• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Eindelijk een andere motorkap!

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.932
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! XD

Hè hè, poe poe, nou nou, eindelijk een andere motorkap kunnen regelen! :D Volgens de verkoper nog de originele lak en uiteraard in de juiste kleurcode. (297 - Montreal Blau)

Op naar Breda, 1,5 uur in de bloedhitte en van de ene file naar de andere file, maar gelukkig heb ik arco in mijn ouwe BMW. :p (Alle Ramen Kunnen Open) Vervolgens voor €150,- de betere motorkap erop laten zetten en weer terug naar huis.

Oude motorkap -->
Volgens de spuiter ben ik niet, zoals ik dacht, door de blanke lak gegaan met polijsten, maar hecht de clear coat slecht aan de base coat. De ''nieuwe'' kap weegt ook opvallend minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat de oude vol plamuur zat en minimaal 1x is overgespoten. (305 micron)

20170529_142203.jpg



Nieuwe motorkap -->

Kan zeker de nodige liefde gebruiken, maar ik ben al helemaal tevreden met de staat. Kap is toch ook al weer 20 lentes jong. :p
Op zich best veel glans, maar bizar veel ingevreten bende. Lijkt wel of er een ooievaar aan de anabolen last had van de slingerkak en spetterpoep. XD

20170529_143830.jpg


20170529_143833.jpg


20170529_144743.jpg



Bij thuiskomst -->
Meteen 17 liter koude ijsthee drinken! Wat een rit, zeg. Wat een debielen op de weg, haha! Man man man... :p
Even wachten tot de avondzon en natte doeken op de auto gelegd. Dacht even dat de ooievaar ging winnen, maar de aanhouder....! :D (De buren vreesden bij de volgende aanblik al dat ik in mijn Detailing-String ging zonnen)

20170529_191649.jpg


20170529_180717.jpg


20170529_180722.jpg


20170529_192635.jpg



Ik wilde lekker doorgaan, maar er kwam wat tussen -->
Seat Arosa die ik ooit gedetailed heb zat verlegen om een Wash & Wax. (Prewash - Dreft Foam, Handwas, Kleien, Collinite 915 - MarcDeEleganteGans)
Conclusie; Auto's die niet in de wax staan zijn niet leuk om te wassen/drogen + 915 werkt als een malle om de boel dan een lekkere warme glans te geven! :p

20170529_184211.jpg


20170529_184218.jpg



Anyways... Prewash / Handwas / Kleien -->
Zo dan... Nieuw stuk klei en eindelijk de Born Slippy proberen. Deze eerste ervaring was niet bepaald goed. Ondanks overdadig veel glijmiddel leek de klei steeds vast te lopen. De lak was enorm vervuild, dus dan loopt het sowieso wat moeilijker, maar zelfs als de lak glad was leek de klei te happen. Hmmm...

De Klei was snel vol. Hieronder een stuk gedaan van 30 x 30 ongeveer.


20170529_193708.jpg



Da's al beter -->

Nice! De glans komt al goed tevoorschijn. Links in nog nat en voor mij meteen duidelijk welk resultaat ik wil behalen met polijsten.

20170529_195436.jpg



Schijn bedriegt -->

Ondanks de mooie glans, die de boel mooi verhuld, enorm veel ingevreten defecten. (Wint die kl*te ooievaar alsnog!)

20170529_201727.jpg


20170529_201821.jpg


20170529_203521.jpg



Tijdens het polijsten -->
Sta je te polijsten en te concentreren... Je hoort de machine werken... FLATS!!... Recht voor je neus... Man man man... XD

20170529_204304.jpg



Resultaat -->

20170529_205448.jpg


20170529_213405.jpg



915 op de kap -->
Ik ben al blij dat de kap weer in deze staat is, ondanks de vele ingebrande vlekken en dergelijke. Maar, bij de aankomende ZomerPrep ga ik toch beter finishen omdat de kleur/glans toch nét niet helemaal aan lijkt te sluiten bij de rest. (Iets doffer of fletser)

20170529_220235.jpg





Greeeetzzz
 
Kijk em gaan dan, de waus van het forum. Mooi dat je een kap hebt gevonden in de zelfde kleur. Wist niet dat het met de andere zo hopeloos gesteld was. Leuke verbetering

En om dan even in jouw woorden te antwoorden. Waarmee heb je gepolijst? Dat vinden de mensen leuk hier en maakt het interessant om te lezen
 
Da's een hele verbetering @Quantoxx. Maar om in jouw termen te blijven ;), welke pads en middelen heb je gebruikt en wat is de mate van correctie op de defecten? De foto's laten dat helaas niet zien. Ben benieuwd!

dat is al een enorme verbetering met de vorige motorkap.
heb je ook gemeten hoeveel lak je had voordat je begon en nu, dan kan je een beetje zien hoe hard hij is en hoeveel correctie je nog kan doen.

En om dan even in jouw woorden te antwoorden. Waarmee heb je gepolijst? Dat vinden de mensen leuk hier en maakt het interessant om te lezen
emoji39.png


XD Hahaaa! Zie je wel, het blijft plakken! ;)

Als ik eerlijk ben, jongens en meisjes... Er is niets in detail te laten zien. De ingebrande vlekken zitten overal en zijn er nog gewoon, maar ik had geluk dat de kap verder in prima staat is.

Dus... Rupes 21 + LC Orbital Blauw + Scholl S3. 1 uitgebreide hit en daar redde ik het al mee om de hoogglans te krijgen.
Ik wilde ook niet verder omdat ik geen lakdiktemeting kan doen. De vogelpoep-vlekken zal ik moeten wetsanden, maar ga geen risico lopen nu de kap weer OK is. :)

Ik zal zo eens naar buiten lopen en opnieuw kijken. De foto's zijn namelijk van 22.08 en het was bijna donker, maar mijn telefoon maakte foto's alsof het licht was. :)
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator en Timm
Benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt :)
Voorlopig niet beter als dit, haha! Misschien dat ik @Tomas weer om zijn assistentie vraag om de lakdikte te meten.

Of dat ik hier in het dorp bij een garage langs ga die ook enkele auto te koop heeft staan. Misschien heeft die wel een meter, als ze toch in de handel zitten.

Als de lak enigzins OK is, misschien ga ik dan de vogelpoep rustig te lijf met wetsanden. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Probeer ook eens dat trucje met een zo'n industriële föhn/verfbrander eens. Er is hier ooit een filmpje gepost waarin zulke vlekken bijna helemaal verdwenen door de boel goed te verwarmen. Baat het niet, dan schaadt het niet, zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade en Quantoxx
@Jansen - Ooh, daar zal ik mij eens in verdiepen!

Ben nu onderweg en heb momenteel 3 garages, 1 autohandelaar en 2 schadebedrijven bezocht, maar moest vrijwel bij allemaal uitleggen wat het voor een ding is....

"Een wat?! Wat moet je daar mee dan?"

Zucht...