• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Emmer - discussie

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Guys,

omdat ik heel wat lees en zie over welke emmers er worden gebruikt door mede-detailers en fervent autopoetsers even dit topic gemaakt.

Ik gebruik al 3 jaar dezelfde emmers: semi-transparante 10l emmers van de D-H-Z om de hoek. Ik kan ze afsluiten met deksels en dus handig om mee te nemen naar een washbox in de winter. Ik heb hier geen grittguard of scratch shields in liggen tijdens het wassen en mis dat eigenlijk niet. Ook de inhoud van de emmers lijkt mij ideaal.

Mijn vraag dus: wat gebruiken jullie voor emmers? Met of zonder scratch shields? Wat is aan te raden (wel scratch shields/inhoud emmer) en waarom?
 
Doorzichtige van de action, pas ca. 12 liter in. Gebruik geen grittguard of shield, gewoon geregeld schoon water erin en goede washmitt/shampoo gebruiken. Heb 1 jaar lang geregeld de auto gewassen, bijna geen krasjes, ergste waren op plaatsen waar ik vogelshit verwijderd heb met nat papieren doekje(niet zo doen dus).
 
3 emmers, 2 van 20 liter (was + spoel), 1 van 10 (velgen). incl. scratch shields / grit guards.

Ik gebruikte eerst 10 liter emmers, maar merkte dat ik toch meer water gebruikte voor een wasbeurt. Bijvullen dus, maar op den duur vond ik dat vervelend. Toen 20 liter emmers aangeschaft. Werkt fijner.
 
3 emmers elk met een inhoud van 20 liter .Waarop staat wash,rinse, wheels. Elke emmer heeft dus zn eigen doel, en elke emmer is voorzien van een scratchield.
 
Hier 2 grote emmers (20 liter) van en met Scratch Shield. Voor de velgen een gewone emmer van 5 liter.
 
2 emmers van 20 liter, beide met scratch shield. De velgen doe ik eerst met een velgen reiniger, alle vuil is er dan zo goed als af, dan de standaard 2 emmer was procedure (eventueel eerst foamen) als laatst was ik de velgen nog 1 maal met het overgebleven was water en andere mitt. Heb wel meerdere emmers verder, gebruik ik vaak voor sponningen en kiertjes/naden etc.
 
Twee emmers van 20 liter met scratch shield vind ik ideaal. De emmer met zeep kan eventueel ook kleiner. Een kleinere spoel-emmer (bv 10L, 12L) kan je compenseren door tijdens de wasbeurt het spoelwater te verversen.
 
Ik gebruik 2 zwarte emmers van Meguiars waarvan 1 met scratch shield weet even niet hoeveel liter die emmers zijn misschien dat iemand anders dat weet.
 
Ik gebruik twee emmers van 20 ltr met gridguards (een blauwe en een rode gridguard en met stickers wash & rinse) , en een zwarte bouw emmer van 10 Ltr met een scratchshield voor de velgen zodat ik niet met de velgenborstels / wheel woolie's in de "goede" emmers kom.
 
2 of 3 emmers (afhankelijk van hoe vuil de velgen zijn). Allen met grittguards.
Ik gebruik de 16L versie van de wel bekende 20L emmers. Dus ook 1 met schroefbaar deksel :)
 
2 emmers van 20 liter met deksel voor transport naar wasbox, zonder grit guards en 1 emmer voor velgen...
 
2 emmers van de bouwmarkten.. Wel overweeg ik de aanschaf van twee 19 liter grit guard emmers waarvan 1 met grit guard onderin. Ik heb deze emmers gezien bij een vriend van me en ze ogen alsof ze gebouwd zijn honderd jaar mee te gaan. Verder lijkt het me een veilige investering omdat je ze niet afschrijft ;)
 
Ik gebruik sinds 2009 twee 19 liter emmers van Grit Guard met bijbehorende roosters & stickers. Gemiddeld was ik 3 auto's per week dus ze hebben best wat te lijden. Na 5 jaar beginnen de handvaten poreus te worden en af te brokkelen, verder zien de emmers en de roosters er nog als nieuw uit. Het zijn dure emmers maar de meerprijs voor mij zeker dubbel en dwars waard. Voor de velgen gebruik ik een bouwemmer, voorzien van een schratchschield
 
Ik heb zo'n 4 jaar geleden 2 emmers van Chemical Guys gekocht met grit guards en gamma seals. De emmers zijn van goede kwaliteit, echter vrij laag en 13ltr (uit het hoofd).
Dit vind ik echt een groot nadeel en wil daarom binnenkort hogere (19ltr?) emmers aanschaffen. Welke emmers het uiteindelijk gaan worden, maakt me niet zoveel uit. Het gaat er mij meer om dat de emmers hoger zijn zodat a) het water tijdens het wassen/spoelen er niet steeds overheen klotst en b) het vuil wat tijdens het wassen/spoelen vrijkomt genoeg ruimte heeft om naar de bodem te zakken. Ik wil dan ook met 2 grit guards per emmer gaan werken.
 
Ik gebruik 3 emmers. Een zwarte van de bouwmarkt voor de wielen. Twee doorzichtige van de Blokker met scratch Shields voor de rest van de auto. Zijn emmers van 10 liter zodat ze goed te tillen zijn. Van de spoelemmer ververs ik indien nodig tussendoor het water. Ik zie van de scratch Shields wel de toegevoegde waarde. Het water onder het rooster van de spoelemmer is altijd wat donkerder van kleur dan daarboven.
 
Emmers van de bouwmarkt - 2x 19 liter waarvan 1 met gritguard en een kleine 15 l voor de velgen.