• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Emblemen verwijderen

Ik heb dit zelf ook gedaan!
Alleen dan visdraad ipv een gewoon touwtje en zonder fohnen!

wil best! en ziet er stukken beter uit!
 
Aanvulling: van een Mercedes E classe zijn de emblemen te verwijderen (zijn gestikkerd). Het Logo niet!

Enne, alle lettertjes en cijfertjes staan los, is dus niet als een geheel zoals bijvoorbeeld bij de Peugeot van topic starter.
 
Nee hoor, maar wel even na spoelen.

Thinner gaat ook hoor als je er maar meteen met water over heen gaat.

Nu ik er zo over denk lijkt het me wel leuk om een test paneel te gaan halen en alles middeltjes eens in de volle zon te laten in werken en kijken wat nu wel de lak beschadigt en wat nu niet.

Gaat op de "To Do "list voor van de zomer:ja
 
Ik heb de emblemen op de 207 ook verwijderd , met visdraad eerst en daarna met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover de lijmresten verwijderd .
Dit ging bijzonder gemakkelijk , en dan natuurlijk kleien en polijsten . ;)
 
Hallo,
Heb bij mijn auto ook de letters ,logo's van "bose" en het plaatje van het type motor er ook afgehaald.
Samen met mijn kids:eentje de haardroger,eentje pakt de letters aan en ik met de flosdraad !:cool:

11 stuks in totaal: 15 minuten werk en de laatste lijmresten met WD40 er afgeveegd.

Heb de auto natuurlijk ook helemaal gekleid ,gepolisht en in de wax gezet:-b
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groeten Danny
 
Vandaag de achterklep strak gemaakt. Logo's eraf gehaald dmv een nylondraad, met wd40 en nagellakremover (zonder aceton) de restanten lijm verwijderd. (Eerst even de nagellakremover geprobeerd op de binnenkant van het portier om er zeker van te zijn dat dit geen gekke dingen zou doen) Vervolgens gekleid en de klep gepolijst met Inizio op Geel, Mezzo op Oranje en Finale op wit. Vervolgens een laagje DJ Rainforest Rub er op gezet.

Tijdens:
img0258kopie.jpg


Na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Je kan de logo´s ook voorzichtig met een plamuurmes verwijderen en de lijmresten met een boormachine met een caramelschijf erop .
 
Of met een schroevendraaier,beitel etc... Nee,ik hou het,zoals het hoort, op een nylon draad en wat warm maken.

De metalen gereedschappen zijn hier niet geschikt voor kerel.

@DivingDisaster: Mooi gelukt. Staat strak. Top!
 
Om geen nieuw topic te openen :

Is er iemand die me kan zeggen of de letters van een Opel Zafira Tourer ( 2014, net nieuw ) van de kofferklep te krijgen zijn .....maw , zijn deze "opgeplakt" of zitten er ook "pinnetjes" bij ? Motor : 1.4 benzine 120 pk .

Betreft linksachter : "ZAFIRAtourer" ( tourer staat er net onder-tegen ) , en rechtsachter : ECOflex .

Dank bij voorbaat .

Ik vermoed zelf dat het beide "geplakt" is .
 
Bij mijn Astra uit 2014 zat het geplakt en is het door de dealer voor aflevering verwijderd. Ik vermoed dat het bij de Zafira hetzelfde is. 100% zeker ben ik er niet van.
 
Grandscenicman, ik heb je vraagt gepost op een opel forum. Als ik reactie krijgt laat ik het je weten