Hey GlimKezen & GlansPoppen! XD
Hè hè, poe poe, nou nou, eindelijk een andere motorkap kunnen regelen!
Volgens de verkoper nog de originele lak en uiteraard in de juiste kleurcode. (297 - Montreal Blau)
Op naar Breda, 1,5 uur in de bloedhitte en van de ene file naar de andere file, maar gelukkig heb ik arco in mijn ouwe BMW.
(Alle Ramen Kunnen Open) Vervolgens voor €150,- de betere motorkap erop laten zetten en weer terug naar huis.
Oude motorkap -->
Volgens de spuiter ben ik niet, zoals ik dacht, door de blanke lak gegaan met polijsten, maar hecht de clear coat slecht aan de base coat. De ''nieuwe'' kap weegt ook opvallend minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat de oude vol plamuur zat en minimaal 1x is overgespoten. (305 micron)
Nieuwe motorkap -->
Kan zeker de nodige liefde gebruiken, maar ik ben al helemaal tevreden met de staat. Kap is toch ook al weer 20 lentes jong.
Op zich best veel glans, maar bizar veel ingevreten bende. Lijkt wel of er een ooievaar aan de anabolen last had van de slingerkak en spetterpoep. XD
Bij thuiskomst -->
Meteen 17 liter koude ijsthee drinken! Wat een rit, zeg. Wat een debielen op de weg, haha! Man man man...
Even wachten tot de avondzon en natte doeken op de auto gelegd. Dacht even dat de ooievaar ging winnen, maar de aanhouder....!
(De buren vreesden bij de volgende aanblik al dat ik in mijn Detailing-String ging zonnen)
Ik wilde lekker doorgaan, maar er kwam wat tussen -->
Seat Arosa die ik ooit gedetailed heb zat verlegen om een Wash & Wax. (Prewash - Dreft Foam, Handwas, Kleien, Collinite 915 - MarcDeEleganteGans)
Conclusie; Auto's die niet in de wax staan zijn niet leuk om te wassen/drogen + 915 werkt als een malle om de boel dan een lekkere warme glans te geven!
Anyways... Prewash / Handwas / Kleien -->
Zo dan... Nieuw stuk klei en eindelijk de Born Slippy proberen. Deze eerste ervaring was niet bepaald goed. Ondanks overdadig veel glijmiddel leek de klei steeds vast te lopen. De lak was enorm vervuild, dus dan loopt het sowieso wat moeilijker, maar zelfs als de lak glad was leek de klei te happen. Hmmm...
De Klei was snel vol. Hieronder een stuk gedaan van 30 x 30 ongeveer.
Da's al beter -->
Nice! De glans komt al goed tevoorschijn. Links in nog nat en voor mij meteen duidelijk welk resultaat ik wil behalen met polijsten.
Schijn bedriegt -->
Ondanks de mooie glans, die de boel mooi verhuld, enorm veel ingevreten defecten. (Wint die kl*te ooievaar alsnog!)
Tijdens het polijsten -->
Sta je te polijsten en te concentreren... Je hoort de machine werken... FLATS!!... Recht voor je neus... Man man man... XD
Resultaat -->
915 op de kap -->
Ik ben al blij dat de kap weer in deze staat is, ondanks de vele ingebrande vlekken en dergelijke. Maar, bij de aankomende ZomerPrep ga ik toch beter finishen omdat de kleur/glans toch nét niet helemaal aan lijkt te sluiten bij de rest. (Iets doffer of fletser)
Greeeetzzz
Hè hè, poe poe, nou nou, eindelijk een andere motorkap kunnen regelen!
Op naar Breda, 1,5 uur in de bloedhitte en van de ene file naar de andere file, maar gelukkig heb ik arco in mijn ouwe BMW.
Oude motorkap -->
Volgens de spuiter ben ik niet, zoals ik dacht, door de blanke lak gegaan met polijsten, maar hecht de clear coat slecht aan de base coat. De ''nieuwe'' kap weegt ook opvallend minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat de oude vol plamuur zat en minimaal 1x is overgespoten. (305 micron)
Nieuwe motorkap -->
Kan zeker de nodige liefde gebruiken, maar ik ben al helemaal tevreden met de staat. Kap is toch ook al weer 20 lentes jong.
Op zich best veel glans, maar bizar veel ingevreten bende. Lijkt wel of er een ooievaar aan de anabolen last had van de slingerkak en spetterpoep. XD
Bij thuiskomst -->
Meteen 17 liter koude ijsthee drinken! Wat een rit, zeg. Wat een debielen op de weg, haha! Man man man...
Even wachten tot de avondzon en natte doeken op de auto gelegd. Dacht even dat de ooievaar ging winnen, maar de aanhouder....!
Ik wilde lekker doorgaan, maar er kwam wat tussen -->
Seat Arosa die ik ooit gedetailed heb zat verlegen om een Wash & Wax. (Prewash - Dreft Foam, Handwas, Kleien, Collinite 915 - MarcDeEleganteGans)
Conclusie; Auto's die niet in de wax staan zijn niet leuk om te wassen/drogen + 915 werkt als een malle om de boel dan een lekkere warme glans te geven!
Anyways... Prewash / Handwas / Kleien -->
Zo dan... Nieuw stuk klei en eindelijk de Born Slippy proberen. Deze eerste ervaring was niet bepaald goed. Ondanks overdadig veel glijmiddel leek de klei steeds vast te lopen. De lak was enorm vervuild, dus dan loopt het sowieso wat moeilijker, maar zelfs als de lak glad was leek de klei te happen. Hmmm...
De Klei was snel vol. Hieronder een stuk gedaan van 30 x 30 ongeveer.
Da's al beter -->
Nice! De glans komt al goed tevoorschijn. Links in nog nat en voor mij meteen duidelijk welk resultaat ik wil behalen met polijsten.
Schijn bedriegt -->
Ondanks de mooie glans, die de boel mooi verhuld, enorm veel ingevreten defecten. (Wint die kl*te ooievaar alsnog!)
Tijdens het polijsten -->
Sta je te polijsten en te concentreren... Je hoort de machine werken... FLATS!!... Recht voor je neus... Man man man... XD
Resultaat -->
915 op de kap -->
Ik ben al blij dat de kap weer in deze staat is, ondanks de vele ingebrande vlekken en dergelijke. Maar, bij de aankomende ZomerPrep ga ik toch beter finishen omdat de kleur/glans toch nét niet helemaal aan lijkt te sluiten bij de rest. (Iets doffer of fletser)
Greeeetzzz