heb ik gemaakt met een sony ericcson xperia 3.2 megapixel camera. persoonlijk vind ik in het echt de auto mooier :p (poch poch ;) )

Foto-7REI7R86-D.jpg


Foto-EFRWACGP-D.jpg


Foto-OQ7K6VLU-D.jpg




en after: :)

Foto-ULZJHZDA-D.jpg


Foto-VQX8VKMN-D.jpg


Foto-ICSITX8S-D.jpg



Foto-ZW8BPTJM-D.jpg


Foto-W6DREMVZ-D.jpg


Foto-NLVUIXCV-D.jpg


Foto-ZO43HZOU-D.jpg


Foto-MSPTCIQZ-D.jpg


Foto-SVBMBNHO-D.jpg


Foto-FRHPD8YX-D.jpg


Foto-IHFFMIBE-D.jpg


Foto-INIPYHXG-D.jpg


Foto-INIPYHXG-D.jpg




en zo staat hij voor de deur :)

Foto-T4HAG6XK-D.jpg





nu nog eens een fatsoenlijke auto :p :slotje
 
ja een beetje maar verder helemaal zwart.


samen geeft het een bruin paarse kleur.



misschien een ruigere klei moeten gebruiken? je kunt beslist niet meer zien dat de pad ooit oranje was.
 
Ondanks de foto's van de mobiel, ziet het er goed uit :)^
Wat bedoel je trouwens met een machine pad voor de hand? Heb je de auto nu met de hand gedaan dmv met een machine pad...?
Wat betreft de vieze doeken: niet normaal nee :no
Waarschijnlijk was het oppervlak toch niet genoeg ontvet / schoon? :weetniet (als de pads rood waren, dan zat er geen lak op de auto, maar dat is dus niet het geval hier).
Hoe heb je de auto gewassen / ontvet?
 
gewassen met megs nxt car wash.



alle rubbers met sterk verdunde dasty(1op 20 ong) en een kwastje

gekleid met quick detailer en witte klei van meguiars.



6 weken geleden ook gekleid en gewassen met meguiars en nxt was


zou mijn auto dan gewoon mega vies zijn?




ik heb per ongeluk een machine pad gekocht ipv een hand pad voor de black hole :schaam
 
Ik lees dat de doeken vies worden met de SSR2, is het niet gewoon de SSR2 zelf? Als ik de SSR2 afneem worden de doeken ook snel "vies" (lees: blauw van de SSR2). Met SSR1 heb ik dat veel minder tot bijna niet..
 
Was je auto maar eens met een goede scheut dreft, of met een halve fles Rio fantastic blue (verkrijgbaar bij de action)
.

Je auto zal wel onvet zijn dan kleien en gaan met die banaan.:ja
 
hehehe

is dasty te ruig voor de lak?


de doeken werden echt bruin

het werd een paars- bruinachtige substantie en de letterlijk 4 doeken voor dak en motorkap.


die nu voor de 2e keer in de wasmachine zitten :p